به دنبال ایجاد ارزش‌افزوده و بالا بردن بازدهی سرمایه‌ها هستیم/ باید سهمی که در تولید و بازار داشته‌ایم را احیا کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از شستا رسانه، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در حاشیه بازدید سرزده از کارخانه نفت پاسارگاد تهران گفت: نتیجه ارزیابی‌های گذشته و بازدید امروز ، نشان‌دهنده این مهم است که مجموعه، امانت‌دار بازنشسته‌ها، کارگران و همه سهامداران است. فقط به معنای تخصصی شرکت داری نمی‌کنیم بلکه آن اطمینان بخشی و اعتمادی که باید به صاحبان سهام بدهیم و روندی که باید این فضا را نشان بدهد، وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: به دنبال ایجاد ارزش‌افزوده و بالا بردن بازدهی سرمایه‌ها هستیم و اگر همین موضوع را به‌عنوان محور برنامه‌های خود قرار دهیم در چند شاخص بایستی نگاه رو به جلویی داشته باشیم که نخستین مؤلفه، تولید پایدار است. باید سهمی که در تولید و بازار داشته‌ایم را احیا کنیم و در سالی که به نام تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده، با تنوع محصول در راستای تحقق اهداف اقتصادی نظام گام برداریم.
موسوی تشریح کرد: مجموعه نفت پاسارگاد ارتباط مناسبی با دانشگاه‌ها دارد و سالانه تعدادی پایان‌نامه ارشد و دکتری با ظرفیت‌های موجود این مجموعه، به‌پیش می‌روند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: هدف‌گذاری برای افزایش تولید و تحقق سودآوری باید در سیاست‌گذاری‌های بنیادین مجموعه، مدنظر قرار گیرد.

وی توضیح داد: نگرش راهبردی در بحث‌های عرضه، تقاضا و بازار باید موردتوجه جدی قرار گیرد و لازم است تا یک فرآیند برای افزایش سود طراحی شود. نکته قابل‌توجه دیگر، مبحث توسعه است و همین‌که در بحث تقویت زیرساخت‌های صادرات مجموعه، توسعه مخازن را در اولویت قراردادید، امری شایسته و قابل‌تقدیر است.

وی با اشاره به قدمت کارخانه بیان داشت: هم بازطراحی و هم توسعه به لحاظ بحث‌های فنی باید موردتوجه جدی باشد و باید برای سال‌های آینده پیش‌بینی‌های لازم صورت پذیرد. بسیاری از پتروشیمی‌ها امروز با چالش‌هایی مواجه هستند که اگر سال‌های گذشته به فکر بازطراحی و توسعه بودند، امروز با این وضعیت مواجه نمی‌شدند.
موسوی خطاب به مدیران نفت پاسارگاد گفت: برنامه‌ریزی بلندمدت و توسعه‌ای مؤلفه تحقق موفقیت است و نفت پاسارگاد این ظرفیت را دارد و قطعاً با پتانسیل بخش‌های مختلف ازجمله واحد تحقیق توسعه شرکت، می‌توان به خوبی مسیر را پیمود و نباید فرصت را از دست داد.

موسوی افزود: نکته مهم دیگر که در بسیاری از شرکت‌ها به‌ویژه مجموعه بزرگ شرکت‌های شستا که سهم بزرگی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی با خود همراه دارد و با بیش از ۱۷، ۱۸ محصول استراتژیک و ۲، تا ٣ محصول یونیک و منحصر به فرد در حال فعالیت است، بحث هم‌افزایی درون‌گروهی است که بسیار مهم است.
وی ادامه داد: برخی اوقات از ظرفیت‌های یکدیگر غافل می‌شویم و ممکن است در کنار شما مجموعه‌ای توانمند وجود داشته باشد که بتوان از خدماتش بهره‌مند شد.باید فرهنگ بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را در شرکت‌های زیرمجموعه شستا تعمیم بدهیم و بدون شک به پتانسیل بزرگی خواهیم رسید و اگر همین موضوع را به شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون تعمیم بدهیم به مجموعه بسیار بزرگی خواهیم رسید که حدود بیش از ۴۰۰ شرکت وجود دارد که هرکدام می‌توانند نقطه اتکایی برای انجام مأموریت‌ها باشند.
موسوی خطاب به مدیرعامل نفت پاسارگاد افزود: اعلام شد که در مبحث هم‌افزایی و تحقق جهش تولید، گام‌هایی برداشته‌شده و من ضمن اینکه از این توجه و اقدام شما تشکر می‌کنم، تأکید می‌نمایم که از این ظرفیت‌ها استفاده بیشتری بکنیم. شما از فرزندان شهدا هستید و از همه تلاش‌ها و خدماتی که در این مدت انجام دادید، قدردانی می‌کنیم و افتخار می‌کنیم که شما و همه مدیران ارزشمندی که باروحیه جهادی تلاش می‌کنند، در این دوره خدمتگزار هستند.

وی افزود: محصولات جایگزینی که بررسی فرآیند تولید آن در نفت پاسارگاد آغازشده، با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین خروجی قابل‌توجهی خواهد داشت.
موسوی بیان کرد: در این دوره، یکی از مهم‌ترین مسائل ما ایجاد شفافیت، دوری و پرهیز از کارهای ناصواب و ایستادگی و مقاومت در برابر ناکارآمدی‌های درون و بیرون سیستم است که می‌توان به‌وضوح در تغییر مدیریت‌ها آن را مشاهده کرد. باید باقدرت مقاومت نمود و این بخش را بیش‌ازپیش صیانت کرد و نگذاریم و نگذارید که این اموال مردم، این ظرفیت و دارایی‌ها به هدر برود.توصیه من به شما و مجموعه این است که هر آنچه را می‌توانید برای مردم شفاف کنید.