کد خبر: ۹۰۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
تعداد بازدید: ۲۳۸
حبیب اله اخلاقی گفت: انتخاب تیم کشتی فرنگی ایران بعنوان بهترین تیم از لحاظ اجرا و عملکرد در مسابقات از سوی اتحادیه جهانی، افتخاری بزرگ برای کشتی فرنگی و فرنگی کاران ایرانی است.

حبیب اله اخلاقی:کسب 4 مدال طلا در نروژ خاطره خوش المپیک لندن را برای ما تکرار کرد/ انتخاب تیم کشتی فرنگی ایران بعنوان برترین تیم جهان افتخاری برای فرنگی کاران ایران استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حبیب اله اخلاقی مربی سابق تیم ملی و دارنده مدال های برنز جهان در گفت و گو با فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: موفقیت بدست آمده حاصل یک کار گروهی و تیمی بوده که از خیلی وقت پیش استارت آن خورده بود.

وی ادامه داد: تلاش شد در اردو بر روی کشتی گیرانی که پیش از این در رده های نوجوانان و جوانان قهرمان دنیا شده بودند و مربیان و باشگاه های آن ها برای آن ها زحمات زیادی کشیده بودند، کارهای فنی، تاکتیکی و تکنیکی و همچنین آمادگی جسمانی انجام شود و پس از سال 2019 که تیم ما چهارم جهان شد، پس از آن به دلیل کرونا مسابقات جهانی در سال گذشته برگزار نشد و در این دو سال خیلی با بچه ها کار شد و با برگزاری اردوهای شبانه روزی، ارتباط با کادر فنی  با کشتی گیران خیلی قوی شد و در نهایت یک تیم جوان آمد و اتفاقات بزرگی را در نروژ رقم زد، البته شاید بخواهند بگویند که این مسابقات پس از المپیک بوده اما نمی توان از کسب مدال مدال طلای سنگین وزنی که علی اکبر یوسفی برای اولین برای کشتی فرنگی بدست آورد، کسب مدال طلای محمدرضا گرایی پس از کسب مدال طلای المپیک و همچنین کسب مدال طلای دلخانی و ساروی گذشت، ضمن اینکه سایر نفرات ما نیز لیاقت این را داشتند که صاحب مدال یا مدال های خوشرنگتری شوند.

 

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی تصریح کرد: تمام کشتی گیران نشان دادند که قابلیت های بالایی دارند و همراهی کردن این نفرات یک افتخاری است اما برای کسب موفقیت یک قابلیت هایی نیاز است که خدا را شکر محمد بنا و کادرش بسیار تلاش کردند و در اردوهای قرنطینه شبانه روزی مانند و از خانه و خانواده دور بودند. ضمن اینکه فدراسیون هم زیرساخت ها در این مدت خوب ساخته و فضا را نیز در حد عالی مهیا کرده بود و با اعزام تیم ها به تورنمنت ها و مسابقات برون مرزی در این شرایط سخت مالی و بودجه انصافا کم نگذاشت.

اخلاقی اظهار داشت: بعد از سه طلایی که درالمپیک گرفتیم، کسب 4 مدال طلا در جهانی خاطره خوش المپیک لندن را دوباره برای ما تکرار کرد و نشان داد که تیم فرنگی ما پتانسیل بالایی برای کسب نتایج بهتر از این نیز دارد.

 

او ادامه داد: در ماه گذشته بعنوان مسئول انجمن کشتی آموزش و پرورش به چند استان سر زدم، خدا را شکر استقبال برای حضور در باشگاه های کشتی زیاد شده به طوری که سالن ها دیگر پاسخگو نیستند و ما از مسئولان آموزش و پرورش خواستیم که کانون های خود را فعال کنند و تشک کشتی بیشتری را پهن کنند تا بتوانیم میزبان کشتی گیران زیادتری بوده و پاسخگوی استقبال خانواده ها باشیم. و باید از فرصت به وجود آمده، بعنوان یک قوت که می توان برای سال های آینده از آن بهره برد، نهایت استفاده را ببریم.

 

اخلاقی در پایان خاطرنشان کرد: همه ی ما یه خانواده هستیم و این موفقیت ها متعلق به شخص خاصی نیست، مطمئنا محمد بنا به عنوان یک رهبر در به دست آمدن این جایگاه برای کشتی فرنگی تاثیر زیادی دارد، اما با توجه به اینکه من افتخار شاگردی ایشان را دارم به واقع باید بگویم که خود آقای بنا نیز علاقه ای برای به وجود آمدن این تفکر نیست و همیشه از زحمات مربیان گذشته تیم ملی و مربیان زحمتکش و سازنده کشور تشکر و قدردانی کرده است.

از همه ی عزیزان خواهش میکنم که در هر جایی که هستیم برای همدلی بیشتر و موفقیت خانواده ی خودمان « کشتی » تلاش کنیم و حتما نیاز نیست که در فدراسیون پست داشته باشیم یا جز مربیان تیم ملی باشیم، بلکه باید بعنوان عضوی از این خانواده برای سربلندی و همدلی تلاش کنیم و خدا را شکر حالا این سربلندی حاصل شده ولی باید مواظب همدلی هایمان باشیم.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: