کد خبر: ۹۰۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۳۳۰
یک فعال دانشجویی گفت: غرب با رویکردی ریاکارانه و با نقض‌ گسترده حقوق زنان، انگشت اتهام خود را پیوسته به سمت دیگر کشورها نشانه گرفته و آن را به دستاویزی برای مداخله در امور داخلی آنها مبدل ساخته است.

غربی‌ها حقوق زنان را دستاویز مداخله در امور داخلی کشورها کرده‌اند/ تحقیر زن در غرببه گزارش  خبرداغ ، مرضیه افشارنیا فعال دانشجویی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره تحقیر زن در غرب گفت: خشونت علیه زنان در همه جای جهان مذموم انگاشته و همگان در پیشگیری و مقابله با آن مسئولیت دارند، اما غرب و در راس آن آمریکا با رویکردی ریاکارانه و نادیده انگاشتن نقض‌های گسترده حقوق زنان، انگشت اتهام خود را پیوسته به سمت دیگر کشورها نشانه گرفته و آن را به دستاویزی برای مداخله در امور داخلی آن ها مبدل ساخته است.

 دبیرکل مجمع اسلامی دانشجویان واحد فلاورجان ادامه داد: ایالات متحده آمریکا در دهه‌های گذشته همواره داعیه‌دار دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر بوده و بر همین مبنا و به نام حقوق بشر در سایر کشورها اظهارات مداخله جویانه داشته است.

وی افزود: بدیهی است که دولتمردان این کشور موضع‌گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می‌دهند و همین رویه موجبات استفاده ابزاری آمریکا از موضوع حقوق بشر را در سطح بین‌المللی و وضع تحریم‌های اقتصادی و تحمیل فشارهای سیاسی علیه کشورهای مستقل را فراهم ساخته است. درحالیکه در داخل آمریکا نیز شاهد نقض مکرر حقوق حقه بشر و حقوق زنان هستیم.

افشارنیا یادآور شد: با توجه به این واقعیات است که مقام معظم رهبری نیز همواره بر تلاش برای افشای ماهیت ضد حقوق بشری دولت آمریکا تأکید داشته‌اند و نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکایی نیز در همین راستا است تا بدین ترتیب عدم صداقت و صلاحیت آمریکا در پیگیری مسائل حقوق بشری به تصویر کشیده شود.

وی تاکید کرد: نگاه اسلام به زن با نگاهی که غرب به زن دارد بسیار متفاوت است، اسلام برای زن جایگاه والایی قائل است و میان زن و مرد از لحاظ ارزش‌های انسانی در اسلام تفاوتی نیست، و رهبر انقلاب در تبیین این موضوع می‌فرمایند: « نگاه اسلام این است که زن و مرد از لحاظ ارزشهای انسانی برابرند:« إِنَّ المُسلِمینَ وَالمُسلِماتِ وَالمُؤمِنینَ وَالمُؤمِناتِ وَالقانِتینَ وَالقانِتاتِ وَالصّادِقینَ وَالصّادِقاتِ وَالصّابِرینَ وَالصّابِراتِ وَالخاشِعینَ وَالخاشِعاتِ وَالمُتَصَدِّقینَ وَالمُتَصَدِّقاتِ ...﴿احزاب:۳۵﴾»

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: