کد خبر: ۹۷۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
تعداد بازدید: ۷۷
رسوایی تویوتا/دایهاتسو در رابطه با بی‌نظمی‌های کشف‌شده در تست‌های تصادف هنوز به پایان نرسیده است. پس از اینکه چندین مدل با استانداردهای دولتی مطابقت نداشتند، اکنون هفت مدل دیگر شناسایی شده‌اند. به همین دلیل یاریس کراس، کرولا Axio و کرولا Fielder دیگر برای مشتریان در ژاپن ارسال نمی‌شوند.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ امیرمسعود عابدین_ تویوتا اخیراً کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد تا توضیح دهد که چه اشتباه‌هایی در تست‌های تصادف رخ داده است. به گفته آکیو تویودا، رئیس هیئت‌مدیره، داده‌های ناکافی در تست‌های حفاظت از عابر پیاده و سرنشین برای سه خودرو یاریس کراس، کرولا Axio و کرولا Fielder شناسایی شده‌اند. علاوه بر آن، خطاهایی در تست‌های تصادف و سایر روش‌های تست برای چهار مدلی که از آن زمان توقف تولید شده، کشف‌شده است. این چهار مدل عبارت‌اند از: نسل قبلی سدان کراون، مینی‌ون‌های Isis و مدل قدیمی Sienta، و همچنین کراس اوور لوکس لکسس RX.

رسوایی جدید، گریبان‌گیر تویوتا شد /عکس

برای مدل‌های کراون و Isis، اشتباهاتی در زمینه تست تایمر کیسه هوا رخ داده است. برای کرولا، این شرکت از داده‌های تست در شرایط آزمایشی شدیدتر برای ارزیابی آسیب به سر عابر پیاده در تصادف استفاده کرد. زاویه ضربه ۵۰ درجه‌ای که قانون تعیین کرده بود در واقع در ۶۵ درجه انجام شده است.

رسوایی جدید، گریبان‌گیر تویوتا شد /عکس

سومین مورد که شامل کرولا، Sienta و کراون بود، در مورد آزمایشی برای ارزیابی آسیب به سر و پاهای عابر پیاده در برخورد است. تویوتا با ارسال داده‌های یک‌طرفه برای هر دو طرف به‌جای انجام اندازه‌گیری‌های جداگانه چپ و راست، از داده‌های اشتباهی استفاده کرده است.

تویوتا هنگام انجام تست برخورد از عقب بر روی کراون و Sienta، از مانع متحرکی استفاده کرد که سنگین‌تر از حالت استاندارد بود. در مورد یاریس کراس، تغییر مقررات توسط تویوتا نادیده گرفته شد.

مورد ششم و آخر مربوط به لکسس RX و تست قدرت موتور بوده که در طی آن خروجی مورد نظر به دست نیامده است. آزمایش باید متوقف می‌شد و سپس شرکت باید بررسی می‌کرد که چه چیز اشتباهی رخ داده است تا بتواند تغییرات لازم را ایجاد کند.

تویوتا به مالکان خودروهای آسیب‌دیده اطمینان می‌دهد که هیچ مشکل عملکردی که با قوانین و مقررات مغایرت داشته باشد، وجود ندارد. بنابراین، نیازی به توقف استفاده از خودروهای آسیب‌دیده نیست. بااین‌حال، ارسال کرولا Axio، کرولا Fielder و یاریس کراس به مشتریان موقتاً متوقف شده است.

منبع: Motor۱

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: