کد خبر: ۸۸۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
تعداد بازدید: ۳۶۳
خودروسازی چینی جیلی Geely، پس از معرفی شاسی بلند پرچمدار جدید خود در نمایشگاه بین المللی خودرو شانگ‌های ۲۰۲۱، اکنون از یک مدل مفهومی آینده نگر به نام Vision Starburst رونمایی کرده است که بنا به ادعای شرکت سازنده، در طراحی آن از فلسفه طراحی Expanding Cosmos این شرکت که برای خودرو‌های آینده نگر در نظر گرفته شده، بهره گرفته شده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از عصر ایران: خودروسازی چینی جیلی Geely، پس از معرفی شاسی بلند پرچمدار جدید خود در نمایشگاه بین المللی خودرو شانگ‌های ۲۰۲۱، اکنون از یک مدل مفهومی آینده نگر به نام Vision Starburst رونمایی کرده است که بنا به ادعای شرکت سازنده، در طراحی آن از فلسفه طراحی Expanding Cosmos این شرکت که برای خودرو‌های آینده نگر در نظر گرفته شده، بهره گرفته شده است.

به گفته خودروسازی جیلی، این کانسپت مفهومی الهام کلی از طراحی «پدیده‌های ستاره‌ای است که در آن سحابی‌های درخشان و عناصر باشکوه بهم می‌پیوندند، با هم ادغام می‌شوند، در هم می‌آمیزند و در نهایت به ستاره‌های جدید تبدیل می‌شوند». در این مفهوم، کانسپت جدید Vision Starburst همان ستاره جدیدی است که به تازگی متولد شده و درخشش خود را آغاز کرده است.

س

 یکی از نکات قابل توجه در این کانسپت، ویژگی نوری متغییر قوس چرخ‌های آن است که نشان دهنده وضعیت خودرو در حالت‌های مختلف است. به گزارش فرارو، طراحان می‌گویند این چراغ‌های قوس چرخ در رنگ‌های مختلف روشن می‌شوند و بسته به شرایط جلوه‌های مختلفی را ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، هنگام شارژ، قوس‌های چرخ در مقایسه با زمانی که وسیله نقلیه در حال حرکت یا پارک است، به رنگ دیگری تغییر می‌کند.

نور محیط داخلی نیز با این ویژگی مطابقت دارد و جیلی می‌گوید تعامل نور بین بیرون و داخل «احساس سرعت و یک تجربه رانندگی جدید» را برای کاربران ایجاد می‌کند. از نور محیط داخل کابین نیز برای ایجاد یک تجربه بصری بی حد و حصر، با استفاده از صفحه نمایش و صفحات درب، استفاده می‌شود. کنسول وسط شناور یک احساس کلی جادار ایجاد می‌کند، در حالی که چهار خط نور برای نمایش تنظیمات دنده در رنگ‌های مختلف روشن می‌شوند.

س

بهترین نمای این ماشین باید از قسمت عقب باشد. طراحی چراغ عقب به دلیل برجسته شدن شیشه عقب با زاویه دید شدید، در مرکز قرار می‌گیرد. گای بورگوین، معاون معاون جیلی دیزاین شانگهای، اظهار داشت: «فلسفه Expanding Cosmos به عنوان یک الهام بخش پایدار، برای طراحان ما در یافتن یک زبان طراحی جدید و جامع که طیف گسترده و متغیری از مشتریان ما را راضی می‌کند، قرار دارد و ما در جستجوی این DNA در عصر جدید دیجیتال، مرز‌های فناوری و نوآوری را برداشته ایم».

س

س

س

س

س

س

س

س

س

س

س

س

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: