کد خبر: ۹۲۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
تعداد بازدید: ۲۰۴
​به دنبال سخنرانی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و ابراز اطمینان از صادرات غلات از بنادر اوکراین، قیمت جهانی گندم ۱۰ درصد کاهش یافت.

سخنرانی پوتین قیمت جهانی گندم را کاهش دادبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: به دنبال سخنرانی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و ابراز اطمینان از صادرات غلات از بنادر اوکراین، قیمت جهانی گندم ۱۰ درصد کاهش یافت.

 

(Coldiretti) انجمن ایتالیایی تولیدکنندگان کشاورزی بامداد یکشنبه اعلام کرد: پس از اعلام آمادگی پوتین رئیس جمهوری روسیه مبنی بر اطمینان دهی از حمل و نقل غلات از بنادر اوکراین در صورت پاکسازی مین توسط کی یف، قیمت جهانی گندم ۱۰ درصد کاهش یافت.

 

انجمن ایتالیایی کولدیرتی با استناد به داده های هیأت تجارت شیکاگو اعلام کرد که قیمت آتی گندم در پایان معاملات 10.4 دلار در هر بوشل بود که در سه روز گذشته 10 درصد کاهش داشته است. در همین حال قیمت ذرت با 6.4 درصد کاهش به 7.27 دلار در هر بوشل رسید.

انجمن ایتالیایی در بیانیه ای خاطر نشان کرد: خروج کشتی ها از بنادر دریای سیاه به معنای تخلیه انبارهای اوکراینی است که در آن بیش از 20 میلیون تن غلات از جمله گندم، جو و ذرت برای صادرات به کشورهای ثروتمند و فقیر وجود دارد.

وی افزود: جهان سالانه حدود ۸۰۰ میلیون تن غلات و گندم تولید می‌کند. اکنون به ما گفته می‌شود که اوکراین آماده صادرات ۲۰ میلیون تن غلات است. ۲۰ میلیون تن در مقایسه با ۸۰۰ میلیون تن ظرفیت تولید در جهان به معنی ۲.۵ درصد این رقم است. همچنین گندم تنها ۲۰ درصد از کل عرضه مواد غذایی را تشکیل می‌دهد در نتیجه سهم ۲۰ میلیون تن گندم اوکراین در کل صادرات غذا در جهان ۰.۵ درصد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: