کد خبر: ۹۰۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
تعداد بازدید: ۲۷۹
وزیر امور خارجه گفت که در مذاکرات وین سند ژوئن ۲۰۲۱ را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم و افزود: باید به نقطه‌ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود.

امیرعبداللهیان: در مذاکرات سند ژوئن ۲۰۲۱ را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیمبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: وزیر امور خارجه گفت که در مذاکرات وین سند ژوئن ۲۰۲۱ را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم و افزود: باید به نقطه‌ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: امروز دور جدید مذاکرات در وین شروع می‌شود، از جمله موضوعاتی که در دستورکار ماست بحث تضمین و راستی آزمایی است. فکر می کنم با توجه به اینکه امروز سند مشترک و قابل قبولی روی میز مذاکره کنندگان داریم که آنها را اسناد یک دسامبر و ۱۵ دسامبر می‌خوانیم هم در موضوع هسته‌ای و هم در بحث تحریم‌ها، یعنی دیگر سند ژوئن  ۲۰۲۱  را کنار گذاشتیم، به سند جدید و مشترکی رسیدیم.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: از امروز مذاکرات ما حول آن سند مشترک شروع می‌شود، از جمله موضوعات در دستورکار در مذاکرات جاری ما بحث تصمین و راستی آزمایی است.

وی گفت: برای ما مهمترین مسئله این است که باید در ذیل این واژه ها و موضوعات به نقطه‌ای برسیم که اولا نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود و ما از همه مزایای اقتصادی در برجام پیش بینی شده بتوانیم استفاده کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: