کد خبر: ۹۰۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
تعداد بازدید: ۲۶۹
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: با پیگیری‌هایی که فراکسیون محیط زیست مجلس داشت دولت در بودجه سال 1401 برای اجرای قانون هوای پاک ردیف اختصاصی قرار داده است.

اختصاص ردیف برای قانون هوای پاک در بودجه 1401 / سوزاندن گازوئیلی که مانند مازوت استبه گزارش خبرداغ ، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به افزایش آلودگی کلان‌شهرها در فصل زمستان و علت آن، اظهار داشت: در بحث آلودگی هوا تنها مازوت‌سوزی علت نیست، درد اصلی امروز کلانشهرها در آلودگی‌ هوا در سوخت است، چه در منابع ثابت و چه در منابع متحرک.

وی با بیان اینکه کشور استاندارد سوخت ندارد، افزود: در جلساتی که در فراکسیون با مسئولان داشته‌ایم آنها اعلام کرده‌اند که از مازوت (نفت کوره) در نیروگاه‌ها استفاده نمی‌شود، بله آنها درست می‌گویند از مازوت استفاده نمی‌شود، بلکه از گازوئیلی استفاده می‌شود که میزان گوگرد آن حدود 5000 تا 6500 ppm است که عدد بالایی است؛ این نوع گازوئیل دقیقا به مازوت نزدیک‌تر است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم و بگویم که مازوت در نیروگاه‌ها سوزانده نمی‌شود؛ امروز از گازوئیل‌های استفاده می‌کنیم که همان مازوت است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس عنوان کرد: اخیراً دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشی را درباره تاثیر آلودگی هوا بر مرگ و میر انجام داده که نسخه‌ای را هم در اختیار مجلس قرار داده است که آمار موجود در این پژوهش واقعا جای تامل دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با پیگیری‌هایی که فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی داشته دولت در بودجه سال 1401 برای اجرای قانون هوای پاک ردیف اختصاصی قرار داده است، یعنی اینکه از این به بعد دستگاه‌ها با این بودجه ملزم می‌شوند که این قانون را اجرایی کنند و اگر این قانون اجرایی شود بلاشک خیلی از مسائل در آلودگی هوا حل می‌شود.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: