کد خبر: ۹۷۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
تعداد بازدید: ۴۱
شرکت چینی ایکس‌پنگ از خودرو جدیدش با نام Aeroht 1 رونمایی کرد. این خودرو شبیه به تسلا سایبرتراک است و قابلیت‌های خاصی دارد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ و براساس گزارش دیجیاتو، شرکت چینی ایکس‌پنگ از محصول جدید خود با نام Aeroht 1 (به معنای ناو هواپیمابر زمینی) رونمایی کرد. این خودرو شبیه به تسلا سایبرتراک است، با این تفاوت که شش چرخ دارد! به گفته شرکت ایکس‌پنگ، معرفی از Aeroht 1 گام اول در راستای توسعه وسایل نقلیه و خودروهای پرنده شخصی توسط این شرکت است.

ایکس‌پنگ Aeroht 1، رویای کودکی بسیاری از افراد را برآورده می‌کند. از دهه 1960 میلادی، افراد رؤیاپرداز به‌دنبال ساخت خودروهای پرنده بودند. اکنون ایکس‌پنگ Aeroht 1 تا حدی به رؤیاهای این افراد جلوه واقعی بخشیده است. خوشبختانه این تسلا سایبرتراک شش چرخ چینی تنها یک مدل رایانه‌ای نیست و وجود فیزیکی دارد.

مشخصات تسلا سایبرتراک شش چرخ چینی چیست؟

ایکس‌پنگ Aeroht 1 یک خودرو شش چرخ با پیشرانه هیبریدی است. طراحی آن به وضوح از تسلا سایبرتراک الهام گرفته است. این خودرو به یک ماژول هوایی نیز مجهز است که ایکس‌پنگ آن را پهپاد شخصی می‌نامد. ایکس‌پنگ Aeroht 1 از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک یا AWD بهره می‌برد اما در مورد جزئیات موتور این خودرو اطلاعاتی ارائه نشده است. این خودرو ظرفیت شش سرنشین را دارد که 4 سرنشین درون خودرو و 2 سرنشین دیگر درون ماژول هوایی قرار می‌گیرند.

ایکس‌پنگ Aeroht 1

طول ایکس‌پنگ Aeroht 1 برابر با 5.5 متر و عرض و ارتفاع آن 1.9 متر است. برای آن‌که این تسلا سایبرتراک چینی بتواند در فضاهای تنگ و باریک پارک کند، محور عقب فرمان‌پذیر روی آن نصب شده است. به گفته ایکس‌پنگ، قدرت موتور هواپیما توسط باتری 800 ولتی از جنس کاربید سیلیکون تأمین می‌شود. حداکثر برد این ناو هواپیمابر زمینی نیز 1000 کیلومتر خواهد بود. از آن‌جایی که موتور درون‌سوز نیز برای شارژ باتری‌ها روی این خودرو نصب شده است، کاربر می‌تواند هواپیمای بدون سرنشین تمام الکتریکی را تا شش بار شارژ کند.

نحوه فعال‌سازی پهپاد ایکس‌پنگ Aeroht 1

ماژول هوایی ایکس‌پنگ Aeroht 1 در قسمت عقب قرار می‌گیرد. برای فعال کردن آن، باید ابتدا سقف قسمت بار را باز کنید. سپس درب عقب خودرو باز می‌شود و پهپاد از وسیله نقلیه پایین می‌آید. این ماژول از یک اهرم واحد برای پرواز استفاده می‌کند که پیچیدگی را حین پرواز کاهش می‌دهد. ماژول هوایی و خودرو قادر به عملکرد مستقل از یکدیگر هستند.

ایکس‌پنگ Aeroht 1 احتمالاً یک اسباب‌بازی گران‌قیمت برای میلیاردرها خواهد بود اما علاوه براین، می‌تواند به‌عنوان وسیله امداد و نجات نیز مورد استفاده قرار گیرد. ماژول هوایی این خودرو امکان امدادرسانی در تصادفات بزرگراهی یا تخلیه افراد از مکان‌های بلندمرتبه را فراهم می‌آورد. البته با توجه به ظرفیت محدود ماژول هوایی، هنوز مشخص نیست که این وسیله برای امداد و نجات چقدر موثر خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: