کد خبر: ۹۶۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
تعداد بازدید: ۲۳۲
علی بهادری جهرمی گفت: همه کسانی که کارمند یا کارگر هستند و تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند هیچگونه مالیاتی شامل آنان نمی‌شود.

افزایش سن بازنشستگی شامل این افراد نمی شود /حقوق کارمندان و کارگران تا سقف ۱۲ میلیون تومان معاف از مالیات استبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود، در ابتدا توضیحاتی درخصوص افتتاح مترو پرند، دستور رئیسی درباره لایی‌روبی از خلیج گرگان و کانال آشوراده، افتتاح فاز دوم فرودگاه امام خمینی، اقدامات دولت سیزدهم درباره پنجره خدمات هوشمند و ... ارائه داد.

در ادامه اهم سخنان وی را به نقل از خبرگزاری های ایرنا، ایلنا، ایسنا و مهر بخوانید:

*{ افزایش سن بازنشستگی}: افزایش سن بازنشستگی که شامل بازنشستگان موجود نمی‌شود. همچنین برای کسانی که در شرف بازنشستگی هستند نیز این امر شامل آنان نمی‌شود. رابطه کارمندان دولت با دولت یک رابطه قانونی است، یعنی حدود و مرزهای آن را قانونگذار مشخص می‌کند که مطابق با مصالح عموم و هم حاکمیت رعایت شود.

*{ درباره مالیات بر حقوق}: بنا به دستور رئیس‌جمهوری برخی اصلاحات در لایحه بودجه انجام شد تا نسخه نهایی که در جریان حضور رئیس‌جمهوری در مجلس ارائه می‌شود، آن اصلاحات هم اعمال شود. یکی از این اصلاحات افزایش کف معافیت مالیاتی کارکنان و کارگرانی دریافت حقوق دارند به مبلغ ۱۲ میلیون تومان در ماه است که افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

*همه کسانی که کارمند یا کارگر هستند و تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند هیچگونه مالیاتی شامل آنان نمی‌شود.

*یکی از شعارهای دولت عادلانه‌سازی حقوق‌ها بوده و اگر یک درصد معینی برای افزایش حقوق‌ها تصویب شود، مثلاً کسی که حقوق ۱۰ میلیون تومانی دریافت می‌کند و آن کسی که حقوق بیش از این را می‌گیرد، افزایش عادلانه‌ای نخواهند داشت. نگاه دولت این بوده که میانگین ۱۸ درصد افزایش حقوق کارکنان باشد و کسانی که دریافتی کمتری دارند، افزایش بیشتری داشته باشند و بالعکس. از مجلس می‌خواهیم در این زمینه همراهی داشتند باشند تا به سمت عادلانه‌سازی پرداخت‌ها برویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: