کد خبر: ۹۵۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
تعداد بازدید: ۷۸۹
فارادای فیوچر 2.0 FF91 Faraday Future یک خودرو تمام برقی و کلکسیونی است که فقط در 300 نسخه تولید شده و قیمت آن از 309 هزار دلار (حدود ۱۵ میلیارد تومان) هم بالاتر می‌رود. این خودرو بیش از 1050 اسب بخار قدرت دارد و از هوش مصنوعی هم بهره می‌برد!

به گزارش خبرداغ به نقل از گجت‌نیوز: فارادای فیوچر 2.0 FF91 Faraday Future یک خودرو تمام برقی و کلکسیونی است که فقط در 300 نسخه تولید شده و قیمت آن از 309 هزار دلار (حدود ۱۵ میلیارد تومان) هم بالاتر می‌رود. این خودرو بیش از 1050 اسب بخار قدرت دارد و از هوش مصنوعی هم بهره می‌برد!

شرکت آمریکایی فارادی فیوچر، دومین ابر خودرو برقی خود را با نام فارادای فیوچر ۹۱ ۲.۰ معرفی کرد که در ادامه قصد داریم تا با عجیب‌ترین ویژگی‌های آن آشنا شویم.

فارادای فیوچر 2.0 Futurist Alliance FF91

این خودرو یک سدان تمام برقی است که از ۴ موتور مجزا بهره می‌برد و نهایتا ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت و نزدیک به ۱۹۸۰ نیوتن متر گشتاور را به دست راننده تحویل می‌دهد. تیراژ فارادای فیوچر Futurist Alliance FF91 2.0 فقط به ۳۰۰ نسخه محدود می‌شود که همین مسئله، قیمت عجیب آن را کمی توجیه می‌کند؛ چرا که قیمت فارادای فیوچر ۹۱ ۲.۰ از ۳۰۹ هزار دلار هم بالاتر می‌رود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو هم فقط ۲.۲ ثانیه است که برخی منابع، از عدد ۱.۹ ثانیه هم خبر می‌دهند.

در مقام مقایسه بد نیست بدانید که هیولاهای برقی آمریکایی مثل لوسید ایر سافایر، تقریبا 250 هزار دلار می‌ارزند. البته گفته می‌شود که همین الان، پیش فروش فارادای فیوچر Futurist Alliance FF91 2.0 تقریبا تمام شده و اکثر آن‌ها فروش رفته‌اند. جالب است بدانید که فروش این خودرو، فقط مختص کشورهای آمریکا و چین است و کشورهای اروپایی‌ و حتی عرب‌های پولدار فعلا از داشتن آن محروم هستند.

خودروی ۱۵ میلیارد تومانی مجهز به اینترنت ماهواره‌ای / عکس

نیروی موتورهای برقی در فارادای فیوچر FF91 2.0 از پکیج‌ باتری‌های غول پیکر ۱۴۲ کیلو وات ساعتی تامین می‌شوند که در حالت عادی و با هر بار شارژ شدن، تقریبا ۶۱۳ کیلومتر دوام می‌آورند. بد نیست بدانید که باتری‌های ۹۰ کیلو وات ساعتی در فورد F150 لایتنینگ، تقریبا می‌توانند انرژی یک خانه معمولی را در زمان قطع شدن برق و به مدت ۹ روز تامین کنند. حالا خود شما حدس بزنید که باتری‌های ۱۴۲ کیلو وات ساعتی چه کار می‌کند!

استفاده از هوش مصنوعی در مسیریابی

شرکت سازنده همزمان با معرفی فارادای فیوچر ۹۱ ۲.۰ از معماری AIHyper 6*4 هم رونمایی کرد. این معماری با ترکیب الگوریتم‌های هوش مصنوعی و «سیستم هوش مصنوعی یکپارچه در موتورهای برقی»، می‌تواند مسیرهای مختلف را به سرعت اسکن کن و یک نقشه سه بعدی و کامل را در اختیار سیستم مسیریابی قرار دهد؛ یعنی می‌تواند بدون نیاز به راننده، حتی به دل صحرا هم بزند! همچنین هر کدام از مشتری‌ها، می‌توانند سرویس هوش مصنوعی خود را به صورت اختصاصی داشته باشند؛ به طوری که خودرو به بخشی از زندگی آن‌ها تبدیل شود.

اما چرا معماری ۶ در ۴؟ این معماری، ۶ مورد از پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های این شرکت را با چهار مورد از برترین‌ تکنولوژی‌های حاضر در جهان ترکیب می‌کند که نام بردن آن‌ها، حوصله شما را سرمی‌برد. در یک کلام و به طور خلاصه، این معماری اجازه می‌دهد تا هوش مصنوعی، به بخشی از زندگی روزمره کاربر تبدیل شود و واقعا به کارش بیاید؛ نه اینکه صرفا جیب او را خالی کند.

خودروی ۱۵ میلیارد تومانی مجهز به اینترنت ماهواره‌ای / عکس

برای مثال کارهایی مثل پیدا کردن جای پارک، جایگاه شارژ، تنظیم سیستم تعلیق خودرو با ناهمواری‌های مسیر، میزان شفاف بودن شیشه‌ها، هماهنگ بودن سیستم تهویه هوا با روحیات کاربر و …. همگی از مهم‌ترین کاربردهای سیستم هایپر AI هستند.

اینترنت ماهواره‌ای با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه

تمام 300 نسخه‌ی فارادای فیوچر FF91 2.0 قرار است در آینده‌ای نزدیک به سرویس اینترنت ماهواره‌ای متصل شوند که حتی در حال حرکت هم می‌تواند با سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه کار کند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: