کد خبر: ۹۶۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
تعداد بازدید: ۱۴۳

1- وَأَوْحَیْنَا إِلَى مُوسَى أَنْ أَلْقِ عَصَاکَ فَإِذَا هِیَ تَلْقَفُ مَا یَأْفِکُونَ (اعراف آیه 117)
و به موسی وحی کردیم که عصایت را بیفکن همین‌که افکند اژدها شد و ناگهان جادوهای دروغین ساحران را بلعید.
کلمه «تلقف» به معنای برگرفتن چیزی با قدرت و سرعت است و کلمه «یأفکون»به دروغی گفته می‌شود که در قالب راست مطرح شود یا باطلی که ظاهری حق‌نما داشته باشد.
عملیات محیرالعقول طوفان الاقصی همانند افکندن عصای موسی (ع)بود که جادوی توان نظامی،اطلاعاتی ، امنیتی و از همه مهم‌تر جادوی سیاسی و رسانه‌ای صهیونیست‌ها را بلعید.
فَوَقَعَ الْحَقُّ وَبَطَلَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ  (اعراف آیه 118) سپس حق آشکار شد و آنچه می‌کردند باطل و بیهوده گردید.
2- عملیات الاقصی حوادث 70سال گذشته ملت فلسطین را به‌طور عریان به نمایش گذاشت.
ملت فلسطین یک ملتی است که «آواره از وطن» و نیز «آواره در وطن» است. عملیات الاقصی نگاه جهانیان را به داخل سرزمین‌های اشغالی آورد تا آن‌ها عمق جنایات صهیونیست‌ها و فجایعی که بر ملت فلسطین و سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد ملاحظه کنند.
امروز استراتژیست‌های نظامی جهان از توفیقات مقاومت در غزه در به زیر کشیدن هیمنه نظامی ،
 اطلاعاتی ، امنیتی و سیاسی سخن می‌گویند و آن را فهرست می‌کنند. اما به نظر می‌رسد تصاویری که مردم غزه پس از هر بمباران و موشک‌باران صهیونیست‌ها به جهان مخابره می‌کنند مهم‌تر از موفقیت‌های فهرست شده مقاومت در طوفان‌الاقصی است.
3- بیست‌ودو روز است مردم جهان صدای گریه‌های جگرخراش کودکان غزه را زیر سقف خانه‌های بمباران‌شده می‌شنود و تکه‌تکه شدن بدن‌های کوچک و نازکشان را به چشم می‌بیند.
مردم جهان شاهد صحنه‌هایی شگرف هستند صحنه پدری که با دیدن فرزند شهیدش حمد خدا می‌گوید نوجوانی که زیر تیغ جراحی بدون داروی بيهوشی قرآن می‌خواند !
بیست‌ودو روز است مردم جهان شاهد ریزش بمب‌های ویرانگر هستند. 
خانه‌های ویران ، مساجد ، کلیسا ، مدارس ، بیمارستان‌های با خاک یکسان شده ، این تصاویر وجدان بشری را به حرکت درآورده و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها را چون بهمنی بر سر استکبار جهانی آوار کرده است.
خیزش افکار عمومی جهانی علیه تبهکاری‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا ماشین دروغ‌پراکنی و فریب رسانه‌های صهیونیستی در جهان را از کار انداخته است ، وقتی ده‌ها هزار نفر در لندن زیر گوش بی‌بی‌سی به خیابان‌ها آمده‌اند و فریاد می‌زنند جنایت در غزه را متوقف کنید،‌ معنای آن انهدام بوق‌های اسرائیل غاصب در کشوری است که نقش مهمی در پدیداری این کشور نامشروع داشتند.
رژیم صهیونیستی وقتی غزه را محاصره می‌کرد آن‌هم با دیوارهایی که 20 متر زیرزمین و 10 متر بالای زمین بود، یک دیوار فریب ، دروغ و تشویش اذهان عمومی هم در رسانه‌های جهان بالابرده بودند. معجزه عملیات الاقصی این دیوار را ویران کرده است. شاهد این سخن میلیون‌ها انسانی است که همه‌روزه در کشورهای اسلامی ، حتی اروپا و آمریکا به خیابان‌ها ریخته‌اند به صهیونیست‌ها لعن و نفرین می‌فرستند.
4- رژیم صهیونیستی میلیون‌ها فلسطینی را با غصب خانه‌ها و سرزمینشان از وطن آواره کرده است و این‌ها اکنون در سوریه ، لبنان ، مصر و اردن زندگی می‌کنند رژیم صهیونیستی فلسطینی‌هایی را که نتوانستند بیرون کنند در کرانه‌ باختری رود اردن و غزه ... در وطن آواره کرده است. این آوارگی چون آواری اکنون روی مشروعیت این رژیم فرود آمده و آن را رها نمی‌کند.
مردم غزه و کرانه باختری باتجربه‌ای که از آوارگان «از وطن» دارند زیر بار آوارگی دیگر نخواهند رفت می‌ایستند مقاومت می‌کنند اما تسلیم نمی‌شوند.
این را آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌فهمند لذا با روشن کردن مجدد ماشین جنایت جنگی می‌خواهند عملیات کند. عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد این رویکرد جنایت‌بار و فاجعه‌آمیز هیچ‌گاه لباس واقعیت نمی‌پوشد.
امروز بیداری جهانی تمام‌قد در برابر ستم عریان و ظلم مطلق صهیونیست‌ها و شرکای غربی آن‌ها ایستاده است. وجدان بشری ، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی را در فلسطین اشغالی برنمی‌تابد. امروز رژیم صهیونیستی یک جامعه ازهم‌پاشیده است.
هر بمبی که در غزه فرود می‌آید یک میخ بر تابوت رژیم صهیونیستی است. فروپاشی تمدن غرب را از صدای چکش فرود آمده بر این میخ‌ها می‌شود به‌درستی شنید.
نویسنده: محمدکاظم انبارلویی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: