کد خبر: ۹۰۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
تعداد بازدید: ۳۳۵
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: در شرایط فعلی که ما با کمبود منابع آبی مواجهیم باید الگوی مصرف‌مان را اصلاح کنیم و یکی از کارها جلوگیری از ایجاد و توسعه صنایع آب‌بر در مناطق کم‌آب است.

نماینده اهواز در مجلس: باید از ایجاد و توسعه صنایع آب‌بر در مناطق کم‌آب جلوگیری کنیمبه گزارش خبرداغ ، سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به مشکل کم آبی در کشور گفت: امروز دیگر سدسازی پاسخگوی نیاز آبی ما نیست؛‌ چراکه بسیاری از آب پشت سدها به خاطر تابش آفتاب تبخیر می‌شود.

وی افزود: ما باید الگوی مصرف‌ آب را در کشور تغییر داده و اصلاح کنیم و با اصلاح الگوی مصرف در جهت بهره‌برداری هرچه بهتر از منابع آب گام برداریم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل آب یک مشکل ملی است و نه استانی و اینکه بخواهیم با انتقال آب مشکل استانی را حل کنیم و برای استان دیگر مشکل ایجاد شود، نمی‌توان کار را پیش برد، بلکه باید مشکل با یک نگاه ملی رفع شود.

حسینی خاطرنشان کرد: عمده آب ما در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و لذا لازم است اصلاح الگوی کشت در این حوزه اجرایی و عملیاتی شود.

وی افزود: یکی از مسائل و مشکلات بحث صنایع آب‌بر است که در این زمینه باید از ایجاد صنایع آب‌بر در مناطق کم‌آب جلوگیری شود و اگر هم صنعت آب‌بری در مناطق کم‌آب ایجاد شده، دیگر اجازه توسعه آن داده نشود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صنایع آب بر ما باید در مناطق پر آب و یا در سواحل ایجاد شوند و با استفاده از آب‌شیرین‌کن از آب دریا برای این صنایع استفاده شود.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: