کد خبر: ۹۷۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲
تعداد بازدید: ۷۷
مطالعه‌ای نشان داد که سطح ویتامین D مادران در دوران بارداری با ضریب هوشی فرزندانشان مرتبط است و سطوح بالاتر ویتامین D در بارداری منجر به افزایش ضریب هوشی در دوران کودکی می‌شود.

یک فایده مهم ویتامین D که کمتر درباره‌اش شنیده‌ایدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ ویتامین D یک ماده مغذی حیاتی است و عملکردهای مهم بسیاری در بدن دارد. بر اساس آخرین تحقیقات، ویتامین D بدن مادر در رحم به نوزاد منتقل می‌شود و به تنظیم فرآیندهایی از جمله رشد مغز کمک می‌کند.

به گفته ملیسا ملوگ، سرپرست تحقیق و پژوهش در بخش بهداشت، رفتار و رشد کودکان در مؤسسه تحقیقات کودکان سیاتل، ممکن است حدود ۸۰درصد از زنان باردار سیاه پوست در ایالات متحده آمریکا به کمبود ویتامین D مبتلا باشند. حدود ۴۶ درصد از زنان باردار شرکت‌کننده در یک مطالعه دچار کمبود این ویتامین بودند. این کمبود در زنان سفید پوست کمتر از زنان سیاه پوست بود.

هم‌چنین این تحقیق بین المللی سه نتیجه مهم را ارائه داد:

  • کمبود ویتامین D در دوران بارداری شایع است و زنان سیاه پوست بیشتر در معرض خطر هستند، چون رنگدانه ملانین موجود در پوست، سبب کاهش تولید ویتامین D می‌شود.
  • مقادیر بالای ویتامین D در دوران بارداری رشد مغز کودک را افزایش می‌دهد و به بالاتر رفتن بهره هوشی کودکان منجر می‌شود.
  • غربالگری و مکمل‌های غذایی، کمبود ویتامین D را در افرادِ در معرض خطر جبران کرده و عملکرد شناختی را در فرزندان تقویت می‌کنند.

 

قرار گرفتن در معرض خورشید، مصرف مکمل‌ها و رژیم غذایی حاوی ویتامین D (شامل ماهی‌های چرب، تخم مرغ و منابع غنی‌شده مانند شیر گاو و غلات صبحانه) از راه‌های تأمین این ویتامین است.

 

منبع: sciencedaily

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: