کد خبر: ۹۷۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
تعداد بازدید: ۹۳
کارشناس فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: جوش شیرین مانع تخمیر نان می‌شود و این تخمیر نشدن موجب اختلال متابولیکی در بدن از جمله سوءهاضمه می‌شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ کارشناس فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو، درباره منع استفاده از جوش شیرین در نان، نکاتی را توضیح داد.

زهره پوراحمد، در گفت‌وگو با مهر گفت: با توجه به ضوابط و قوانین مربوط به ایمنی و سلامت نان، نانوایی‌ها حق افزودن جوش شیرین به نان را ندارند و باید با استفاده از خمیر مایه یا خمیر ترش نان تولید کنند.

وی افزود: جوش شیرین مانع تخمیر نان می‌شود و این تخمیر نشدن موجب اختلال متابولیکی در بدن از جمله سوءهاضمه می‌شود.

پوراحمد ادامه داد: استفاده از جوش‌شیرین نه تنها از عطر و طعم نان می‌کاهد، بلکه باعث بروز کم‌خونی، پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های روده‌ای و اختلال در سیستم گوارش می‌شود.

وی افزود: سازمان غذا و دارو استفاده از جوش شیرین در فرآوری خمیر را ممنوع اعلام کرده و این تصمیم به نفع کیفیت و سلامت نان است که نانوایی‌ها برای فرآوری خمیر از خمیرمایه استفاده کنند و اجازه دهند خمیر آماده شود. این کار باعث می‌شود کیفیت نان افزایش یابد.

پوراحمد گفت: متأسفانه برخی از نانوایی‌ها به سبب تعجیل در آماده کردن خمیر و سودجویی که دارند، از جوش شیرین استفاده می‌کنند. استفاده از جوش شیرین در نان مجاز نبوده و اگر طی فرایند بازرسی کارشناسان سازمان غذا و دارو، متوجه شوند که نان حاوی جوش شیرین باشد؛ تولیدکنندگان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: