کد خبر: ۹۰۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
تعداد بازدید: ۲۹۷
بر اساس مطالعه دانشمندان اسپانیایی ، مصرف روزانه بادام زمینی بر عملکرد شناختی و پاسخ به استرس در جوانان تأثیر مثبت دارد.

با خوردن بادام زمینی چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟به گزارش خبرداغ به نقل از اسپوتنیک ، بر اساس مطالعه دانشمندان اسپانیایی ، مصرف روزانه بادام زمینی بر عملکرد شناختی و پاسخ به استرس در جوانان تأثیر مثبت دارد.

به نقل از مقاله منتشر شده در مجله Clinical Nutrition، بادام زمینی یک گیاه حبوباتی است که در قرن 18 از آمریکای جنوبی به اروپا آمد. بادام زمینی سرشار از اسیدهای چرب، پروتئین، فیبر، پلی فنول ها و سایر ترکیبات فعال بیولوژیکی هستند که برای سلامتی بدن مفید هستند.

 

محققان بارسلونا و مادرید گروهی متشکل از 63 جوان سالم ، 19 تا 33 ساله را انتخاب کردند که روزانه یک وعده از محصولات بادام زمینی را در رژیم غذایی خود قرار دادند.

اکثر مطالعات قبلی بر روی افراد مبتلا به چاقی، سندرم متابولیک یا افرادی که در معرض بیماری مزمن متابولیک قرار دارند انجام شده است. در چنین افرادی، با تغییر ساختار رژیم غذایی یا وارد کردن غذاهای سالم به رژیم غذایی معمول، اثر مثبت خوردن بادام زمینی مشهود شد.

نویسندگان راه متفاوتی را انتخاب کردند - آنها افراد جوان و کاملاً سالم را برای آزمایش خود انتخاب کردند. دانشمندان با استفاده از طیف گسترده ای از آزمایشات شناختی و تجزیه و تحلیل های مربوط به شاخص های بیوشیمیایی پاسخ به استرس، مانند کورتیزول نشان داده اند که در این گروه از افراد، مصرف روزانه بادام زمینی منجر به بهبود عملکردهای شناختی و پاسخ به استرس می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: