کد خبر: ۹۰۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
تعداد بازدید: ۲۴۷
«شیخ خلیفه الحارثی» معاون سیاسی وزارت خارجه عمان که برای شرکت در نشست کمیته مشترک مشورت‌های راهبردی در تهران به سر می‌برد امروز (شنبه) چهارم دی ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان: ایران پایبند به گفتگو و اتخاذ راه‌حل‌های سیاسی برای مشکلات دوجانبه و منطقه‌ای است / امیدوارم با تلاش‌های عمان و ایران، زمینه برای پایان بحران یمن فراهم شود«شیخ خلیفه الحارثی» معاون سیاسی وزارت خارجه عمان که برای شرکت در نشست کمیته مشترک مشورت‌های راهبردی در تهران به سر می‌برد امروز (شنبه) چهارم دی ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرداغ ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار، بهبود و گسترش روابط با همسایگان را اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم خواند و در این زمینه جایگاه ویژه عمان در بین همسایگان را مورد تأکید قرار داد.

امیرعبداللهیان در این دیدار بر ضرورت تلاش دو طرف برای ارتقای حجم روابط تجاری در سطح روابط دوستانه فیمابین تأکید کرد.

وزیر امور خارجه با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران پایبند به گفت‌وگو و اتخاذ راه حل‌های سیاسی برای حل مشکلات دوجانبه و منطقه‌ای است، بر آمادگی کشورمان برای گفت‌وگو با کشورهای منطقه در راستای ارتقای روابط دوجانبه تأکید کرد.

* امیدواری نسبت به پایان بحران یمن

امیرعبداللهیان همچنین ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های همه کشورهای منطقه به ویژه ایران و عمان، زمینه لازم برای پایان بحران یمن فراهم شود.

* حمایت عمان از مذاکره و مسیرهای صلح آمیز برای کاهش مشکلات منطقه

الحارثی معاون وزارت خارجه عمان نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری برای پایان هر چه سریع‌تر بحران یمن، اعلام کرد که کشورش از مسیرهای صلح آمیز و مذاکره برای کاهش مشکلات منطقه‌ای استقبال و حمایت می‌کند.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: