کد خبر: ۹۷۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
تعداد بازدید: ۳۸
ویتامین D یک ماده مغذی و مفید برای سلامت جسم ماست و حتی می‌تواند شرایط سلامت روان را در برخی افراد بهبود ببخشد. بر اساس مطالعات، مکمل ویتامین D اثرات ضد اضطرابی دارد و علائم اضطراب را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ مطالعات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D با افزایش ۱۴ درصدی در میزان افسردگی و افزایش قابل توجهی در میزان خودکشی همراه است. شواهد بر این اساس است که دریافت سطوح کافی ویتامین D، در پیشگیری از افزایش خطر افسردگی یا تشدید علائم افسردگی نقش مثبتی دارد.

بسیاری از افرادی که با اختلال عاطفی فصلی (SAD) دست و پنجه نرم می‌کنند، اغلب سطح ویتامین D بدنشان پایین است. یک ارتباطی منطقی بین کمبود سطح ویتامین D و افسردگی فصلی (SAD) وجود دارد، زیرا اغلب در زمستان که علائم این اختلال شروع می‌شود، تابش نور آفتاب کمتر است و گفتنی است که نور خورشید یکی از اصلی‌ترین منابع ویتامین D است. مواجهه مستقیم با نور خورشید برای دریافت ویتامین D مورد نیاز، موجب افزایش انرژی و بهبود خلق و خو می‌شود.

بر اساس شواهد، پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، میزان بتا-اندورفین افزایش می‌یابد که سبب ایجاد احساسات خوب در فرد می‌شود. بنابراین کسانی که احساس افسردگی می‌کنند، لازم است بیشتر در معرض نور آفتاب باشند تا ویتامین D بیشتری دریافت کنند. هم‌چنین برای جبران کمبود این ویتامین ضروری است منابع غنی ویتامین D یا مکمل‌های آن را مصرف کنید.

منبع: natalist

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: