کد خبر: ۸۹۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
تعداد بازدید: ۳۵۲
کدام مواد غذایی برای پاکسازی ریه مناسب‌اند؟ جهت بهبودی بیماری‌های عفونی ریه، از دارو‌ها و آنتی‌ بیوتیک‌ها استفاده می‌شود، در حالی‌که می‌توان با یک برنامه غذایی سالم، التهاب در ریه را از بین برد.

مواد غذایی مناسب در پاکسازی ریهبه گزارش خبرداغ ، از نمونه‌های مواد غذایی که جهت تمیزی و پاکسازی ریه مناسب هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- گلابی
گلابی، میوه‌ای حاوی مواد مغذی مانند مالیک اسید، سیتریک اسید، کارتین، ویتامین‌های B ۱، B ۲، و C است که باعث تمیزی ریه‌ها به‌ویژه در بیماران مبتلا به ذات‌الریه می‌شود. با این وجود، گلابی یک میوه سرد است و برای زنان در دوران قاعدگی و در صورت ابتلای آنها به ذات‌الریه، توصیه نمی‌شود.

همچنین، افرادی که از مشکلات طحال و معده رنج می‌برند، در صورت ابتلا به ذات‌الریه، از گلابی پخته شده استفاده کنند.

۲- کلم
کلم، یک ماده غذایی بسیار مناسب جهت سم‌زدایی، از بین برنده خلط و کاهش سرفه است. کلم را می‌توان به‌صورت خام یا بخار پز استفاده کرد.

۳- گردو
گردو دارای خواص زیاد است که مصرف آن می‌تواند باعث درمان آسم، کمک به التیام ریه‌ها و کاهش سرفه شود.

همچنین، گردو باعث تنظیم کارکرد کبد و جریان خون بوده و برای معده، مفید است. کسانی‌که از ذات‌الریه رنج می‌برند، می‌توانند به میزان متعارف، گردو مصرف کنند.

۴- عسل

جهت از بین بردن نشانه‌های ذات‌الریه، می‌توان از خواص آنتی اکسیدانی عسل استفاده کرد.

۵- چای سبز

چای سبز، سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف است که باعث کاهش التهابات ریه می‌شوند. همچنین این چای می‌تواند از بافت ریه در برابر دود سیگاری که دیگران می‌کشند و فرد در معرض آن قرار دارد، محافظت کند.

اسپوتنیک

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: