کد خبر: ۸۹۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
تعداد بازدید: ۳۵۲
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: واکسن‌های وارد شده امروز؛ سفارش ماه های گذشته و در دولت قبل خریداری شده است.

افتخار واکسن‌های وارداتی را به پای کی بنویسیم؟به گزارش خبرداغ به نقل از دیده بان ایران: عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: واکسن‌های وارد شده امروز؛ سفارش ماه های گذشته و در دولت قبل خریداری شده است.

همایون سامه‌یح نجف آبادی؛ نماینده کلیمیان در مجلس: 

*  آقای رئیسی تاکید بسیار زیادی بر روی واردات واکسن کرونا داشتند و کار خودشان را خیلی زود آغاز کردند. در حال حاضر هم سرگرم سفارش تعداد زیادی واکسن هستند. اما مراحل واردات واکسن پروسه طولانی را می‌طلبد، بنابراین تعداد زیادی از این واکسن‌ها سفارششان در دولت آقای روحانی بوده است. هم آقای دکتر نمکی و هم آقای عین‌اللهی با هم به یک نتیجه واحد برای واردات واکسن رسیدند.

* (در پاسخ به این سوال که چرا روند واردات واکسن بسیار کند انجام شد): به دلیل منع شرکت‌های تولیدکننده داخلی بود که اجازه واردات واکسن کرونا را نمی‌دادند. به طبع هم دولت هم مقام معظم رهبری تمایل داشتند که از تولیدات واکسن کرونای داخلی استفاده شود. از طرفی دیگر مشکلات ارزی و انتقال آن و تحریم‌ها باعث مشکلاتی در واردات واکسن به داخل ایران شد. در حال حاضر دولت چین در حال کمک به ایران است و تعداد زیادی واکسن سینوفارم به‌زودی وارد کشور خواهد شد. امیدوارم بتوانیم با شرکت‌های اروپایی هم در جهت ورود واکسن این کشورها به ایران به توافق برسیم که به احتمال زیاد در مهر ماه وارد کشور خواهد شد.

* (در رابطه با مقصران اصلی مرگ مردم بر اثر کرونا): درست است که انجام پروتکل‌های بهداشتی توسظط افراد بسیار مهم بود اما دولت و ستاد مبارزه با کرونا نقصان‌هایی در عملکرد خودشان داشتند. در تصمیم‌گیری در خصوص قرنطینه، تعداد روزهای قرنطینه و نحوه برخورد با رستوران‌ها و پاساژها به خوبی عمل نکردند. بیشتر اقتصاد و معیشت مردم در اولویت بود نه شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا در میان مردم. اما در نهایت ارگانی که مسئول واکسیناسیون مردم و انجام پروتکل‌های بهداشتی بوده است، ستاد مبارزه با ویروس کرونا است.

* (در رابطه با اعزام ایرانیان به عراق در اربعین): اعتقادات مذهبی جای خودشان را دارد. بنده به اندازه‌ای که جزء اقلیت‌های مذهبی هستم به نظر من اظهارنظر در رابطه با این موضوع توسط بنده چنان جایز نیست. اما این را می‌توانم بگویم که ما تجمعات مذهبی داخل کشور را به‌شدت محدود کردیم. بنده معتقد هستم اگر مردم یک الی دو سال بر امیال مذهبی خود غالت شوند، ان‌شاءالله سالیان متوالی می‌توانند در این نوع مراسم‌ها شرکت کنند. این مراسمات باعث به تعویق افتادن برگرداندن سلامت به جامعه می‌شود و روند درمان و فشار بر کادر درمان افزایش یابد.

* (در پاسخ به این سوال که مجلس اگر بخواهد می‌تواند از اینگونه سفرهای مذهبی جلوگیری کند): مجلس فقط می‌تواند به دولت توصیه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: