کد خبر: ۹۰۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
تعداد بازدید: ۳۵۲
مربی سنگین وزن تیم ملی کشتی فرنگی گفت: من با این سنگ اندازی ها فهمیدم راه درست را طی می کنیم! کارنامه و رزومه تیم ملی نشان می دهد که اگر این چرخه خالی از عدالت بود نتیجه حاصل نمی شد.

جزینی: یک سری صحبت هایی مطرح شد که بی ادبی بودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، رسول جزینی درباره انتقادات گسترده از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی، گفت: در قضاوت آدم نباید بی تقوایی کند، البته اگر درکی از تقوا وجود داشته باشد. امام حسین (ع) می فرماید: «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید». تمام کسانی که در چرخه بودند می دانند حق شان نبوده که ملی پوش نشدند. تا یک جایی پیروز بودند و در مراحل جلوتر در مصاف با حریف خارجی موفق نبودند و یا در مقایسه با نفر جلوتر خودشان کمتر موفق بودند.

بعد به جایی رسیدیم که یک نفر مثل محمدهادی ساروی، نفری که همه فکر می کنند با توجه به سابقه اش، انتخاب شده است، در مرحله آخر با جوان لایقی مثل مهدی بالی به لهستان رفته و آنجا مسابقه رودررو می دهند و یا در سنگین وزن که امیر قاسمی منجزی، امین میرزازاده و علی اکبر یوسفی در تورنمنت بین المللی مسابقه می دهند. پس مسابقه رودررو یعنی چه؟ اگر همین امروز مسابقه انتخابی رودررو بگذاریم انگیزه بقیه چه می شود؟ نفر اول هم خودش بی انگیزه می شود.

وی با اشاره به افتخاراتی که محمد بنا در این سال ها به دست آورده، تاکید کرد: آیا کاری که انجام شده، نتیجه داده یا نه؟ مطمئنم نتیجه داده که انتقاد می کنند چون به قطاری که حرکت می کند، سنگ می زنند. من با این سنگ اندازی ها فهمیدم راه درست را طی می کنیم! کارنامه و رزومه تیم ملی نشان می دهد که اگر این چرخه خالی از عدالت بود نتیجه حاصل نمی شد.

جزینی در مورد انتقادی که از فاصله اندک فینال لیگ و قهرمان کشوری و سایر مسابقات چرخه انتخابی می شود، خاطرنشان کرد: طبق قوانین جدید کشتی الان کشتی گیر نباید زیاد وزن کم کند چون صبح وزن کشی است و دو ساعت بعد هم مسابقه شروع می شود. بعد هم لیگ معیار انتخاب ما نیست، چون وزن کشی اش یک روز قبل از مسابقه است. ضمن اینکه کسی که انتخابی تیم ملی برایش مهم بود، در لیگ کشتی نمی گرفت. دیدید که خیلی از قهرمانان ما هم درلیگ کشتی نگرفتند. تعداد معدودی از نفرات هم در لیگ کشتی گرفتند و هم در قهرمان کشوری، ضمن اینکه قهرمان کشوری هم مسابقه ای است که روال مشخص خودش را دارد و برای کسانی است که در استان خودشان اول شده اند.

مربی تیم ملی در واکنش به صحبت جمشید خیرآبادی که گفته بود هیچ کجای دنیا کشتی گیر در ۴-۵ مسابقه متوالی شرکت نکرده و وزن کم نمی کند، گفت: مگر ما باید از دیگر تیم ها الگوبرداری کنیم؟ ما نباید از دنیا یاد بگیریم، دنیا باید از ما یاد بگیرد چون جلوترین تیم کشتی فرنگی دنیا هستیم و نگاه همه آنها به ماست که نتیجه گرفتیم. ما ۴ طلا در جهانی کسب کردیم و روسیه یک طلا گرفته است. ضمن اینکه این پروسه ۸ ماهه به نفراتی که دنباله روی نفرات اول هستند انگیزه می دهد که به جایی برسند تا با هم مبارزه انتخابی بدهند.

وی ادامه داد: از تورنمنت جام تختی یک تعدادی می آیند و بعد مثلا به جام وهبی امره می روند و آنجا هم یک تعداد کشتی گیر معرفی می شوند. همه در یک شرایط به هم می رسند و یک تورنمنت نزدیک تر به جهانی مثل اوکراین که علی گرایی را سال گذشته بردیم و کاویانی نژاد هم گفت می خواهد خود را در ۷۷ کیلو محک بزند. در واقع به همه فرصت داده شده، اگر مشکلی هست بگویند تا بگویم کجای کار بوده اند. ضمن اینکه کدام کشتی گیر در هر ۴ مسابقه ای که عنوان شده فاصله کمی با هم دارند، کشتی گرفته است؟

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد وضعیت رضا خدری که هم در فینال لیگ و هم قهرمان کشوری کشتی گرفته و با نظر کادرفنی به دلیل غیبت در فینال کشوری باید در انتخابی جام تختی هم کشتی بگیرد تا در ادامه جواز حضور در جام تختی را به دست آورد، گفت: خدری خطایی کرده و در شهری که میزبانش این همه هزینه کرده، در فینال کشتی نگرفته، این تنبیهی بود که برای او در نظر گرفته شد چون دو فینال متوالی انجام نشد و به نظر می رسید اگر جریمه ای در نظر گرفته نشود، سایر کشتی گیران هم همین کار را بکنند. من فکر می کنم محمد بنا از این تنبیه بگذرد و این موضوع هم صرفا برای حضور در فینال مسابقات بود.

این مربی اصفهانی تیم ملی افزود: ما مسابقه درون اردویی روبه رو هم داشتیم، در ۵۵ و ۶۰ کیلوگرم این اتفاق پیش از جهانی رخ داد.

جزینی در برنامه دایره طلایی، در واکنش به انتقادات امید نوروزی تصریح کرد: چه کسی بهتر از امید نوروزی و قاسم رضایی که کشتی را نقد کنند، محمد بنا هم خواهد پذیرفت اما یک سری صحبت هایی مطرح شد که بی ادبی بود و موج سوارانی هم بودند که از آن سوءاستفاده کردند و این باعث می شود جایگاهی که دارند متزلزل شود. امید نوروزی و قاسم رضایی از افتخارات این مملکت هستند و حق مسلم آنهاست که وارد مباحث کشتی شوند، کاش مناظره برای روشن شدن موضوع برگزار شود، هرچند اعتقاد دارم این مباحث باید در خانه حل شود و نتیجه اش در رسانه عنوان شود. حق کشتی دوستان است که بدانند در کشتی چه می گذرد. چیدمانی که امید نوروزی در مورد انتخابی گفت منهای انتخابی مرحله نهایی، با چرخه ما یکسان بود.

وی همچنین در مورد انتقاد نوروزی از نحوه انتخاب مربیان نیز تاکید کرد: ما سه مربی داشتیم از خوزستان، فارس و مازندران. لقمان رضایی که رامین طاهری و مهرداد مردانی شاگردانش بودند و در رده امید هم شاگرد داشت. رحیم گیوی دو تا شاگرد مستقیم (علی و محمدرضا گرایی) را داشت و عادل بالی تبار هم از هیئت استان مازندران معرفی شده بود. در این مسئله هم کمی با انصاف تر نگاه شود و منِ بی شاگرد را هم جزو آن کسانی بدانند که بنا خودش انتخاب کرده است.

جزینی در خاتمه گفت: من در مقابل قهرمانان المپیک تمام قد می ایستم و کلاه از سر برمی دارم. فقط دوست ندارم موج سواران و شومن های فضای مجازی خودشان را پشت این جریان پنهان کنند. کشتی فرنگی از همه ما بزرگتر است و درنهایت تاریخ نشان خواهد داد که چه کسی چه کاری انجام داده است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: