سرمایه شرکت زغال سنگ طبس به ۳۵۰۰میلیارد ریال رسیدبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی کزغال، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت زغال سنگ پروده طبس با هدف افزایش سرمایه موضوع خرید ست دوم تجهیزات تمام مکانیزه لانگوال، در محل هلدینگ صدرتأمین با حضور نمایندگان سهامداران، بازرس قانونی و حسابرس مستقل و نمایندگان سازمان بورس برگزار شد.

رمضان کریتی ثانی، مدیرعامل کزغال و دبیر مجمع در این جلسه گزارش عملکرد شرکت را ارائه نمود و سپس با اشاره به وضعیت فعلی عرضه و تقاضای زغال‌سنگ در کشور و کمبود خوراک مورد نیاز صنایع کک سازی، افزایش میزان تولید داخلی زغال‌سنگ را برای جلوگیری از خروج ارز، فعالسازی ظرفیت های موجود کک سازی و افزایش تولید داخلی، با اهمیت توصیف کرد.

وی افزود: یکی از موثرترین و مطمئن ترین راهکارهای موجود برای افزایش تولید زغال‌سنگ، توسعه ظرفیت استخراج مکانیزه با استفاده از تجهیزات لانگوال است.

شرکت زغال‌سنگ پروده طبس قادر خواهد بود با بهره برداری از ست دوم تجهیزات لانگوال، دوره های وقفه استخراج مکانیزه در جابجایی کارگاه های لانگوال را که  ناشی از اورهال تجهیزات است، پوشش داده و با استمرار استخراج زغال‌سنگ خام و به تبع آن تولید کنسانتره در کارخانه زغالشویی، علاوه بر تأمین بخشی از نیاز داخلی، فرصت های جدید صادراتی نیز ایجاد کند.

مدیرعامل کزغال در پایان با اعلام اینکه بهره‌برداری از ست دوم تجهیزات لانگوال، ظرفیت استخراج زغال‌سنگ خام به میزان ۵۲۰هزارتن و تولید کنسانتره نیز به تبع آن ۲۰۸هزارتن افزایش خواهد یافت، از مجمع عمومی تقاضا کرد که با عنایت به مصوبه هیئت مدیره و صدور مجوز فرابورس، با درخواست افزایش ۷۵درصدی سرمایه شرکت از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران، از ۲۰۰۰ میلیارد ریال به ۳۵۰۰ میلیارد ریال، موافقت کند.

در بخش انتهایی مجمع، سؤالات نمایندگان سهامداران پاسخ داده شد و گزارش بازرس قانونی در خصوص گزارش هیئت مدیره شرکت زغال‌سنگ پروده طبس برای افزایش سرمایه و همچنین مجوز سازمان بورس برای افزایش سرمایه کزغال، قرائت شد.

در نهایت با رأی گیری از حاضرین مجمع و تأیید رییس مجمع، موضوع افزایش سرمایه کزغال به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت زغال سنگ پروده طبس رسید.