کد خبر: ۸۸۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
تعداد بازدید: ۳۶۲
ملت ایران طی چهار دهه گذشته کارکرد پنج رئیس جمهور را تجربه كردند. قوه مجریه در این پنج دهه پیشانی نظام در برابر دسایس و حیله ها و نیرنگ‌های قدرت‌های جهانی بوده است. قدرت‌های بزرگ تمام سعی و تلاش خود را برای ناكارآمدی نظام با جنگ داخلی، تحمیل جنگ خارجی و فتنه نرم، تحریم اقتصادی و تهدید نظامی به كار گرفتند تا در زیست شرافتمندانه مردم اخلال كنند اما خداوند بزرگ به همت مردان بزرگی كه از جان و مال خود مایه گذاشتند توطئه‌های آن‌ها را خنثی كرد و امروز ملت ایران شاداب‌تر و بانشاط‌تر از همیشه سر پا ایستاده است و به حیات الهی خود ادامه می دهد.

انقلاب درست!به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ،

1-كمتر از 3 ماه به انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی مانده است. افرادی مدت هاست خودشان را گرم می كنند تا حضوری مسئولانه در این جشن ملی داشته باشند. به همه كسانی كه به ایران سربلند، عزتمند و مقتدر می اندیشند باید 
در این عرصه خوش‌آمد گفت. هر كس كه در این معركه بخشی از رأی مردم را نمایندگی می كنند محترم هستند و باید كرامت آن‌ها در میدانی توأم با رقابت جدی حفظ شود.
میزان مشاركت مهم است. میزان آرای مردم در مشروعیت مردمی نظام در كنار مشروعیت الهی نقش مهمی در امنیت ملی و حفظ منافع ملی و حتی رفاه ملی دارد لذا باید همه به آن همت گمارند.
ملت ایران طی چهار دهه گذشته کارکرد 
پنج رئیس جمهور را تجربه كردند. قوه مجریه در این پنج دهه پیشانی نظام در برابر دسایس و حیله ها و نیرنگ‌های قدرت‌های جهانی بوده است. قدرت‌های بزرگ تمام سعی و تلاش خود را برای ناكارآمدی نظام با جنگ داخلی، تحمیل جنگ خارجی و فتنه نرم، تحریم اقتصادی و تهدید نظامی به كار گرفتند تا در زیست شرافتمندانه مردم اخلال كنند اما خداوند بزرگ به همت مردان بزرگی كه از جان و مال خود مایه گذاشتند توطئه‌های آن‌ها را خنثی كرد و امروز ملت ایران شاداب‌تر و بانشاط‌تر از همیشه سر پا ایستاده است و به حیات الهی خود ادامه می دهد. بخشی از سخنان مهم رهبری در عید مبعث امسال اختصاص به عناصر مهم و تعیین كننده مواجهه ملت با دشمنی داشت. ایشان «صبر» و «بصیرت» را دو عنصر مهم در مانایی انقلاب توصیف كردند و سرّ پیروزی های مردم ایران را در این دو كلمه تفسیر فرمودند. 
دشمن 42 سال است مشغول وارونه‌نمایی حقایق انقلاب و دستاوردهای سترگ ملت ایران در عرصه داخلی و خارجی است، اما بصیرت ملت ایران مانع رسیدن دشمن به اهداف خود است. دشمن بیش از چهار دهه است تلاش می كند زنجیره تواصی به حق و صبر و مقاومت ملت ایران را در هم شكند، اما هرچه بیشتر تلاش می‌كند كمتر نتیجه می‌گیرد. این نشان می‌دهد مردم راه خود را درست انتخاب كرده‌اند و دشمن بیهوده آب در هاون می‌كوبد.
2- دولت‌های پس از انقلاب به ماهو دولت جمهوری اسلامی هر كدام توفیقاتی داشتند. این توفیق در قاب اطاعت از رهبری امامین انقلاب معنا و مفهوم پیدا می‌كند و هر كدام به هر میزان كه از این مسیر منحرف شدند دشمن را در جنگ نرم و شكستن زنجیره مقاومت و جریان تواصی به صبر كمك كردند. غفلت برخی زمامداران و نفوذ دشمن، حركت پرشتاب انقلاب را گاهی كند كرده اما مجموعه ساخت دولت كه عمدتا دست انقلابیون و وفاداران به اسلام و مردم بوده یك حركت تكاملی را طی كرده است.
ایرانیان همزمان با ورود به قرن جدید در حال ساخت وساز دولتی جوان، انقلابی ، حزب‌اللهی و جهادی هستند تا با شركت در یك حضور حماسی در انتخابات 1400 گام دوم را محكم‌تر ، اساسی‌تر و بنیانی‌تر بردارند.
«دولت» به ماهو «حكومت» در هر نظام سیاسی متكفل دو امر مهم و كلیدی است:
 1- امنیت
 2- رفاه  
اتاق فكر حكومت باید متشكل از نخبگان حكومت در مسیر تولید منطق قدرت در پاسداشت این دو مقوله حركت كنند.
امنیت مردم طی 40 سال گذشته مورد تهدید قدرت‌های جهانی بوده است . ایران به دلیل واقع شدن در یك منطقه استراتژیك و به لحاظ ژئوپلیتیك طی 200 سال گذشته همواره مورد تهدید قدرت‌های جهانی بوده است و طی قرون گذشته بخش‌های عظیمی از خاك خود را از دست داده
 اما در تهدیدات جدید نه‌تنها وجبی از خاك ایران جدا نشد بلكه دامنه نفوذ ایران در غرب آسیا و حتی پنج قاره جهان اكنون مورد مطالعه اندیشكده‌های سیاسی و نظامی جهان است.
كشوری كه در ایام جنگ تحمیلی حتی سیم‌خاردار برای حفظ ثغور خود نداشت امروز با 
زرادخانه پهپادی و موشكی و خودكفایی در نیازهای نظامی خود نه‌تنها امنیت مردم خود را حفظ كرده بلكه امنیت و موجودیت همسایگان خود را كه در معرض تجزیه و تلاشی بودند را نیز حفظ كرده‌ است. امروز دشمنان اسلام و انقلاب و ایران همه فكر خود را روی مهار قدرت ایران متمركز كرده‌اند. این قدرت مهارشدنی نیست چون خداوند پشتیبان آن است. این قدرت مهارشدنی نیست چون تكیه به مردان رزمنده و شیرزنانی دارد كه قبل از عبور از سیم‌خاردار دشمن از سیم‌خاردار درونشان عبور كرده‌اند.امنیت این انقلاب به قدرت لایزال الهی متكی است. امنیت این انقلاب با خون
 صدها هزار شهیدو جانبازو آزاده و اراده ملت ایران مبنی بر حفظ استقلال و آزادی تضمین شده است.
 اما در مورد «رفاه» مردم كاستی‌هایی داریم كه باید در رفع آن‌ها در اتاق فكر انقلاب متمركز شویم. باید یك آسیب‌شناسی دقیق صورت گیرد تا ببینیم كاستی‌های ما چیست و راه‌حل آن كدام است؟ بخشی از این كاستی‌ها مربوط به اقتصاد كشور است و بخش دیگر به ساخت دولت‌ها و ساخت سیاسی و مفصل‌بندی قدرت در داخل برمی‌گردد. عقل سلیم حكم می‌كند ملت 80 میلیونی ایران كه هفدهمین اقتصاد جهان را دارد نباید مشكلاتی مثل توزیع مرغ و تخم‌مرغ و ... داشته باشد.وقتی نسبت مالیات به تولید ناخالص ملی در همه كشورهای جهان 5/22 درصد است در ایران 5/5 درصد است، نشان می‌دهد دولت در اداره «مالیه عمومی» مشكل دارد.
اساسی‌ترین مشكل اقتصادی یا بهتر بگوییم بیماری اقتصادی كشور همین عدم اهتمام دولت‌ها به امر «مالیه عمومی» است. تهدیدهای دشمن و تحریم‌های ظالمانه  قدرت‌های جهانی در مقابل قدرت « تولید ملی» چیزی نیست. ما 40 سال گذشته در همه سال‌های جنگ و پس از جنگ یك بازار بانشاط و یك داد و ستد فعال در بازارها داشتیم و هرگز رنگ قحطی را ندیدیم. سطح و مقدار تولید كالا و خدمات در كشور همواره یك عدد قابل قبول بوده است.
ما نباید یك مملكت ثروتمند را با یك دولت فقیر اداره كنیم. اگر اشكالی وجود داشته در کم خردی و بی عرضگی در توزیع ثروت و تنظیم عدالت اجتماعی و ساماندهی نیازهای مردم در قاب
 «برنامه» و «بودجه» كشور بوده است. دولت‌های سازندگی ، اصلاحات ، عدالت و مهرورزی و اعتدال طبق برنامه عمل نكردند و تفریغ «بودجه» درستی نداشتند.
3- رقابت‌های سیاسی ما رنگ و بوی اسلامی ندارد. ساخت سیاسی قدرت مبتنی بر اجماع روی حل مسائل كشور بنا نشده است. خمیرمایه قدرت دولت قبل از شكل‌گیری محصور در سه سیم‌خاردار درون است؛ 1-تكبر 2- حسد 3- حرص.
خطر تكبر ، خودشیفتگی ، خودبینی و خودپسندی و خودخواهی از خطر آمریكا برای ما بیشتر است. حضرت علی (ع) فرمودند: از سرنوشت ابلیس عبرت بگیرید كه از سابقه 
6 هزار سال عبادت كه معلوم نیست از سال‌های دنیوی باشد یا اخروی چگونه با یك لحظه تكبر و فخرفروشی سقوط كرد (نهج البلاغه خطبه 92). خطر تكبر برای كسانی كه سال‌ها مشغول طاعات و عبادات بوده‌اند بیشتر از كسانی است كه دستشان خالی است تجربه عصیان شیطان این را به ما می‌گوید.
مبنای ما از اول سربازی بود برای انقلاب، اما با حرص ،حسد و تكبر سر از ژنرالی درآوردیم . ژنرال‌اندیشی ما را به ورطه هولناك فتنه نرم دشمن انداخت. امام (ره) بارها فرمودند: تا وقتی ما دعوت به «خود» می‌كنیم مسیر را عوضی می‌رویم. رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده است: تا ما گرفتار  «خود» هستیم نمی‌توانیم كاری انجام دهیم. خدا رحمت كند شهید مطهری را یك وقتی آن هم از قول یك بزرگی می‌فرمود:«آنچه ما در دعاها می‌خوانیم همه‌اش می‌گوییم خدایا بده نمی‌گوییم خدایا از ما بگیر این در حالی است كه چیزهایی كه باید خدا از ما بگیرد خیلی بیشتر از چیزهایی است كه باید به ما بدهد باید بگوییم خدایا این كبر ، غرور ،حب جاه ، حسد و حرص را از ما بگیر تا این‌ها را از ما نگیرد چیزی قابل دادن نیست.» بعد شهید مطهری می‌فرماید: «تو كی هستی، چی را برای كجا طلب می‌كنی؛ آیینه شو بعد جمال پری‌طلعت را طلب كن.»
اكنون برحسب روایات صحیح بیش از 80 نفر در اردوگاه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و مستقلین خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 گرم می كنند. این فضای رقابت برای گرم‌كردن فضا و افزایش مشاركت خوب است، اما واقعا در كشور برای تصدی یك صندلی جایی برای نشستن همه این 80 نفر وجود دارد. ملت ما برای تأمین امنیت ملی خود شاهد ظهور ابرمردانی بود مثل
 شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر، شهدای محراب ، شهدایی چون همت ، باكری ، چمران، صیاد شیرازی و از همه مهم‌تر شهید قاسم سلیمانی ، شهید حججی و... اینها از سیم‌خاردار درونشان قهرمانانه عبور كردند تا توانستند از سیم خاردار دشمن عبور كنند و امنیت پایدار را برای ملت ما و ملت‌های منطقه به ارمغان آوردند. آیا ما در حوزه «سیاست» و تأمین «رفاه ملی» در دولت انقلابی آینده شاهد ظهور چنین مردانی هستیم كه بتوانند از سیم‌خاردار درونشان عبور كنند و در ساخت و تولید «قدرت ملی» هر كدام نقش ویژه خود را ایفا كنند و مردم را در انتخاب درست رئیس‌جمهور آینده یاری كنند؟ اصلاح امور در گرو انتخابات درست است چه از سوی مردم چه از سوی نخبگان از میان خود .

محمدكاظم انبارلویی

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: