کد خبر: ۹۷۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
تعداد بازدید: ۶۸
آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد خرید یک نوع سوخت نسبتا خاص از آمریکا توسط چین، بزرگترین عامل رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال‌های اخیر بوده است.

بزرگترین عامل افزایش خرید نفت در جهانبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش «نفت ۲۰۲۴» که در واقع چشم انداز میان مدت این آژانس از بازار نفت است، اعلام کرد چین از سال ۲۰۱۹، روزانه ۸۵۰ هزار بشکه اضافی سوخت ان‌جی‌ال و پلیمر، خریداری کرده است. این میزان، اندکی بیش از نیمی از رشد تقاضا برای تمام محصولات نفتی در طول این مدت را تشکیل می‌دهد.

«ان‌جی‌ال» یا «مایعات گاز طبیعی»، محصول فرعی تولید گاز است که می‌تواند برای تولید مواد پتروشیمی استفاده شود. تولید آنها به طور قابل توجهی در آمریکا، به دلیل حجم بالاتر تولید شیل، افزایش یافته است. علاوه بر استفاده از آنها در تولید پلاستیک، ان‌جی‌ال‌ها همچنین شامل سوخت‌هایی مانند پروپان هستند که برای گرم کردن خانه‌ها و کسب و کارها استفاده می‌شود.

این افزایش، نشانه نادری از ارتباط رو به رشد بین اقتصاد آمریکا و چین است. آژانس‌های انرژی و شرکت‌های نفتی مدت‌هاست می‌گویند تقاضای پتروشیمی که بخشی از آن برای تولید پلاستیک است، محرک اصلی مصرف جهانی در بلندمدت خواهد بود. این در حالی است که سوخت‌های مرسوم مانند دیزل و بنزین، با افزایش استفاده از خودروهای برقی، در معرض تهدید قرار می‌گیرند.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد این پویایی، بازار نفت و پتروشیمی را تغییر داده است. مواد اولیه پتروشیمی چین در سال‌های اخیر، مهم‌ترین سهم را در رشد تقاضای نفت جهان داشته است و به خوبی با یکی از بزرگ‌ترین محرک‌های عرضه افزایشی جهانی یعنی ان‌جی‌ال آمریکا، همخوانی دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود رونق پتروشیمی چین، آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اعلام کرد تقاضای بنزین در این کشور ممکن است از سال ۲۰۲۵ کاهش پیدا کند. این نتیجه برق‌سازی در بازار انبوه است  که در آن، خودروهای برقی باطری دار و دو گانه سوز، ۵۰ درصد از فروش خودروهای داخلی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: