کد خبر: ۹۰۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
تعداد بازدید: ۲۲۰
رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت حضور رئیس جمهور و مسئولان در میان مردم گفت: یکی از ارزش‌های بزرگ سفرهای استانی این است که مسئولان ارشد با مشکلات مردم و جامعه آشنا می شوند و این از لوازم قطعی مدیریت و اداره جامعه است.

مسئولان نمی‌توانند از راه دور و بدون حضور میان مردم نیازهای حقیقی جامعه را درک کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی و تولیت حرم حضرت احمد بن موسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت حضور رئیس جمهور و مسئولان در میان مردم گفت: یکی از ارزش‌های بزرگ سفرهای استانی این است که مسئولان و مدیران ارشد کشور با مشکلات گوناگون مردم و جامعه آشنا می شوند و این از لوازم قطعی مدیریت و اداره جامعه است.

وی افزود: اینکه مسئولی بخواهد از تهران و از راه دور بنشیند و کشور را اداره کند قطعاً نمی‌تواند با دردهای واقعی مردم و مشکلات جامعه آشنا شود و عملاً تصمیمات و مصوبات هم منطبق با نیازهای جامعه بسته نمی شود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز مسئولان جمهوری اسلامی از رهبری معظم انقلاب تا روسای جمهور، وزرا و نمایندگان مجلس، همه اینها همه برآمده از متن جامعه اسلامی هستند کسانی که از خود جامعه و توده‌های مستضعف که انقلاب کردند و تا به امروز پشت انقلاب ایستادند،اینها نمی توانند جدا از مردم زندگی کنند.

حجت الاسلام کلانتری تاکید کرد: اینکه مسئولان از جامعه بریده شوند یکی از آفات انقلاب اسلامی می تواند باشد. جدا کردن مسئولان از متن و توده‌های مردمی که صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند قطعا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: سفرهای استانی کمک می کند، مردم مسئولان خودشان را بین خودشان ببینند و مشکلات و حرف دل خود را به مسئولان منتقل کنند. اگر این سفرها نباشد این ارتباط به تدریج قطع خواهد شد و نتیجه آن پیدا شدن یک یاس و ناامیدی در میان مردم خواهد بود.

این استاد دانشگاه افزود: وقتی یک مسئول از نزدیک مشکلات و درد جامعه را لمس کند و حرف های مردم را بشنود بهتر می تواند تصمیم گیری کند تا اینکه بخواهند با یک گزارش موضوع را به وی اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: در همین سفر اخیر رئیس جمهور به استان فارس شاهد بودم که هر کدام از مسئولان با ده‌ها نفر از مردم کوچه و بازار صحبت می کردند، درد دل ها را گوش می دادند و از فضاهای شهری، روستایی، کارخانجات نیمه تعطیل و تعطیل و مناطق مختلف بازدید می کردند.  مسئولان با چنین کاری با چشم خودشان مشکلات را می دیدند و مشکل را به درستی متوجه می شدند.

حجت‌الاسلام کلانتری تصریح کرد: وقتی مسئولان بین مردم باشند احساس همراهی، پشتیبانی و در خدمت نظام بودن برای مردم بهتر جلوه می کند و باعث می شود مردم با همه وجود در خدمت نظام باشند، چون دیگر احساس جدایی نمی کنند و احساس می کنند آن مسئول هم از خودشان است و برای آنها دارد کار می کند و این باعث می‌شود خیلی از انتظارات کاذب از بین برود و بیشتر جنبه یکرنگی بین مردم و مسئولان به وجود می آید.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: