کد خبر: ۹۳۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
تعداد بازدید: ۱۵۳
یک متخصص طب سنتی در خصوص تدابیر فصل پاییز و مصرف غذاهای مناسب این فصل توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از مهر، الهام اختری گفت: در فصل پاییز اختلال خواب، اگزما، بیماری پوستی، درد مفاصل، اختلال خلق و…، با پاییز برخی از ما خود را بیشتر نشان می‌دهد.

وی به غذاهای مضر این فصل اشاره کرد و گفت: مصرف فست فودها، ادویه تند و تیز، ترشی‌ها، بادمجان، عدس، پنیر شور، رب و سس‌ها، چای پر رنگ، شوری‌ها، قهوه، نسکافه، کاکائو غلیظ در پاییز مناسب نیست.

غذاهای مناسب فصل پاییزکدام‌اند؟/ این چند توصیه را جدی بگیرید

این متخصص طب سنتی اظهار داشت: مصرف غذاهایی مانند تخم مرغ عسلی، شیرینی‌های طبیعی از شکر و بادام و پسته، مغزها، انجیر، کشمش و مویز، شیره انگور، زیتون، به، سیب، انار، انگور، گلابی، سبزی خوردن، شلغم، خاکشیر، پرهیز از نوشیدن آب سرد، و دوری جستن از سرمای ابتدای صبح و آخر شب، پوشاندن سر در زمان خواب و پرهیز از خواب روز توصیه می‌شود.

اختری ادامه داد: خواب با معده پر، خوابیدن در مکان‌های سرد توصیه نمی‌شود و دوری جستن از خشم، اضطراب، پرهیز از انواع خون گیری از جمله فصد و حجامت مگر به تشخیص پزشک، حمام آب نیمه گرم، و چرب کردن بدن با روغن بادام شیرین بعد از آن و مهمتر ورزش روزانه، کافی است که در کنار معاشرت اجتماعی و خوشدلی کردن و غذای مناسب جان و تن شما را ایمن می‌کند و از تهاجم باد پاییزی در امان نگه می دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: