کد خبر: ۹۷۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
تعداد بازدید: ۶۹
رئیس کارگروه طیور اتاق بازرگانی ایران از صادرات ۱۷هزار تن مرغ تا پایان خرداد و نیز آغاز صادرات تخم مرغ ایران به روسیه از هفته آینده خبر داد.

صادرات ۱۷ هزار تن مرغ تا پایان خرداد / آغاز صادرات تخم مرغ به روسیهبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ حسین مهدی زاد، رئیس کارگروه طیور اتاق بازرگانی ایران آخرین وضعیت صادرات مرغ و تخم مرغ کشور را تشریح کرد و گفت: تا پایان خرداد برای صادرات ۱۷هزار تن مرغ به عراق مجوز داده شده که از این میزان، صادرات ۱۲هزار تن به مرغداران فعال زیر نظر اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اختصاص یافته و ۵۰۰۰ تن دیگر به سایر فعالان زنجیره اختصاص پیدا کرده است.

ایلنا نوشت: وی افزود: مرغ ایران در حال حاضر تنها به عراق صادر می‌شود و کشور عراق هم با واردات این حجم از مرغ موافقت کرده است؛ صادرات این حجم از مرغ به بازیابی تعادلی انجامیده که در بازار مرغ کشور از دست رفته بود.

مهدی زاد درباره صادرات تخم مرغ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ هزار تن تخم مرغ از کشور صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰درصد رشد داشته است؛ نیمی از این ۴۰ هزار تن به مقصد عراق و نیمی دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس و افغانستان صادر شد.

وی خبر داد: شرایط صادرات تخم مرغ ایران به روسیه برای نخستین بار فراهم شده و به احتمال زیاد از هفته آینده آغاز می‌شود؛ این موضوع در حال حاضر در مرحله بررسی‌های بهداشتی و دامپزشکی قرار دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کاشان اظهار کرد: علاوه بر صادرات، خرید حمایتی دولت نیز به تعدیل بازار مرغ و تخم مرغ کمک کرده و سبب شده قیمت گوشت مرغ امروز برابر با قیمت مصوب آن در سال گذشته باشد؛ قیمت مصوب برای هر کیلو گوشت مرغ ۷۸۵۰۰ تومان و برای هر کیلو تخم مرغ ۴۷۳۰۰ تومان است.

مهدی زاد خاطرنشان کرد: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری مرغداران مجبور بودند به دلیل مازاد، مرغ را به قیمتی پایین‌تر از نرخ مصوب بفروشند که به زیان آنها تمام می‌شد.

وی تصریح کرد: قیمت مصوب کنونی نیز به ضرر مرغدار است زیرا هزینه‌های تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰درصد افزایش داشته اما چون ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب امسال را هنوز تعیین نکرده فعلا قیمت در نرخ مصوب پارسال ثبات گرفته است.

رئیس کارگروه طیور اتاق بازرگانی ایران گفت: اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخم‌گذار میهن از ابتدای سال بیش از ۲۰۰۰ تن تخم مرغ از مرغداران خریده است تا با تعدیل بازار به تداوم تولید کمک کند.

وی در نهایت تاکید کرد: بی‌شک صادرات مرغ و تخم مرغ در ادامه سال تداوم خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: