کد خبر: ۹۲۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید: ۲۰۳
از بین بردن غلظت خون از این روی اهمیت بالایی دارد که اگر درمان نشود باعث لخته شدن خون و به دنبال آن سکته‌های مغزی و قلبی خواهد شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از جامعه ۲۴: از بین بردن غلظت خون از این روی اهمیت بالایی دارد که اگر درمان نشود باعث لخته شدن خون و به دنبال آن سکته‌های مغزی و قلبی خواهد شد.

 

برای درمان غلظت خون می‌توانید علاوه بر مراجعه به پزشک متخصص و پیگیری درمان بیماری، از خوراکی‌های طبیعی نیز استفاده کنید. خوراکی‌هاdd که به تصفیه خون شما هم کمک می‌کنند.

خوردنی‌های مناسب برای درمان غلظت خون بالا

چه خوراکی‌هایی برای کاهش غلظت خون مناسبند؟

استفاده از رژیم غذایی یکی از روش‌های مدرن برای از بین بردن غلظت خون است که در سراسر جهان از آن استقبال شده است. در این رژیم از غذاها، میوه‌ها و سبزیجاتی استفاده می‌شود که ویتامین‌های زیادی دارند و به از بین بردن چربی خون و غلظت خون کمک می‌کنند.

برخی از این خوراکی‌ها در مدت کوتاه در خون و سلامتی تاثیر گذاشته و برخی از آن‌ها در بلند مدت تاثیر خود را در بدن نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید با این رژیم و خوراکی‌های بکار رفته در آن آشنا شوید تا پایان همراه ما باشید.

خوردنی‌های مناسب برای درمان غلظت خون بالا

انار

انار از بهترین میوه‌ها برای تصفیه خون است. انار سرشار از آنتی اکسیدان است و مصرف آن می‌توان از غلظت خون کاست و خون را رقیق کند.

مرکبات

مرکبات به علت دارا بودن ویتامین C در درمان غلظت خون بسیار موثرند و به تصفیه خون کمک می‌کنند. برای رقیق شدن خونتان از مرکباتی مانند گریپ فرویت، پرتقال و لیمو ترش استفاده کنید.

انگور

انگور یکی از میوه‌های مفید برای کاهش غلظت خون است که سبب درمان غلظت خون می‌شود. استفاده از انگور برای افرادی که خون غلیظ دارند مفید است.

آناناس

آناناس به دلیل فیبر فراوان برای رفع مشکلات دستگاه گوارش مفید است و به کاهش وزن و تصفیه کردن خون کمک می‌کند.

خوردنی‌های مناسب برای درمان غلظت خون بالا

هویج

مصرف هویج و آب هویج علاوه بر تقویت قدرت بینایی موجب تصفیه خون و خون سازی می‌شود. استفاده از این مواد غذایی موجب رفع غلظت خون می‌شوند.

موز

استفاده روزانه از موز به دلیل ترکیبات موجود در آن به رقیق شدن خون، حفظ سلامت اندام‌های بدن، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های خونی کمک می‌کند.

سبزیجات

سبزی‌ها از جمله موادی هستند که از آن‌ها برای تصفیه خون می‌توان استفاده کرد. مصرف برخی سبزیجات مانند اسفناج، موسیر، تره فرنگی خون شما را کاملا شفاف و صاف می‌کند و جریان آن را بهبود می‌بخشد.

کیوی

از جمله میوه‌های مفید برای کاهش غلظت خون، کیوی است. خواص مفید کیوی عبارتند از: باز‌کننده عروق، کاهنده کلسترول و تری گلیسیرید که از غلظت خون می‌کاهد.

آنزیم‌های میوه کیوی خاصیت کاهندگی تری گلیسیرید دارند و یکی از دشمنان اصلی آن محسوب می‌شوند. تری گلیسیرید در غلظت خون، تنگ شدن عروق و بروز سکته‌های قلبی نقش زیادی دارد و کیوی جلوی آن را می‌گیرد.

همچنین کیوی دارای منابع بسیار غنی از ویتامین ث، پتاسیم، ویتامین ای، اسید فولیک، فیبر و روی است که برای سلامت بدن بسیار موثر بوده و هر کدام دارای خواص مفید و گوناگونی است.

شاتوت

مصرف شاتوت به سلامت بدن افراد کوچک تا بزرگسال کمک زیادی می‌کند. جالب است بدانید که شاتوت استاد تصفیه خون بوده و بسیار خون ساز است. کافی است که شما از این میوه کوچک روزانه ۱۲ دانه استفاده کنید و هرگز به غلظت خون دچار نشوید. شاتوت درون خود مقدار بسیار زیادی از موادی که خون لازم دارد را داشته و به تصفیه و خون سازی کمک زیادی می‌کند. علاوه بر خونسازی، شاتوت برای استخوان‌ها و بینایی نیز مفید است و ویتامین‌های زیادی دارد.

خوردنی‌های مناسب برای درمان غلظت خون بالا

خاکشیر

گیاه خاکشیر یک چربی سوز بسیار قوی است که هم دمنوش آن و هم شربت آن را می‌توان مصرف کرد. خاکشیر مواد مغذی زیادی در دانه‌های خودش دارد و همین امر باعث شده تا به یکی از بهترین چربی سوز‌ها تبدیل شود.

افراد ورزشکار زیادی از خاکشیر‌ها برای عضله سازی و از بین بردن چربی‌ها استفاده می‌کنند. خاکشیر همچنین فشار خون را تنظیم کرده و می‌تواند کمک زیادی به جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی کند.

دم کرده آویشن

یکی دیگر از عرقیات رقیق کننده خون، آویشن است. برای رفع غلظت خون و پاکسازی خون از مواد زائد بهتر است که آویشن را همراه با چند عدد عناب دم کرده و روزی چند بار مصرف کنید. به این ترتیب که یک قاشق غذاخوری آویشن خشک را همراه با ۷ تا ۱۰ عدد عناب در یک لیتر آب جوش دم کرده و روزی چند بار مصرف کنید. مصرف این نوشیدنی در ماه‌های اولیه بهار به سلامت بدن کمک می‌کند.

زردآلو

میوه زردآلو بسیار لذیذ و خوشمزه بوده و جزو علاقه‌مندی‌ها افراد زیادی است. این میوه دارای بتا کاروتن است و برای از بین بردن بیماری‌های قلبی و عروقی از آن استفاده می‌شود.

در بین سبزیجات هویج بیشترین مقدار بتا کاروتن را دارد و در میوه‌ها زردآلو. بتا کاروتن بعد از هضم کامل زردآلو وارد خون می‌شود و از چربی‌های مضر تغذیه می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا غلظت خون در بدن به کمترین مقدار خود برسد.

آلبالو و گیلاس

آلبالو و گیلاس خواص زیادی برای بدن دارند. هر کسی که این میوه‌ها را در رژیم غذایی سالم برای غلظت خون خود قرار دهد، قطعا خیلی زود نتیجه خواهد گرفت و دیگر هیچ غلظت خونی ندارند.

این میوه‌ها دارای ملاتونین و آنتی اکسیدان هستند که ضد چربی‌های مضر در بدن بوده و آن‌ها را خیلی سریع از بین می‌برند. همین امر باعث تصفیه خون در بدن می‌شود و می‌تواند شما را از غلظت خود و بیماری‌های قلبی و عروقی نجات دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: