کد خبر: ۹۶۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
تعداد بازدید: ۱۸۴
مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر گفت: تغییر نگاه فولادسازی سنتی به فولادهای با ارزش افزوده بالا امری ضروری است.

لزوم تغییر نگاه فولادسازی سنتی به فولادهای با ارزش افزوده بالابه گزارش خبرداغ به نقل از  پایگاه خبری معدن نامه،  سید ابوتراب فاضل، مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر در نشستی با سردار سرتیپ پاسدار سید مجید ابن‌الرضا مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) در شرکت فولاد آلیاژی ایران به رابطه بین توسعه‌یافتگی یک کشور و تولید فولادهای خاص اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در حالی سهم فولادهای آلیاژی بین ۲ تا ۳ درصد تولید فولاد کشورمان است که این سهم در ژاپن به ۱۳ درصد رسیده است و درکل، هرچه فولادسازی‌ها توسعه‌یافته‌تر می‌شود، سهم فولادهای خاص، سبک‌تر و آلیاژی در آن کشورها بیشتر می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم تغییر نگاه فولادسازی سنتی کشور به سمت فولادهای پیشرفته باارزش افزوده بالا افزود: اگر بخواهیم موج‌های مختلف را در تولید فولاد در ایران و جهان بررسی کنیم، با پارادایم‌های زمانی و دانشی مختلف مواجه می‌شویم.

اهمیت تولید فولادهای خاص

سید ابوتراب فاضل بر این موضوع نیز تأکید داشت که پیشتاز تولید این نوع فولادها، شرکت فولاد آلیاژی ایران است هرچند در این چند سال اخیر بازیگران دیگری نیز وارد بازار شده‌اند ولی ویژگی فولاد آلیاژی در حجم تناژ ذوب نیست؛ بلکه ویژگی آن در تولید گرید باارزش افزوده بالاتر است

مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر ادامه داد: تولید با گرید های جدید و تولید فولاد خاص مهم است، چراکه تولید فولادهای خاص رابطه مستقیم با توسعه‌یافتگی دارد.

فاضل بازار هدف محصولات فولاد آلیاژی را محدود دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است در صادرات رکورد بزنیم؛ اما قیمت محصول صادراتی هم مهم است و باید سیاست‌گذاری بهتری بر روی قیمت‌گذاری محصولات انجام ‌شود و تلاش ما بیشتر بر روی گریدسازی و تولید فولادهای خاص و تولید فولاد باارزش اقتصاد بالاتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: