کد خبر: ۹۴۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
تعداد بازدید: ۶۵۱
درنشست مشترک با حضور دکتر کاظمی مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور،دکتر اسماعیل کاخ فرماندار، ،دکتر احمدی مدیر عامل شرکت دالاهو و دکتر خادمی مدیر عامل شرکت معادن اسفندقه تسریع در روند اجرایی شدن پروژه کارخانه فرو کروم شهرستان ارزوئیه در دستور کار قرار گرفت
احداث کارخانه فرو کروم شرکت معادن اسفندقه وارد فاز اجرا می شودبه گزارش سرویس اقتصادی خبرداغ به نقل از روابط عمومی فرمانداری ارزوئیه دکتر اسماعیل کاخ فرماندار شهرستان بیان نمود ؛کارخانه فرو کروم حق منطقه شهرستان ارزوییه بوده زیرا این شهرستان ۶۰ درصد کرومیت کشور، سنگ های تزیینی، گارنت، مس را تولید می کند و امیدواریم با سرمایه گذاری که قرار است در این منطقه انجام شود شاهد تحول اقتصادی در این منطقه باشیم. 
 
در ادامه دکتر کاظمی مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد اظهار کرد: طرح احداث کارخانه فروکروم شهرستان ارزوئیه یکی از طرح‌هایی است که ابتدای دهه ۷۰ کلنگ زنی شد اما تاکنون بلاتکلیف مانده است و ان شاءلله این طرح به زودی از بلاتکلیفی دربیاید.
 
در ادامه این گفتگو دکتر احمدی مدیر عامل شرکت دالاهو با اشاره به اینکه« احداث کارخانه فرو کروم برای این شرکت یک ضرورت بوده و مراحل مطالعاتی طرح نیز به پایان رسیده از مدیرعامل شرکت‌ معادن اسفندقه خواست تا روند اجرایی شدن این پروژه را تسریع کنند.
 
دکتر احمدی با ذکر این نکته بزرگترین چالش شرکت معادن اسفندقه عدم اکتشاف و طراحی علمی استخراج و در ادامه فرآوری مستخرجات است و مقرر است پس از بیش از نیم قرن عملیات گستره اکتشاف در تمامی پهنه ها اجرا شودخاطر نشان کرد: شوربختانه علی رغم مالتی متال بودن پهنه های شرکت معادن اسفندقه چندین سال است صرفاً کرومیت این معادن استخراج می شود و کانی هایی همچون، مولیبدن، ورمیکولیت، سیلیس، منیزیت، منگز و گارنت را که بازارهای انحصاری بکرتری دارد به فراموشی سپرده و مغفول مانده اند و گویی صرفا نامی از آنها باقی مانده که ضرورت دارد اکتشاف، طراحی، استخراج و فرآوری این مواد معدنی به درستی فعال و واحد های فرآوری در کنار این معادن ایجاد شود. 
 
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد در پایان افزود: علاوه بر پروژه ملی فروکروم پرکربن شرکت معادن اسفندقه، پنج پروژه کوچک مقیاس اسید کرومیکی، مشتقات منیزیم، ماسه وبریکت کروم نیز در مراحل پایانی مطالعات بوده و امیدبخدا در فصل نخست سال وارد فاز اجرا خواهند شد.
 
در ادامه این نشست دکتر خادمی مدیر عامل شرکت معادن اسفندقه بیان کرد ؛ ما به دنبال آبادانی منطقه هستیم و اجرایی شدن پروژه کارخانه فرو کروم شهرستان ارزوئیه را به طور جدی در دستور کار قرار خواهیم داد.
 
در پایان دکتر خادمی با توجه به مهم بودم مواد معدنی گارنت و منگنز گفت ؛ گارنت یکی از سنگ‌های قیمتی وکمیاب کشور است ،این سنگ قیمتی در شهرستان اُرزوئیه و در معادن اسفند قرار دارد که سالهاست به صورت خام فروشی از کشور خارج می‌شود؛ ما تلاش فراوانی برای به فعلیت رساندن این ظرفیت عظیم داریم و با برنامه‌ریزی صورت گرفته ان شاءلله این مواد معدنی فعال می شوند و در آینده تعداد زیادی از جوانان بیکار منطقه مشغول به کار خواهند شد.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: