کد خبر: ۹۵۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
تعداد بازدید: ۲۰۴
پورشه از یک کانسپت بسیار جذاب در فستیوال سرعت گودوود رونمایی کرد. این کانسپت به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد عرضه نخستین خودروی کمپانی یعنی ۳۵۶ اسپیدستر توسعه پیدا کرده و ویژن ۳۵۷ اسپیدستر نام دارد.

به گزارش خبرداغ به نقل از دیجیاتو : پورشه از یک کانسپت بسیار جذاب در فستیوال سرعت گودوود رونمایی کرد. این کانسپت به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد عرضه نخستین خودروی کمپانی یعنی ۳۵۶ اسپیدستر توسعه پیدا کرده و ویژن ۳۵۷ اسپیدستر نام دارد.

همان‌طور که قابل حدس است، این کانسپت نسخه بدون سقف از مفهومی ویژن ۳۵۷ محسوب می‌شود.

درحالی‌که نسخه کوپه بر اساس پلتفرمی مشترک با ۷۱۸ کیمن GT۴ RS ساخته شده، نسخه اسپیدستر در مدل ۷۱۸ GT۴ e-Performance ریشه دارد و از شاسی مشترک با آن بهره می‌برد. موتورها و باتری موجود در این کانسپت برقی به مفهومی Mission R تعلق دارند. جالب آنکه بخشی از کابین و جایی که باید صندلی سرنشین کناری نصب باشد، از طریق یک پوشش مخصوص محافظت می‌شود!

این پورشه بی‌نظیر همه چیز دارد جز آینه بغل/ عکس

پورشه ویژن ۳۵۷ اسپیدستر و اشاره به گذشته با المان‌های مختلف

بدنه کانسپت پورشه ویژن ۳۵۷ اسپیدستر طرح زیبایی دارد. این طرح شامل رنگ‌های آبی، سفید و طیف‌هایی از خاکستری تیره و روشن می‌شود. کانسپت پورشه ویژن ۳۵۷ اسپیدستر به رینگ‌های ۲۰ اینچی منیزیمی با قفل مرکزی مجهز است. این رینگ‌ها دارای قالپاقی مخصوص از فیبر کربن هستند.

در این مفهومی خبری از آینه‌های جانبی معمولی نیست و دو دوربین تصویر اطراف خودرو را در اختیار راننده می‌گذارند. چراغ‌های اصلی جلو و عقب پشت حفره‌های ریز متعدد قرار دارند. چراغ سوم ترمز نیز به‌طور هنرمندانه‌ای با شیارهای موجود در پشت خودرو ادغام شده است. این شیارها به اولین خودروی ساخت پورشه اشاره می‌کنند.

این پورشه بی‌نظیر همه چیز دارد جز آینه بغل/ عکس

در داخل کابین کانسپت پورشه ویژن ۳۵۷ اسپیدستر، تنها یک صندلی وجود دارد. این صندلی از جنس پلاستیک تقویت‌شده با فیبرکربن است و ساختاری یکپارچه با شاسی مونوکوک خودرو دارد. راننده از طریق یک کمربند شش‌ نقطه‌ای که در خودروهای مسابقه‌ای رایج است، روی صندلی ثابت حفظ می‌شود.

داشبورد کانسپت ویژن ۳۵۷ اسپیدستر طراحی ساده‌ای دارد و جنس آن از فیبرکربن است. جالب اینکه خبری از نمایشگر دیجیتال در این مفهومی زیبا نیست و اطلاعات مورد نیاز راننده روی یک پنل شفاف در پشت فرمان نمایش داده می‌شوند. همانند برخی از مدل‌های مسابقه‌ای پورشه در این کانسپت به‌جای دستگیره در فلزی، از بند پارچه‎‌ای استفاده کرده تا وزن خودرو کاهش پیدا کند.

مثل دیگر مفهومی‌های اخیر پورشه، کانسپت ویژن ۳۵۷ اسپیدستر نیز راهی خطوط تولید نخواهد شد و صرفاً قدرت ایده‌پردازی طراحان کمپانی را به‌نمایش می‌گذارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: