کد خبر: ۸۸۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
تعداد بازدید: ۹۴۳
تیم‌های باشگاهی ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بیش از یک میلیون دلار را به عنوان پاداش به دست آوردند.

یحیی، پول‌سازترین مربی ایرانی می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ورزش سه: سرخپوشان پایتخت که چیزی حدود 2 میلیون و 700 هزار دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلبکار هستند، بیشترین مقدار جایزه را در فصل جاری به نام خود ثبت کردند. آن‌ها 5 پیروزی به دست آوردند و با 395 هزار دلار از هندوستان خارج شدند و حالا فرصت این را خواهند داشت تا بیشترین مقدار جایزه در تاریخ لیگ قهرمانان را به نام خود ثبت کنند.

در لیگ قهرمانان 2021 ای اف سی ترجیح داده که قوانین مالی اش را تغییر ندهد و رقم 50 هزار دلار را برای هر پیروزی و 10 هزار دلار برای نتیجه تساوی پرداخت کند. همچنین صعود به مرحله یک هشتم نهایی 100 هزار دلار، یک چهارم نهایی 150 هزار دلار و نیمه نهایی 250 هزار دلار برای هر تیم در بر دارد. کسب مدال نقره 2 میلیون دلار و قهرمانی نیز مثل سال‎‌های گذشته 4 میلیون دلار پاداش برای هر تیمی به ارمغان می‌آورد. همچنین ای اف سی برای هر مرحله، هزینه‌ای را برای اقامت تیم‌ها در نظر دارد.

* فرصت رکوردزنی برای درآمدزایی تیم‌های ایرانی

تیم فوتبال استقلال در مجموع توانست 315 هزار دلار جایزه به دست آورد و تراکتور 285 هزار دلار به دست آورد و تیم فولاد با کسب یک پیروزی و دو تساوی، 115 هزار دلار به دست آورد تا در مجموع یک میلیون و 110 هزار دلار پاداش برای تیم‌های ایرانی ثبت شود که بیشترین رقم در بین تمام کشورهای حاضر در لیگ قهرمانان محسوب می‌شود.

این در حالی است که به دلیل محدودیت در مبادلات بانکی ایران با سایر کشورها، پرسپولیس هنوز نتوانسته پاداش صعود به فینال لیگ قهرمانان 2020 را به خزانه خود بیاورد و با شرایط فعلی، جایزه دیگر تیم‌های ایرانی نیز فقط روی کاغذ خواهد بود.

با این حال اما نمایندگان ایران فرصت ویژه‌ای دارند تا بیشترین مقدار درآمدزایی در تاریخ لیگ قهرمانان برای کشور ایران را به نام خود ثبت کنند. پیش از این در سال 2018 پرسپولیس تا فینال و استقلال تا یک چهارم نهایی پیش رفتند و توانستند رقمی بالغ بر 3.5 میلیون یورو را کسب کنند. حالا اگر هر سه تیم ایرانی با پیروزی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند، درآمدشان در مجموع به 1.8 میلیون دلار خواهد رسید و البته یک بازی را باید مقابل هم برگزار کنند که این خود درآمدی حداقل 300 هزار دلاری را برای یکی در بر خواهد داشت. حال اگر این نتایج با صعود به فینال همراه شود، فوتبال باشگاهی ایران را صاحب حداقل 4 و حداکثر 7 میلیون دلار پاداش می‌کند.

* استقلال و تراکتور در مسیر پرسپولیس؟

البته شاید محاسبه تجمعی پاداش‌ها چندان درست نباشد چرا که تیم‌های ایرانی جوایز خود را برای تیم خود هزینه میکنند و در واقع این‌که رکوردی در زمینه درآمدزایی به ثبت برسد، شاید برای دیگر تیم‎‌ها اهمیت معنوی داشته باشد. با این وجود، ورود رقمی 7 میلیون دلاری به فوتبال ایران که شاید تراکنش سالیانه‌اش در بازار نقل و انتقالات به نیمی از این رقم هم نرسد، یک اتفاق بزرگ است و می‌تواند سه تیم پرسپولیس، استقلال و تراکتور را با تحول روبرو کند.

به طور مثال پرسپولیس با صعود به نیمه نهایی سال 2017 و فینال 2018 توانست مطالبات برانکو ایوانکوویچ را تا حدی پرداخت و برای خرید بازیکنان سطح بالا و استخدام گابریل کالدرون اقدام کند. البته که مدیریت وقت پرسپولیس (حمیدرضا گرشاسبی و ایرج عرب) می‌توانستند برای پاداش آن فصل پرسپولیس، برنامه ریزی بهتری انجام دهند و پرداخت‌ها را در مسیر قرارداد انجام دهند.

* یحیی، پولسازترین مربی؟ پرسپولیس، پولدارترین تیم؟

نکته مهم دیگر در این زمینه، مربوط به یحیی گل‌محمدی است. او که فصل گذشته برای پرسپولیس درآمد 2.7 میلیون دلاری را به دست آورد، حالا خود را در قامت مربی 3 میلیون دلاری مطرح کرده و اگر بتواند بار دیگر پرسپولیس را تا فینال پیش ببرد، آمارش را به بیش از 5 میلیون دلار خواهد رساند که بیشترین میزان درآمدزایی برای یک مربی ایرانی محسوب می‌شود.

از طرف دیگر سرخپوشان پایتخت با 5 پیروزی، فرصت این را پیدا کرده‌اند تا بیشترین مقدار پاداش در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا در یک فصل را به نام خود ثبت کنند. اگر پرسپولیس با کسب 4 پیروزی و 2 تساوی دیگر به عنوان قهرمانی دست پیدا کند، به جایزه 5 میلیون دلاری دست خواهد یافت و با خزانه مملو از دلار، به استقبال نقل و انتقالات زمستانی خواهد رفت. نباید فراموش کرد که در صورت قهرمانی آسیا، هر تیم با صعود به جام باشگاه‌های جهان، صاحب درآمدی دیگر هم خواهد شد.

به نظر شما در نهایت تیم‌های ایرانی چه میزان پاداش را از لیگ قهرمانان آسیا به دست خواهند آورد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: