کد خبر: ۸۶۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
تعداد بازدید: ۲۳۸
منابع خبری در آمریکا گزارش داده‌اند که ترامپ به‌شدت از جمهوری‌خواهان و حتی برخی نزدیکان خود در دولت و کاخ سفید خشمگین است! رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد بازنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 معتقد است که شکست وی در دو ایالت«جورجیا» و« آریزونا» و تبدیل‌شدن این دو از ایالت‌های قرمز( جمهوری‌خواه) به ایالات آبی( دموکرات) معلول خیانت سناتورها، سران حزب جمهوری‌خواه و رسانه‌هایی مانند «فاکس نیوز» بوده است. ترامپ به‌درستی معتقد است که اگر جمهوری‌خواهان حمایت مطلق و کاملی از وی در انتخابات می‌کردند و طیف«جمهوری‌خواهان ناراضی از ترامپ » در انتخابات به سود بایدن عمل و رفتار نمی‌کردند، قطعا وی برای چهار سال دیگر در کاخ سفید حضور داشت.
آمریکایی‌ها به خودشان نیز رحم نمی‌کنند!به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ،منابع خبری در آمریکا گزارش داده‌اند که ترامپ به‌شدت از جمهوری‌خواهان و حتی برخی نزدیکان خود در دولت و کاخ سفید خشمگین است! رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد بازنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 معتقد است که شکست وی در دو ایالت«جورجیا» و« آریزونا» و تبدیل‌شدن این دو از ایالت‌های قرمز( جمهوری‌خواه) به ایالات آبی( دموکرات)  معلول خیانت سناتورها، سران حزب جمهوری‌خواه و رسانه‌هایی مانند «فاکس نیوز» بوده است. ترامپ به‌درستی معتقد است که اگر جمهوری‌خواهان حمایت مطلق و کاملی از وی در انتخابات می‌کردند و طیف«جمهوری‌خواهان ناراضی از ترامپ » در انتخابات به سود بایدن عمل و رفتار نمی‌کردند، قطعا وی برای چهار سال دیگر در کاخ سفید حضور داشت. 
ترامپ رسما معتقد است که قربانی  خیانت شده است! ازاین‌رو رئیس‌جمهور آمریکا سعی دارد با تأسیس رسانه‌ای وابسته به خود ( که جایگزین فاکس‌نیوز شود) و حتی تأسیس یک «حزب جدید» و فارغ از مناسباتی که در داخل حزب جمهوری‌خواه تعریف شده است، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 مستقیما حضور پیدا کند. حتی امکان دارد ترامپ در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال 2022 نیز از برخی چهره‌های سیاسی در ایالات مختلف( به‌عنوان سناتور) حمایت کند و از این طریق، محاسبات حزب جمهوری‌خواه را بر هم زند. خیانت‌های درون‌حزبی و برون حزبی در آمریکا، موضوعی کاملا مسبوق به سابقه است. در دوران ریاست جمهوری جرج واکر بوش و زمانی که وی با ادعای دروغین وجود سلاح‌های کشتارجمعی در عراق مشغول زمینه‌سازی برای اشغال این کشور بود، 29 سناتور دموکرات ازجمله جو بایدن ( نامزد پیروز فعلی انتخابات آمریکا) و هیلاری کلینتون از جنگ عراق حمایت کردند! 
هر چند این سناتورها نسبت به ادعای دروغ دولت بوش آگاه بودند، اما حاضر شدند به شهروندانی که مخالف جنگ با عراق بودند خیانت کرده و  بر تصویر دروغ ساخته‌شده توسط نومحافظه کاران مهر تأیید بزنند.
در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی نیز«هیلاری کلینتون»و سران حزب دموکرات  رسما به«برنی سندرز» دیگر نامزد حزب دموکرات در رقابت‌های مقدماتی خیانت کردند. آن‌ها با زد و بندی پشت پرده( که جزئیات آن در ایمیل‌های افشاشده هیلاری کلینتون منتشر شد)، مانع از پیروزی سندرز در انتخابات درون‌حزبی شدند و سرانجام کلینتون را به‌عنوان نامزد نهایی خود معرفی کردند. البته هواداران سندرز نیز پاسخ هیلاری کلینتون را در انتخابات سال 2016 دادند! تعداد نسبتا زیادی از طرفداران سندرز آرای خود را به سود ترامپ به گردش درآوردند.همین مسئله سبب شد تا هیلاری کلینتون بازی را در ایالات میشیگان، پنسیلوانیا و ویسیکانسین و با اختلاف کمتر از یک درصد به ترامپ ببازد و تقریبا برای همیشه سودای ریاست جمهوری آمریکا را از سر خود بیرون کند! همان‌گونه که محرز است،«خیانت‌های درون‌حزبی» امری طبیعی و معمول در آمریکا محسوب می‌شود. این موضوع در آوردگاه‌های سیاسی و انتخاباتی در این کشور، بیشتر از هر زمان دیگری خود را نشان می‌دهد. سؤال اصلی اینجاست که نسبت به  ملت‌ها و دولت‌های جهان با کشوری که در آن«خیانت‌های داخلی» یک امر بدیع و نامأنوس محسوب نمی‌شود، باید چگونه تعریف شود؟! در این میان، تکلیف آمریکا در قبال دیگر کشورها، پیمان‌های دوجانبه و چندجانبه و حتی متحدان خود مشخص است! متحدان و مهره‌هایی که آمریکا هر زمان اراده کرده و تاریخ‌مصرف آن‌ها را پایان‌یافته تشخیص داده، بر سر آن‌ها با دیگران معامله کرده است! آری! این آمریکا به‌صورت ذاتی غیرقابل اعتماد است.... 
 
حنیف غفاری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: