کد خبر: ۹۶۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
تعداد بازدید: ۱۴۹
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با این پیش‌بینی که تعداد شرکت کنندگان در انتخابات نسبت به دوره قبل افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: امیدوارم افزایش مشارکت منجر به تشکیل یک مجلس قوی با افراد متعهد و مردمی شود تا این مسیری که به سمت بهبود شرایط در آن قرار گرفته‌ایم، سرعت پیدا کرده و عقب‌افتادگی‌های سابق جبران شود.

نادری: افزایش مشارکت منجر به تشکیل مجلس قوی می‌شودبه گزارش خبرداغ ، احمد نادری در گفت و گو با ایسنا درباره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: در وهله اول باید بدانیم پایه‌گذاری انتخابات در جمهوری اسلامی به چه صورتی و در چه شرایطی رخ داد؛ زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد جهان در وضعیت خاصی به سر می‌برد، خسته از جنگ‌های طولانی و فرساینده، درگیر با بحران‌های عمیق اجتماعی و اقتصادی و زخم‌خورده از بروکراسی و تکنوکراسی خشن دولت‌های ملی بود.

وی ادامه داد: جالب اینکه در ذهن بسیاری از مردم جهان این تصور بود که مقصر اصلی به وجود آمدن این شرایط خود دموکراسی و انتخابات است. دقیقا در همین زمان و در طرف دیگر جهان دولتی پیدا شد که با شور و اشتیاق بیشتری از پایه‌گذاران دموکراسی، از انتخابات و حضور و مشارکت سیاسی مردمش سخن می‌گفت. اهمیت این اتفاق چنان بود که نه فقط مردم ایران بلکه بسیاری از کشورهای مسلمان منطقه را نیز تحت تاثیر قرار داد و در این کشورها الهام‌بخش ظهور مفهومی به نام انتخابات شد.

جمهوری اسلامی هویت خود و مسلمان بودنش را به انتخابات گره زد

دبیرکل جماران (جریان مردمی انقلابی رویش‌های نسل سوم انقلاب) یادآور شد: کاری که جمهوری اسلامی انجام داد تنها برپایی انتخابات به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت کشور نبود بلکه جمهوری اسلامی هویت خود و مسلمان بودنش را نیز به انتخابات گره زد و مدعی شد که بدون مردم نه تنها دیگر کشور ایران، جمهوری نیست بلکه اسلامی هم نیست.

نادری ادامه داد: اینکه امام با اضافه شدن لفظ دموکراتیک به جمهوری اسلامی مخالفت کرد، ناظر به همین مطلب بود که دموکراسی تنها یکی از شکل‌های قابل اجرای جمهوری اسلامی نیست بلکه اساس و ذات جمهوری اسلامی است؛ لذا ریشه اینکه دائم گفته می‌شود هر انتخابات نوعی رفراندوم در مورد اصل حکومت جمهوری اسلامی است، به این مسئله برمی‌گردد.
 
وی درباره عواملی تاثیرگذار بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: به نظر می‌رسد ما به عنوان پرچم‌دار انتخابات در منطقه و در جهان اسلام، این پیشتازی را تا حدی از دست داده‌ایم که شاید به این دلیل که ما مسئولان نتوانسته‌ایم آنچنان که شایسته است، قدردان انتخابات باشیم و صرفا به انتخابات به چشم سکویی برای کسب قدرت نگریسته‌ و بعد از کسب رای، رای‌دهنده‌ها را فراموش کردیم حال اینکه که ولی‌نعمت ما هستند.

این نماینده مجلس یادآور شد: چند روز پیش رهبری تذکری دادند که بار دیگر اهمیت مسئله انتخابات و ضرورت حفظ حرمت و پاسداشت آن را به یاد همه آورد و دست هر کسی را که طمع به لغو انتخابات در این کشور داشت قطع کرد.

نادری با اشاره به حضورش در بین مردم در مناطق مختلف کشور، گفت: علی‌رغم همه مشکلات و سختی‌ها و بی‌مهری‌ها، امید و انگیزه و ثبات‌قدمی در دل مردم موج می‌زند که این موضوع نیرو و انگیزه‌ای برای خدمت بیشتر و صادقانه‌تر است و آنها به ما نیرو می‌دهند.

وی افزود: این سوال که چه چیزی باعث افزایش مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای می‌شود در واقع در پاسخ به این پرسش است که چه کنیم مردم خودشان را با ما تنظیم کرده پای صندوق‌های رای بیایند؛ اما می‌خواهم بگویم ماجرا برعکس است و ما باید خودمان را با مردم تنظیم کنیم، آن وقت نتیجه‌اش را می بینیم که چطور مردم کشور را جلو می‌بردند.

این عضو هیات رئیسه مجلس در ارزیابی از میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: اکنون شرایط کشور بعد از گذر از یک دوره سخت در دهه نود در وضعیت بهتری قرار دارد.

حرکت کشور به سمت بهبود شرایط است

 وی در عین حال گفت: با وجود کاستی‌ها و نواقص زیاد و گلایه‌های مردم و فاصله بسیار با نقطه مطلوب اما حرکت به سمت بهبود شرایط است؛ دولت و بخش زیادی از بدنه مجلس از مردم هستند و موانع سابق برای ارتباط با مردم برداشته‌ شده است. همه ‌شبانه‌روز در تلاشند تا بلکه بتوانند خدمتی به مردم و کشور کنند.

نمابنده تهران ادامه داد: اینکه چقدر این تلاش‌ها به ثمر رسیده و توانسته کام مردم را شیرین کند، خود در میزان مشارکت مردم در انتخابات نشان خواهد شد؛ فکر می‌کنم در انتخابات مجلس دوازدهم به نسبت انتخابات مجلس در چهار سال گذشته، شاهد رشد تعداد شرکت‌کنندگان خواهیم بود. امیدوارم این افزایش مشارکت منجر به تشکیل یک مجلس قوی با افراد متعهد و مردمی شود تا این مسیری که به سمت بهبود شرایط در آن قرار گرفته‌ایم، سرعت پیدا کند و عقب‌افتادگی‌های سابق جبران شود.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: