کد خبر: ۹۷۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴
تعداد بازدید: ۹۳
اتخاذ یک رژیم غذایی سالم و همچنین مصرف مکمل‌های ویتامین B و پروبیوتیک‌ها، از درمان‌های خانگی مؤثر برای رفع کم‌کاری تیروئید است.

درمان تیروئید کم‌کار در خانه/ ۴ روش طبیعیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ اگر مصرف داروهای تیروئید برای شما عوارض جانبی ایجاد می‌کنند، شاید درمان‌های طبیعی گزینه مناسب‌تری برایتان باشند:

 

۱) مصرف سلنیوم

سلنیوم یک عنصر کمیاب است که در متابولیسم هورمون تیروئید نقش دارد. بسیاری از مواد غذایی حاوی سلنیوم هستند، از جمله: ماهی تن، بوقلمون، آجیل و گوشت گاو.

 

۲) حذف قند از رژیم غذایی

قند و غذاهای فرآوری‌شده منجر به افزایش التهاب در بدن و تشدید بیماری‌های تیروئیدی می‌شود. حذف قند از رژیم غذایی، برای کاهش سطح استرس و بهره‌مندی از مزایای آن برای سلامت تیروئید ارزشمند است.

 

۳) دریافت ویتامین B

مصرف مکمل ویتامین B-۱۲ در ترمیم برخی از آسیب‌های ناشی از کم‌کاری تیروئید و رفع خستگی ناشی از بیماری تیروئید کمک می‌کند.

 

۴) مصرف پروبیوتیک‌ها

بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته در سال ۲۰۱۴، ممکن است بین کم‌کاری تیروئید و مشکلات روده کوچک ارتباطی وجود داشته باشد. از همین رو توصیه می‌شود برای جبران کم‌کاری تیروئید از این مکمل‌ها مصرف کنید.

 

منابع: healthline ، medicalnewstoday

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: