کد خبر: ۸۹۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
تعداد بازدید: ۳۰۷
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: مجلس یازدهم با ترکیب دولت سیزدهم بالاترین سطح منافع ملت را دنبال می‌کند، اکنون مذاکره‌ای صورت می‌گیرد که به دنبال آن منفعتی برای ملت ایران حادث شود.

درخواست آژانس برای مذاکره فقط در چارچوب فنی پذیرفته شد/ تنها مذاکره‌ای انجام می‌شود که منافع ملت ایران را به‌دنبال داشته باشدبه گزارش خبرداغ ، عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص «تذکر امروز یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه نمایندگان در جریان جزئیات توافق صورت گرفته میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیستند، آیا اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز بی‌اطلاع هستند؟»، گفت: با توجه به اینکه در موضوعات سطح کلان این مباحث در شورای عالی امنیت ملی و یا در جلسه سه قوه موضوع مطرح می‌شود که در این جلسات شخص رئیس مجلس حضور دارد و ایشان در این جلسات علاوه بر ماموریت‌های فردی که یک رئیس قوه دارد، به نمایندگی از کل مجلس در جلسات شرکت می‌کنند؛ قاعدتاً باید در مباحثی که نیاز است نمایندگان در جریان آن‌ها باشند، همکاران را در جریان آن موضوع قرار دهند.

وی ادامه داد: آقای قالیباف درخصوص موضوعات اخیر با نمایندگان مجلس صحبت کرد، البته طبیعی است که این صحبت‌ها در جلسات غیرعلنی و اگر ضرورت داشته باشد، در جلسات محرمانه مطرح خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس ضمن اشاره به حوزه تخصصی فعالیت این کمیسیون اظهار داشت: بنابراین کمیسیون امنیت ملی و نمایندگان مجلس در جریان موضوعات هستند؛ البته طبیعی است که مثلا اعضای کمیسیون امنیت ملی یا رئیس کمیسیون امنیت که در برخی از جلسات اختصاصی ملی هم شرکت می‌کنند، موضوعات ریزتر را در جریان قرار می‌گیرند.

وی همچنین تصریح کرد: اما در هر صورت مجلس به عنوان یک کنشگر فعال در دوره یازدهم فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند، هماهنگی دولت و مجلس در سطح مطلوبی است و امیدواریم که روز به روز هم بهتر شود.

مقتدایی با تاکید بر اینکه برخی کشورها‌ نمی‌توانند خواسته‌های خود را به ایران تحمیل کنند، خاطرنشان کرد: اکنون یک صدای قوی از جمهوری اسلامی ایران برای طرف‌های غربی و برخی از سازمان‌های بین‌المللی از جمله آژانس انرژی اتمی مطرح شده و آن این است که اصل بر رعایت منافع ملت ایران است و کشور‌های دیگر باید متوجه باشند که با اعمال زور، تحریم، فشار و یا هر موضوعی که رنگ و بوی فشار دارد، نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را به سمت و سویی که خودشان تمایل دارند، بکشند.

وی افزود: سمت و سوی ما منافع ملت ایران و حداکثر ساختن منفعت‌هایی است که ما برای حال و آینده خواهیم داشت، بنابراین اگر آژانس هم در روزهای اخیر تقاضا کرد که در ایران حضور داشته باشد و مذاکراتی انجام دهد، این پذیرفته شد که فقط در چارچوب فنی ما با همدیگر کار می‌کنیم چون وظیفه آن‌ها کارهای فنی است و کارهای سیاسی نباید در حیطه فعالیت‌های آژانس باشد، اکنون ایران در بالاترین سطح از قاطعیت و پیشبرد منافع ملی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به این مساله که توافق اخیر دولت سیزدهم با توافق چند ماه قبل دولت دوازدهم مقایسه می‌شود و مجلس به دلیل سکوت در مقابل آن به پرسش‌های جدی مواجه است، گفت: مجلس یازدهم با ترکیب دولت سیزدهم بالاترین سطح منافع ملت را دنبال می‌کنند، گذشت زمانی که برخی از دولتمردان ایرانی بیش از آنکه به فکر منافع ملت باشند به فکر مذاکره بدون منفعت بودند؛ اکنون مذاکره‌ای صورت می‌گیرد که به دنبال آن منفعتی برای ملت ایران حادث شود.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: