کد خبر: ۹۷۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
تعداد بازدید: ۷۶
در حالی که بسیاری از خودروهای الکتریکی گرانند، هنوز گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای در بازار به چشم می‌خورند؛ خودروهای الکتریکی مقرون‌به‌صرفه‌ای که با وجود ارزان بودن، هنوز هم قابل‌اطمینان و باکیفیت به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ امیرمسعود عابدین_ یکی از رایج‌ترین تصورات غلط آن است که خرید خودروی ارزان‌قیمت، اقدام مالی ایده‌آلی نیست. این موضوع می‌تواند در برخی از موارد درست باشد، اما بعضی از شرکت‌های خودروسازی که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید، به تولید خودروهای قابل‌اعتماد معروفند. در اینجا تعدادی از خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه، ارزان‌قیمت و دست دوم را آورده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را با قیمتی زیر ۱۵ هزار دلار خریداری کنید.

 

۱. شورولت اسپارک EV ۱LT/۲LT مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ با قیمت ۹ هزار و ۳۹۰ دلار، معادل ۵۵۵ میلیون تومان

خودروهای برقی باکیفیتی که از پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ارزان‌ترند! /عکس

شورولت، مدل اسپارک را در صنعت خودروهای برقی آزمایش کرد که عمر کوتاهی نیز داشت. در دنیای امروز، حتی اگر چیزی ارزان باشد، مردم همچنان انتظارات زیادی از خرید خود دارند. اسپارک فاقد بسیاری از ویژگی‌های استاندارد فناوری بود که در سایر خودروهای مقرون‌به‌صرفه آن زمان دیده می‌شد. همین موضوع باعث شکست این خودرو در بازار خودروهای برقی شد.

شورولت اسپارک هنوز هم در لیست قرار دارد و آن‌چنان هم بد نیست. با وجود بسیاری از ویژگی‌های بد، در اینجا برخی از جنبه‌های جذاب این هاچ‌بک را ذکر کرده‌ایم. نمای بیرونی و داخلی با طراحی زیبای آن از نکات برجسته خودرو هستند. با طراحی جمع‌وجور خود، به‌عنوان یک خودروی کاربردی ظاهر می‌شود.

 

پیشرانه: موتور برقی ۱۰۵ کیلوواتی

گیربکس: ۱ سرعته

قدرت: ۱۴۰ اسب‌بخار

انتقال قدرت: FWD

شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت: ۸ ثانیه

برد: ۱۳۱ کیلومتر

 

۲. فیات ۵۰۰e هاچ‌بک مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ با قیمت ۱۲ هزار و ۶۷۷ دلار، معادل ۷۵۰ میلیون تومان

خودروهای برقی باکیفیتی که از پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ارزان‌ترند! /عکس

فیات ۵۰۰e که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، به‌سرعت در صنعت خودروهای برقی با استقبال روبه‌رو شد. برخی از نقاط قوت آن، قیمت ارزان و محدوده برد بالاتر از حد متوسط بود. این خودرو شروع بسیار خوبی در بازار داشت، تا آن‌که خودروهایی مانند شورولت بولت و تسلا مدل ۳ استانداردهای جدیدی را تعیین کردند که ۵۰۰e با آن‌ها فاصله داشت.

۵۰۰e در طول عمر شش‌ساله خود تغییرات اندکی را شاهد بود. برخلاف بسیاری از خودروها، مردم می‌توانند این خودروی برقی ایتالیایی مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنند. ۵۰۰e نیز مانند نمونه‌های بنزینی خود، فرمان‌پذیری و سرعت فوق‌العاده خود را حفظ کرد.

طراحی چشم‌نواز این خودرو از زمان خود جلوتر بود. برای خودرویی که در سال ۲۰۱۳ ساخته شده، سخت است که شبیه خودروهای امروزی باشد، اما فیات با ۵۰۰e به موفقیت رسید.

 

پیشرانه: موتور برقی ۸۳ کیلوواتی

گیربکس: ۱ سرعته

قدرت: ۱۱۱ اسب بخار

گشتاور: ۱۹۹ نیوتون متر

انتقال قدرت: FWD

شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت: ۹ ثانیه

برد: ۱۴۰ کیلومتر

 

۳. فورد فوکوس الکتریک مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ با قیمت ۱۳ هزار و ۳۶۰ دلار، معادل ۷۸۹ میلیون تومان

خودروهای برقی باکیفیتی که از پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ارزان‌ترند! /عکس

فورد فوکوس الکتریک، یکی دیگر از خودروهای دست‌کم گرفته‌شده در این لیست است. فورد در سال‌های عرضه این خودرو به خوبی می‌دانست که مردم، آن لذت رانندگی اسپرت شناخته‌شده در فوکوس را می‌خواهند، و مدل الکتریکی نیز همان راه را ادامه می‌داد.

تعداد کمی از خودروها در کلاس جمع‌وجور و کامپکت، هم کارآمد و هم اسپرتند. یکی از نقاط ضعف قابل‌توجه فوکوس، طولانی شدن نسل آن و تغییرات جزئی روی خودرو بود. در حالی که خودروهای برقی به قیمت گزاف برای خدمات و قطعات معروفند، فورد فوکوس برای تأمین قطعات با هزینه کم به‌خوبی عمل می‌کرد. فوکوس قرار است در سال ۲۰۲۵ بازنشسته شود، اما فورد قصد دارد تمرکز خود را روی هاچ‌بک خود که به‌زودی متوقف می‌شود، حفظ کند.

 

پیشرانه: موتور برقی ۱۰۷ کیلوواتی

گیربکس: ۱ سرعته

قدرت: ۱۴۳ اسب بخار

گشتاور: ۲۴۹ نیوتون متر

انتقال قدرت: FWD

شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت: ۱۰ ثانیه

برد: ۱۸۵ کیلومتر

۴. بی‌ام‌و i۳ مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ با قیمت ۱۴ هزار و ۱۳۲ دلار، معادل ۸۳۵ میلیون تومان

خودروهای برقی باکیفیتی که از پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ارزان‌ترند! /عکس

اگرچه ممکن است به مذاق همه خوش نیاید، اما بی‌ام‌و i۳ عملکرد هشت‌ساله خوبی داشت که کاربردی بودن و فناوری‌های مدرن خود را به نمایش می‌گذاشت. موفقیت i۳ به‌قدری درخشان بود که راه را برای خودروهای برقی آینده بی‌ام‌و هموار کرد.

i۳ ویژگی‌های قابل‌توجه فراوانی از جمله طراحی آینده‌نگر و فناوری پیشرفته داشت. در حالی که بسیاری از خودروسازان با بحران برد دست‌وپنجه نرم می‌کردند، بی‌ام‌و یکی از معدود خودروسازانی بود که موتور بنزینی را به این خودرو اضافه کرد تا به‌عنوان ژنراتور داخلی برای افزایش برد عمل کند. این یکی از چندین ویژگی‌هایی است که نشان می‌دهد i۳ در صنعت خودروهای برقی جلوتر از زمان خود بوده است.

 

پیشرانه: موتور برقی ۱۲۵ کیلوواتی

گیربکس: ۱ سرعته

قدرت: ۱۷۰ اسب بخار

گشتاور: ۲۴۹ نیوتون متر

انتقال قدرت: RWD

شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت: ۶٫۶ ثانیه

برد: ۱۸۳ کیلومتر

 

۵. نیسان لیف S مدل ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ با قیمت ۱۴ هزار و ۱۱۱ دلار، معادل ۸۳۲ میلیون تومان

خودروهای برقی باکیفیتی که از پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ارزان‌ترند! /عکس

برخلاف دیگر خودروسازان، نیسان مسیر غلبه کیفیت بر کمیت را در پیش گرفته است. نیسان لیف تنها خودروی برقی نیسان بود تا اینکه آریا در سال ۲۰۲۲ عرضه شد. برخلاف دیگر خودروها، نیسان لیف طی ۵ سال متوالی، جایزه کمترین هزینه مالکیت کتاب Kelly Blue در ۵ سال دریافت کرده است.

صرفه‌جویی در هزینه، تنها مزیت برجسته نیسان لیف نیست و با توجه به رتبه‌بندی‌های چشمگیر ایمنی‌اش، می‌توانید با خیال راحت رانندگی کنید. انجمن ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) امتیاز ۵ ستاره را به نیسان لیف داده‌اند.

 

پیشرانه: موتور برقی ۱۱۰ کیلوواتی

گیربکس: ۱ سرعته

قدرت: ۱۴۷ اسب بخار

گشتاور: ۳۱۹ نیوتون متر

انتقال قدرت: FWD

برد: ۲۳۹ کیلومتر

 

منبع: topspeed

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: