کد خبر: ۹۷۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
تعداد بازدید: ۵۶
خودروی E City یکی از جدیدترین و ناشناخته‌ترین محصولات ایران‌خودرو به حساب می‌آید که در حاشیه سیزدهمین همایش موتورهای درون سوز رونمایی شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ خودروی تمام الکتریکی E City که به عنوان اولین میکروکار ایرانی نیز شناخته می‌شود،  در حاشیه سیزدهمین همایش موتورهای درون سوز رونمایی شد.  

این میکروکار به جدیدترین موتور الکتریکی شرکت ایپکو (مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو) مجهز شده است. بدنه آن متعلق به خودروی چینی ام‌وی‌ام ۱۱۰ بوده و دچار تغییراتی در نمای بیرونی شده است. این تغییرات ظاهری همچنان قطعی نشده و صرفا مشخصات فنی این خودرو حتمی شده است.

خودروی برقی ایران‌خودرو که کمتر کسی آن را دیده است!

موتور برقی ۹۶ ولتی این خودرو تنها ۲۷ اسب بخار قدرت و ۷۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. با وجود مجموعه باتری‌های ۱۲ کیلووات ساعتی، ظرفیت پیمایش آن به ۱۵۰ کیلومتر می‌رسد. مصرف آن تنها ۸ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر است که تقریبا معادل نصف مصرف یک خودرو برقی استاندارد یا هیبریدی است. وزن این خودرو ۷۰۰ کیلوگرم بوده و حداکثر سرعت به ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

با وجود ولتاژ پایین موتور برقی، مزیت ایمنی و تسهیل تعمیرات آن حاصل می‌شود. به همین دلیل می تواند در حمل و نقل عمومی یا به عنوان خودرو اشتراکی مورد استفاده قرار بگیرد. بیش‌ترین میزان دور کارکرد این موتور برقی ۷۵۰۰ دور در دقیقه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: