کد خبر: ۹۷۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
تعداد بازدید: ۶۲
با توجه به آمارهای انتشاری مرکز آمار، تورم ماهانه در هر دو ماه آغازین امسال بیش از 2درصد بوده است.

پیش بینی امسال بانک مرکزی در مورد تورم، درست از آب در نمی آید/ هدف‌گذاری تورمی رسیدن به کانال 20درصد اعلام شدهبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ تورم ماهانه فروردین‌ماه طبق اعلام مرکز آمار، 2.6درصد و تورم ماهانه اردیبهشت‌ماه برابر با 2.8درصد بوده است.در صورتی که روند تورم ماهانه در ماه‌های آینده مشابه این دو ماه باشد و نرخ تورم ماهانه 2.5درصد در نظر گرفته شود، تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان سال به 34.45درصد می‌رسد، که حتی از تورم 32.2درصدی اسفندماه 1402 نیز بیشتر است.

 

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:بانک مرکزی هدف‌گذاری تورمی امسال را رسیدن تورم به کانال 20درصدی اعلام کرده است. به نظر می‌رسد در صورتی که تورم در ادامه سال وضعیتی مشابه با دو ماه اخیر را تجربه کند رسیدن به این هدف برای بانک مرکزی امکان‌پذیر نباشد،

بااین‌حال بررسی وضعیت متغیرهای پولی نشان می‌دهد اوضاع کلی متغیرهای پولی نسبتا رو به بهبود است و این موضوع در ادامه راه سیاستگذاری پولی می‌تواند اثر مثبتی بر وضعیت کشور داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: