کد خبر: ۸۸۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
تعداد بازدید: ۲۹۱
پدیداری «رسالت» به عنوان یك رسانه در سپهر رسانه های كشور در 19 دی سال 1364 یك رویداد مبارك جهت روشنگری و اطلاع رسانی صادقانه در ابعاد نخبگی جامعه سیاسی ایران بود.

به مناسبت ده هزارمین شماره «رسالت»به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ،پدیداری «رسالت» به عنوان یك رسانه در سپهر رسانه های كشور در 19 دی سال 1364 یك رویداد مبارك جهت روشنگری و اطلاع رسانی صادقانه در ابعاد نخبگی جامعه سیاسی ایران بود. كسانی كه به دنبال تك‌صدایی در كشور بودند و هیچ صدایی جز صدای خود را نمی‌پسندیدند، «رسالت» را برنتابیدند و بنای بی‌مهری با آن گذاشتند. حال آن‌كه «رسالت» ضلعی از اضلاع رقابت سیاسی در كشور بود و در ابتدای ظهور خود به مثابه یك «حزب سیاسی» عمل می كرد.
جمعی از اخیار که در بین آن‌ها چهار تن از فقهای بزرگ حوزه علمیه قم بودند به همراه جمعی از چهره‌هایی که جزء رجال سیاسی و مذهبی کشور محسوب می‌شدند بنای رفیع «رسالت» را تدارک دیدند و با کمک‌های مردمی اولین شماره‌های آن‌را منتشر کردند. در بیانیه‌ای که از سوی این بزرگان منتشر شد، هدف و خط مشی «رسالت» به خوبی در 10 ماده تبیین شد.
اولین هدف «رسالت» تحقق همه جانبه احکام الله و حاکمیت فقه و ولایت فقیه اعلام شد. «رسالت» خود را طرفدار حق و مدافع حزب الله فارغ از گرایش‌های جزئی و گروهی اعلام کرد و امروز پس از 35 سال بر این عقیده استوار مانده است.«رسالت» خود را سرسپرده امام و رهبری می داند و بر این عهد خود روز‌به‌روز استوارتر مانده است به همین دلیل هیچ امری را جز بصیرت‌افزایی در جامعه سیاسی ایران مهم نمی داند. «رسالت» افشای جنایات استکبار جهانی به ویژه آمریکا و صهیونیسم مکار را در منطقه و جهان وظیفه خود می داند و با رصد دائمی دراین‌باره هیچ گاه نگذاشته است قلم‌ها در این رسانه از نفس بیفتد.
«رسالت» بر عهد و پیمان خود در حمایت از محرومان و مستضعفان و ستیز با سرمایه‌داری و زالو‌صفتان بازار و دولت باقی است.
«رسالت» پرچم حمایت از مستضعفان را بنا به توصیه رهبری معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار روزهای اول تأسیس هیچ‌گاه زمین نگذاشته و نخواهد گذاشت.
«رسالت» عزم خود را برای عرضه یک رسانه‌ در تراز ارزش‌های الهی و اسلامی نشان داده است و در کارنامه خود تحمیل نظر، فریب ، غوغاسالاری، باندبازی، غلو، تملق، گزافه، دروغ، هتک حیثیت و آبروی اشخاص و... ندارد و سعی کرده است در حد و اندازه توان خود از آزادی‌های فردی و اجتماعی و حرمت و کرامت ایرانیان و مؤمنان جهان دفاع کند.
«رسالت» عهدی دیرین با علما و بزرگان دین، مراجع عظام و تقلید و اساتید، نخبگان علمی دانشگاه‌ها و حزب‌اللهی‌های کف میدان مبارزه با استکبار جهانی دارد و در فتنه‌های سخت و نرم در کنار مردم آگاه ایران همیشه بوده و خواهد بود.«رسالت» یک اتاق فکر برای ترویج دین و فرهنگ اهل بیت (ع) و استمرار خط امام و رهبری است و هیچ‌گاه این وظیفه خود را تعطیل‌بردار نمی‌داند. «رسالت» در عین این‌که از آن هیچ حزب و گروهی نیست، اما یک جریان نیرومند سیاسی در کشور است و لذا در کنار نظام، دولت اسلامی ، قوای کشور و مردم حزب‌اللهی به مسئولیت‌های اصولی خود می‌اندیشد و خود را پشتیبان ولایت فقیه می داند تا کشور به دام دیکتاتوری نیفتد. مدتی است انتقال مدیریت «رسالت» از نسل اول به نسل دوم و جوانان با یک روند طبیعی صورت گرفته است. برادر عزیز و ارجمند جناب آقای محسن پیرهادی به عنوان مدیر مسئول و برادر بزرگوار او مسعود پیرهادی به عنوان سردبیر به همراه جمعی از روزنامه‌نگاران باتجربه مسئولیت اداره «رسالت» را به عهده گرفته‌اند و انصافا «رسالت» را در همان مسیر الهی و اسلامی بهتر از گذشته اداره می‌کنند. سطح تولید محتوا در گزارش، خبر ، مقاله و یادداشت ارتقا یافته و جمعی از نویسندگان و صاحبان قلم که نوعا از جوانان هستند در صفحات «رسالت» دیده می‌شوند. مدیریت جدید رکورد خوبی از رویکرد نوين و روزنامه‌نگاری به جای گذاشته‌اند که واقعا تحسین‌برانگیز است. ضمن این‌که قلم‌های نسل پیش از خود را از یاد نبرده‌اند و سعی می‌کنند آن‌ها را در «رسالت» حفظ کنند. بنده افتخار می‌کنم که همچنان در خدمت این مجموعه هستم . امروز ما شاهد انتشار ده‌هزارمین شماره «رسالت» بدون حتی یک روز تعطیلی هستیم . استمرار انتشار «رسالت» در 35 سال گذشته نشان می‌دهد یک اراده پولادین در کشور وجود دارد که از مبانی اسلام و نظام و رهبری مؤمنانه دفاع می‌کند. اصحاب «رسالت» بخش کوچکی از این اراده عظیم را در سپهر رسانه نمایندگی می کند.برای مدیران جدید «رسالت» آرزوی توفیق و عاقبت به خیری دارم و از خداوند بزرگ می‌خواهم این رسانه را در عهدی که برای دفاع از ارزش‌های الهی نظام بسته مستدام بدارد.

محمدكاظم انبارلویی

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: