کد خبر: ۸۷۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
تعداد بازدید: ۵۱۳
زمستان سال گذشته آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی با قراردادی ۲۵۰ هزار دلاری به پرسپولیس پیوست.

استوکس با یک استوری مقابل پرسپولیس برنده شدبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه اعتماد: زمستان سال گذشته آنتوني استوكس مهاجم ايرلندي با قراردادي ۲۵۰ هزار دلاري به پرسپوليس پيوست. محمدحسن انصاري‌فرد در همان ابتداي قرارداد بيش از ۱۵۰ هزار دلار به استوكس پول داد. مهاجم جنجالي ايرلندي پيش از اين در تراكتور حضور داشت و با اين تيم به‌طور يك‌طرفه فسخ كرده بود. باشگاه تبريزي بابت اين فسخ يك‌طرفه از استوكس شكايت كرد و حتي زماني كه مطرح شد او قرار است به پرسپوليس بيايد به مديرعامل سرخ‌ها هشدار داد كه استوكس در فيفا پرونده باز دارد و بهتر است استعلام‌هاي لازم اخذ شود. تراكتوري‌ها كاملا مطمئن بودند كه در پرونده مناقشه با مهاجم سابق‌شان برنده مي‌شوند.

اسفند ۹۸ و همزمان با شيوع كرونا حكم فيفا در پرونده استوكس و تراكتور آمد و باشگاه تبريزي محكوم شد. در همان زمان پرسپوليس براي انجام بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا راهي امارات شده بود، استوكس با گرفتن مرخصي از يحيي گل‌محمدي در اين كشور ماند و بعد از آن ديگر هيچ‌وقت به ايران برنگشت. استوكس در آن مقطع مدعي شد دليل بازنگشتنش شيوع بيماري كرونا و ماندن كنار خانواده‌اش است. در همان زمان ويديوهايي منتشر شد كه استوكس را در بحبوحه شيوع بيماري در ديسكو و بار نشان مي‌داد كه ثابت مي‌كرد مهاجم ايرلندي حداقل ترسي از كرونا ندارد.

محمدحسن انصاري‌فرد در واكنش به بازنگشتن استوكس اعلام كرد، قرارداد استوكس با پرسپوليس محكم بسته شده و جرايمي براي بي‌انضباطي‌هايش در نظر گرفته‌اند. به اين ترتيب استوكس براي غيبت در هر جلسه تمرين 3 هزار دلار و براي از دست دادن هر بازي 50 هزار دلار جريمه خواهد شد. بعد از آن ليگ تعطيل هم به كما رفت و ديگر خبري از استوكس نشد. جالب اينكه اسفند سال گذشته استوكس در واكنش به تهديدات مديرعامل سرخ‌ها بخشي از گفت‌وگويش با مديربرنامه‌هايش را استوري كرد كه در آن پرسيده بود: «انصاري‌فرد كيست؟» در آن زمان از باشگاه پرسپوليس اخباري مبني بر شكايت سرخ‌ها از اين مهاجم به گوش رسيد. مواردي كه در حد شايعه باقي ماند.

ارديبهشت ۹۹ وكيل استوكس نامه‌اي به باشگاه پرسپوليس ارسال و از آنها خواست غيبت‌هاي استوكس را به عنوان مرخصي براي او در نظر بگيرند و از باشگاه خواست تا طبق توافق در موعد سررسيد 20 هزار دلار از قرارداد را به حساب وي واريز كنند. اين مساله توسط باشگاه پرسپوليس رد شد. در اين بين تغيير مديريتي بزرگي در پرسپوليس رخ داد و مهدي رسول‌پناه جاي انصاري‌فرد را گرفت. روزها و هفته‌ها سپري شد اما نه خبري از استوكس به گوش مي‌رسيد و نه خبري از اقدام حقوقي باشگاه پرسپوليس. اين در حالي بود كه گل‌محمدي بعد از غيبت استوكس علنا گفته بود ديگر به اين مهاجم نيازي ندارد و او را در اختيار باشگاه گذاشته بود و از سمت ديگر مديران پرسپوليس اظهارات ضد و نقيضي در مورد نحوه برخورد با مهاجم ايرلندي مطرح مي‌كردند. از شكايت تا داشتن قرارداد و كشاندن بازيكن به كميته انضباطي باشگاه.

تير ماه خبرگزاري‌ها نوشتند همه‌چيز براي شكايت از استوكس آماده است و فقط مانده دستور مهدي رسول‌پناه سرپرست وقت باشگاه پرسپوليس. اتفاقي كه در ادامه باز هم رخ نداد. در آن برهه گفته شد دو كار استوكس دست پرسپوليس را براي شكايت از اين بازيكن بسته. يك مصاحبه و يك استوري! روزنامه خبر ورزشي به نقل از يك منبع آگاه در باشگاه نوشت: «در قرارداد استوكس به موضوعاتي چون غيبت‌هاي غيرموجه او هم پرداختيم. هر غيبت در تمرين و هر غيبت در بازي‌هاي رسمي تيم، جريمه‌هاي مالي براي استوكس در پي دارد و باشگاه از اين اهرم مي‌تواند به خوبي استفاده كند، اما بعد از جدايي انصاري‌فرد، اتفاقاتي رخ داد كه شرايط را سخت كرد زيرا در بخشي از قرارداد آمده اگر اين بازيكن بيش از ۱۲ جلسه در تمرينات غيبت كند، باشگاه مي‌تواند براي شكايت از او دست به كار شود.

با اين حال، درست قبل از آنكه به عدد ۱۲ جلسه غيبت برسيم، اين بازيكن مصاحبه‌اي انجام داد و اعلام كرد به خاطر شرايط كرونا و شيوع آن در ايران، نمي‌تواند به كشورمان سفر كند. با همين مصاحبه ساده و ايميلي كه به دفتر باشگاه ارسال كرد، غيبت‌هايش موجه شد و ورق به سود او برگشت. از طرف ديگر، دو مرتبه استوري در اينستاگرامش مبني بر دلتنگي براي حضور در ايران منتشر كرد كه مي‌تواند ضميمه هر پرونده‌اي باشد و علاقه اين بازيكن به بازگشت را نشان بدهد هر چند حقيقت چيز ديگري است و همه مي‌دانيم كه او اصلا دوست نداشت برگردد.»

حالا و بعد از گذشت چند ماه بي‌خبري از پرونده اين بازيكن خبر رسيده استوكس از طريق وكيلش از باشگاه پرسپوليس شكايت كرده و خواهان دريافت مبلغ ۴۰ هزار دلار شده است. گويا فيفا هم به نفع اين بازيكن راي داده و سرخ‌ها هم قرار نيست اقدام قانوني خاصي را انجام دهند؛ به اين معنا كه باخت مقابل استوكس را پذيرفته‌اند و مي‌دانند كه محكوم كردن بازيكن سابق تيم‌شان ميسر نيست. برخي از نزديكان باشگاه مي‌گويند اشتباهي كه مديران پرسوليس انجام دادند اين بود كه در برهه‌اي عوض شكايت به فيفا به كميته تعيين وضعيت فدراسيون فوتبال خودمان شكايت كردند و نتيجه‌اي هم نگرفتند. به اين ترتيب آنتوني استوكس براي مجموعا ۶۵ دقيقه بازي براي پرسپوليس نزديك به ۲۰۰ هزار دلار از باشگاه دريافت كرده است. يعني ۵ ميلياردتومان و به عبارتي دقيقه‌اي بيش از ۷۵ ميليون تومان!

آنچه در پرونده استوكس جالب توجه به نظر مي‌رسد حضور محمدحسن انصاري‌فرد مديرعامل سابق سرخ‌ها در متن ماجراست. انصاري‌فرد در زمان مديريتش در پرسپوليس دو پرونده سنگين مالي روي دست باشگاه گذاشت. يكي اخراج گابريل كالدرون كه محكوميتي نيم ميليون دلاري براي پرسپوليس به ارمغان آورد و ديگري مماشات با آنتوني استوكس كه باعث شد پرسپوليس نه‌تنها نتواند از مهاجم بي‌انضباط خود غرامت بگيرد بلكه مجبور شود در انتها رضايت او را هم با پرداخت پول بيشتر جذب كند. مورد اول يعني كالدرون صرفا برمي‌گردد به نحوه مديريت انصاري‌فرد. چرا كه مربي آرژانتيني با ايرج عرب قرارداد بسته بود.

اما مورد دوم هم به نحوه بستن قرارداد مربوط است هم به نحوه مديريت. در واقع انصاري‌فرد شخصا با استوكس مذاكره كرده و پاي برگه قرارداد او را امضا كرده بود. قراردادي كه ادعا مي‌شد بسيار محكم است اما گويا با يك مصاحبه و يك استوري بي‌اعتبار شد! سوال بزرگي كه در اين ميان پيش مي‌آيد اين است كه مديرعامل پرسپوليس چطور با مهاجم ايرلندي قرارداد بسته بود و اجازه گنجانده شدن چه بندهايي در متن را داده بود كه استوكس توانسته با اين همه بي‌انضباطي باز هم برنده شود؟ در اين بين مي‌توان نقش اركان باشگاه را هم در نظر گرفت. اينكه چرا در مواقع مشخص اقدامات حقوقي لازم انجام نشده و پاسخ به اين سوال كه چه كساني وظيفه رسيدگي به اين پرونده را داشتند اما اهمال كردند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: