کد خبر: ۹۰۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
تعداد بازدید: ۳۰۳
قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان و نایب قهرمان رقابتهای جهانی بزرگسالان معتقد است سال ۲۰۲۱ فراتر از انتظاراتش رقم خورد و اتفاقات درخشانی را در کارنامه اش ثبت کرد.

نخودی: فکر نمی‌کردم که سال ۲۰۲۱ با دو مدال طلای جوانان جهان و نقره بزرگسالان همراه باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمد نخودی ملی پوش وزن ۷۹ کیلوگرم کشورمان بود که توانست در فاصله کوتاه هم به مدال طلای جوانان جهان برسد و هم مدال نقره رقابت‌های بزرگسالان جهان را از آن خود کند. او در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ خوش درخشید و تا پای فینال پیش رفت، اما در فینال مقابل جردن باروز کشتی‌گیر افسانه‌ای آمریکا شکست خورد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

ملی‌پوش 19ساله کشورمان توانست در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی هم جایگاه خوبی کسب کند و در رده سوم برترین آزادکاران وزن ۷۹ کیلوگرم قرار بگیرد.

 

نخودی در واکنش به عملکردش در سال ۲۰۲۱ داشت گفت: هرگز فکر نمی‌کردم که سال ۲۰۲۱ با دو مدال طلای جوانان جهان و نقره بزرگسالان همراه باشد و امیدوارم در رقابت‌های جهانی سال بعد، رنگ مدالش را از نقره‌اش به طلایی ارتقا دهم. البته من در جهانی بزرگسالان هم برای کسب طلا به روی تشک رفتم. مربیان هم نکات بسیار خوبی را برای غلبه بر باروز به من گوشزد کرده بودند، اما «جردن باروز» کشتی بزرگ و قابل احترامی است و باتجربه بالایی که داشت، توانست به نتیجه مطلوب برسد.

 

نائب قهرمان کشتی آزاد جهان درباره رقابت در وزن 79 کیلوگرم گفت: قصد تغییر وزن ندارم و همچنان به حضور در رقابت‌های جهانی سال آینده در همین وزن فکر می‌کنم. این در حالیست که بازی‌های آسیایی در اوزان المپیکی برگزار می‌شود و طبیعتاً من هم با این شرایط باید فقط برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در جهانی تمرین کنم.

 

محمد نخودی در رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ ابتدا در دور اول ۱۱ بر صفر آرون کانوا از ایتالیا را شکست داد و سپس در دور دوم ۸ بر ۴ آرمان آواگایان از ارمنستان را مغلوب کرد. وی در ادامه ۱۱ بر صفر سیف الدین آلکما از فرانسه را شکست داد و در نیمه نهایی هم با نتیجه ۶ بر ۵ نیکا کنتچادزه از گرجستان را شکست داد و راهی فینال شد. نخودی در این دیدار به سد مستحکمی به نام جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا برخورد و با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به مدال نقره جهان دست یافت.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: