کد خبر: ۹۶۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
تعداد بازدید: ۱۳۶
یک رسانه هندی مدعی شده‌است که طرح پاکستان برای دستیابی به جنگنده رادارگریز دو موتوره چینی FC-31/J-31، این کشور را یک نسل جلوتر از همسایگان خود قرار می‌دهد و آن را به یکی از پیشرفته‌ترین نیروهای هوایی در منطقه تبدیل می‌کند.

پاکستان می‌خواهد به کمک این جنگنده ابرقدرت منطقه شود!/ عکسبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، نیروی هوایی پاکستان برنامه خود را در اوایل این ماه اعلام کرد و خرید جنگنده رادارگریز «FC-31» را تایید کرد؛ بنابر گفته نیروی هوایی پاکستان بنیاد برای دستیابی به جنگنده رادارگریز «J-31» قبلاً گذاشته شده‌است، که قرار است در آینده نزدیک بخشی از ناوگان نیروی هوایی پاکستان شود.

FC-31 یک جت جنگنده دو موتوره نسل پنجم ساخت شرکت شن‌یانگ چین است. FC-31 با اینکه جنگنده نسل پنجم است اما ویژگی‌های کمی از نسل پنجم را دارا است. چین برای استفاده بومی سفارش FC-31 را نداده‌است و بیشتر برای صادرات آن را در نظر گرفته‌است. گرچه به گفته چین نسخه صادراتی آن امکاناتی کمتر از نسخه اصلی خواهد داشت و جنگنده نسل چهار ++ محسوب می‌شود. قیمت FC-31 بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون دلار برآورد شده‌است که ارزان‌تر از رقبای غربی و هم‌قیمت جنگنده روسی سوخو-۵۷ است.

پاکستان با این جنگنده ابرقدرت منطقه می‌شود!/ عکس

پنهان کاری این جت به آن اجازه می‌دهد «ابتدا حملات غافلگیرانه را انجام دهد». انتظار می‌رود این جنگنده برخی از قابلیت‌های همجوشی حسگر و پردازش داده‌های J-20 را داشته باشد که با عنوان "آگاهی موقعیتی" شناخته می‌شود و می‌تواند موشک‌ها و بمب‌های هوا به هوا و هوا به سطح را حمل کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: