کد خبر: ۸۷۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۶۰۲
هر سه بازی بعدی خیلی سنگین و سخت است و یحیی هم کار سختی دارد، اما باید یک‌مقدار جرأت داشته و ریسک‌پذیر باشد. همچنین باید یک مهاجم ششدانگ بیاورند و البته عبدی هم حفظ شـود.

آقا یحیی جرأت داشته باش و ریسک کنبه گزارش خبرداغ ، ضیا عربشاهی، هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی همیشه رک و بی‌پرده درباره مشکلات پرسپولیس حرف می‌زند و همواره تمایل دارد در بحث‌های فنی مشارکت پررنگی داشته باشد. بعد از بازی ذوب‌آهن و آن نیمه دوم عجیب و غریب، برخی پیشکسوتان درباره مشکلات فنی تیم محبوب‌شان حرف زدند و حالا نوبت آقاضیاست که مصاحبه‌اش با ایران ورزشی را می‌خوانید:


آقاضیا بعد از مساوی با ذوب‌آهن خیلی‌ها درباره شرایط فنی پرسپولیس بخصوص در نیمه دوم صحبت کردند. تحلیل شما از این تساوی و مشکلات فنی پرسپولیس در این بازی چیست؟
پرسپولیس خوب شروع کرد و هدفش بردن و سه امتیاز بود، اما بعد از گل زده عطش لازم برای زدن گل‌های دوم و سوم را نداشت. درست است یکی دوتا موقعیت ایجاد شد اما تیمی که سوار بازی است و مالکیت توپ را دارد و فشار می‌آورد و گل می‌زند نباید اجازه دهد تیم حریف شرایط عادی خودش را پیدا کند و وقتی از نظر روانی از هم پاشیده شده باید فشار می‌آوردند و گل‌های بعدی را هم می‌زدند، اما فشار بعد از گل هدفمند نبود هرچند در نیمه اول به‌صورت کلی مالکیت و فشار بازی به نفع پرسپولیس بود.


نیمه دوم چطور؟
درست برعکس این نیمه، در نیمه دوم شرایط ذوب‌آهن خیلی بهتر بود اما ما در حالی که بهترین خط دفاع و بهترین خط هافبک را داریم تیم ما به حریف اجازه داد مالکیت توپ و کار ترکیبی داشته باشد و شجاعت این کار را دادیم به آنها. ذوب‌آهن واقعاً در نیمه دوم خوب بود و بدون بهترین مهاجمش حتی بعد از گل زده‌اش با برنامه هم دفاع می‌کرد هم حمله.
اخراج آقایی هم در گل خورده تأثیر داشت.


سعید آقایی نباید آن کار را انجام می‌داد و حتی اگر فحاشی صورت گرفته بود نباید جواب بازیکن ذوب‌آهن را می‌داد چون بعضی تیم‌ها وقتی می‌بینند بازیکنی خوب کار می‌کند می‌خواهند شرایط روحی-روانی او را به‌هم بزنند که همین‌طور هم شد چون آقایی هم در حمله خوب اضافه می‌شد و هم در دفاع حضور داشت، اما نباید عکس‌العمل نشان می‌داد.
گل‌محمدی و مطهری علل افت تیم‌شان در نیمه دوم را نداشتن کنترل بازی و مالکیت توپ اعلام کردند. فکر می‌کنید چرا خط میانی پرسپولیس در نیمه دوم افت کرد.


علت افت پرسپولیس در نیمه دوم می‌تواند افت بدنی بازیکنان باشد که مالکیت توپ را از دست دادند. مالکیت توپ با دوندگی ایجاد می‌شود و این یعنی ما مشکل بدنی داریم. همچنین مربیان ما بگویند تعویض‌ها چه نقشی در تیم دارد. تیم پرسپولیس بهترین نفرات را دارد. درست است که در فاز حمله مشکل داریم ولی بعضی مشکلات را می‌پوشاند. از آنجایی که تیم ما با سیستم 1-3-2-4 بازی می‌کند و امیری مهاجم سایه نزدیک به عبدی است من پیشنهاد می‌کنم یک‌بار از پهلوان به‌عنوان مهاجم استفاده شود چراکه او هم سرعتی است هم دریبل زن و می‌تواند راحت مدافع مقابلش را پشت سر بگذارد.


از طرفی پرسپولیس باید با دو مهاجم رأس بازی کند چون امیری همیشه از عقب اضافه می‌شود. بشار هم همین‌طور بود و وقتی این بازیکنان در خط حمله قرار می‌گیرند آنجا بایکوت می‌شوند. به نظر من امیری باید جای خودش بیاید و پرسپولیس با دو مهاجم بازی کند. ما بهترین خط دفاع و هافبک را داریم. الان می‌بینید سیدجلال حسینی با وجود سن و سال بالایش چقدر خوب کار می‌کند و خودش را خوب نگه داشته که اینقدر محکم درگیر می‌شود و سرها را می‌زند.


شما خیلی راحت مشکلات فنی را می‌گویید اما برخی معتقدند با کادر فنی مشکل دارید.


عده‌ای شیطنت می‌کنند. ما به‌دنبال نیمکت نیستیم. مدارک مربیگری که کادر فنی فعلی پرسپولیس دارند ما هم داریم و اگر ایرادی می‌گیریم به‌خاطر این است که سال‌های سال در این تیم بازی کرده‌ایم. من می‌بینیم هواداران آنقدر عصبانی می‌شوند که می‌خواهند شیشه تلویزیون‌شان را بشکنند.


امروز (دیروز) هم اعلام شد یک هوادار دیگر بعد از فینال آسیا سکته کرده و از دنیا رفته.
بفرما. این کارها درست نیست. درست است که مربی تیم می‌رود خانه هوادار فوت‌کرده و این کار خوبی است، اما با این همه حمایت باید قله دماوند را فتح کنند.


اما قبول کنید چند بازیکن مهم را هم از دست داده و کارش سخت است.
بحث از دست دادن مطرح نیست. بهترین نفرات را هم آورده. رمضانی در حد و اندازه این تیم نیست. درست است 35درصد آن تیم 11نفره مراحل مقدماتی لیگ قهرمانان را از دست داد اما من مربی مگر قبل از آن، بازیکن نیاوردم؟ باید از حسین‌پوراستفاده کنند چون هر موقع بازی کرده خوب بوده. من مربی باید به بازیکنم باور داشته باشم و وقتی اسمش را رد کردم باید به او اعتماد کنم، منتها آقایحیی اعتماد نمی‌کند. باید ببیند وقتی تیمش لغزش دارد در چیدمانش چرا این بازیکنان را آورده؟


اما تا الان اتفاق بخصوصی هم نیفتاده، چون پرسپولیس چند بازی عقب‌افتاده دارد.

 

بحث ما بحث از دست دادن امتیاز نیست. ما به غیر از بازی شهرخودرو کدام بازی را خوب بردیم؟
فقط یک برد دیگر مقابل صنعت داشتیم و چهارتا مساوی.

خدا پدرت را بیامرزد. یعنی الان چیزی از دست ندادیم؟ درست است ابتدای فصل هستیم اما این تیم باید فوتبال بازی کند. این تیم پرسپولیس است. نایب‌قهرمان آسیاست. اینکه نیمه اول خوب است اما نیمه دوم شرایط عوض می‌شود یعنی اول بدن‌ها مشکل دارد، دوم برخی بازیکنان در قواره این تیم نیستند و سوم اینکه باید با سیستم 2-4-4 بازی کنند با دو مهاجم نوک.

 

پرسپولیس سه بازی با سه تیم مدعی سپاهان، استقلال و فولاد دارد. فکر می‌کنید چه اتفاقاتی در این بازی‌ها بیفتد؟
امسال کلاً شرایط برای پرسپولیس خیلی سخت شده. هر سه بازی سخت است. الان شرایط فولاد و سپاهان خوب شده و دارند خوب کار می‌کنند. البته نقطه‌ضعف‌هایی هم دارند که باید روی آنها کار کنیم. من می‌گویم تیم ما نباید با تک‌مهاجم بازی کند و پنج‌تا هافبک داخل زمین باشند. درست است که باید میانه زمین را بگیریم اما بالاخره آن مالکیت توپ باید تبدیل به گل شود. هر سه بازی بعدی خیلی سنگین و سخت است و یحیی هم کار سختی دارد، اما باید یک‌مقدار جرأت داشته و ریسک‌پذیر باشد. همچنین باید یک مهاجم ششدانگ بیاورند و البته عبدی هم حفظ شود.

جام نیوز
 
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: