کد خبر: ۹۰۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
تعداد بازدید: ۳۶۶
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح اصلاح قانون مهریه در این کمیسیون گفت: طرحی برای اصلاح قانون مهریه از سال‌های قبل در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مانده بود که ما در این کمیسیون در رابطه با این طرح هنوز به نتیجه نرسیده ایم که باید چکار کنیم. یعنی ممکن است اصلا این طرح در کمیسیون مطرح و بررسی نشود.

مجلس نمی‌تواند برای مهریه سقف تعیین کندبه گزارش خبرداغ به نقل از عصر ایران: رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح اصلاح قانون مهریه در این کمیسیون گفت: طرحی برای اصلاح قانون مهریه از سال‌های قبل در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مانده بود که ما در این کمیسیون در رابطه با این طرح هنوز به نتیجه نرسیده ایم که باید چکار کنیم. یعنی ممکن است اصلا این طرح در کمیسیون مطرح و بررسی نشود.

موسی غضنفرآبادی اظهار کرد: کار کارشناسی این طرح انجام شده است اما از نظر ما اگر قرار است این طرح در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد باید کار کارشناسی دقیق تری بروی آن انجام شود.

وی ادامه داد: در این طرح به هیچ عنوان در مورد میزان مهریه تصمیم گیری نخواهد شد بلکه قالب طرح این است که قانونی مصوب شود که هم مردان زندان نروند و هم زنان حقشان ضایع نشود .

غضنفرآبادی تاکید کرد: تعیین میزان مهریه خلاف شرع و قانون است و چنین چیزی امکان ندارد و مجلس نمی تواند برای مهریه سقف تعیین کند.

حتی قانون صدو ده سکه هم نقض شده است و هرکسی امروز به عنوان بدهکار مهریه باشد براساس قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی زوجه می تواند در خواست حبس کند و اگر آن طرف نداشته باشد و برای دادگاه محرز شود حبس منتفی می شود.

گفتنی است روز سه شنبه جمعی از مردان بدهکار مهریه با تجمع در مقابل مجلس تقاضای دادخواهی و تغییر قانون زندانی شدن به خاطر مهریه را داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
0
وای بر شما مسیولین که انقد به جوونها ظلم میکنید.انقد سخته قانون جدید تصویب بشه .بموونید و همین قانون ادامه بدید که انشالله ۲۰سال اینده جوانی برای حمایت از کشور باقی نمیماند
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
0
باسلام. ی ذره منطقم آرزوست. برید ببینید ممالک دنیا چیکارمیکنن شما ی ذره شو انجام بدید. فقط لفاظی وبازی با کلمات
پاسخ ها
بینام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
در ممالک دیگه مردها از بازار آزاد استفاده میکنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
1
روز اول با حیله و فریب جوان‌های مملکت رو گول میزنن، زنها میزند عمل میکنن، سالی چند بار مهریه میگیرند
ازدواج را تجارت کردن کردنش کاسبی و دلالی
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
0
0
چه چیزی در این مملکت براساس شرع و قانون است که میفرمایید تعیین مهریه در کمیسیون مجلس شرعی و قانونی نیست.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: