کد خبر: ۸۶۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
تعداد بازدید: ۸۷۷
بسیاری از دارندگان سهام عدالت اطلاعی از نحوه پیگیری سهام خود نداشته و برخی از مشمولان، بخشی از سهام عدالت خود را به فروش رسانده و قصد آگاهی از وضعیت فروش را دارند.

نحوه استعلام و مشاهده وضعیت سهام عدالت+ آموزش تصویریبه گزارش خبرداغ به نقل از اقتصادآنلاین – سارا محسنی؛ یکی از آسان‌ترین روش‌های استعلام و مشاهده دارایی سهام عدالت از طریق کدملی است. در این گزارش، نحوه پیگیری وضعیت سهام عدالت مشمولان با استفاده از کدملی توضیح داده شده است. 

۱) در اولین مرحله باید عبارت سامانه سهام عدالت یا سایت سهام عدالت به نشانی  www.samanese.ir را در گوگل جستجو کنید و وارد سامانه سهام عدالت شوید. 

۲) پس از ورود به سامانه، گزینه ورود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: 

۳) پس از مطالعه قوانین و مقررات سامانه استعلام سهام عدالت، گزینه «مطلب فوق را مطالعه نموده و می‌پذیرم» را تیک زده و پس از آن، بر روی ادامه کلیک کنید. 

۴) پس از طی کردن مراحل گفته‌شده، کدملی خود را در کادر بزرگی که در تصویر مشاهده می‌کنید، وارد و در کادر کوچک‌تر، کد امنیتی سیستم را وارد کرده و پس از آن، بر روی ادامه کلیک کنید. اگر مشمول سهام عدالت محسوب نشوید، با اخطاری با این مضمون مواجه می‌شوید: مراجعه کننده گرامی، شماره ملی وارد شده در فهرست سهام داران ثبت نام شده سهام عدالت، موجود نمی‌باشد. با تشکر، لطفا از سامانه خارج شوید. 

۵) اگر سهام عدالت به شما تعلق گرفته است، باید نام و نام خانوادگی درست را انتخاب کرده و عبارت ادامه را انتخاب کنید. 

۶) پس از طی ۵ مرحله بالا، نام پدر خود را از بین سه گزینه‌ای که نمایش داده شده انتخاب کرده و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

۷) سپس سال درست تولد خود را انتخاب کرده و بازهم بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

۸) در مرحله هشتم باید شماره شناسنامه خود را انتخاب کنید. باید دقت کرد که اگر هیچ یک از گزینه‌ها شامل شماره شناسنامه شما نیست، گزینه خط تیره را انتخاب کنید. 

۹) پس از طی تمامی این مراحل، اطلاعات هویتی نمایش داده می‌شود و پس از مطالعه در صورت صحیح بودن اطلاعات، باید گزینه تایید و ورود انتخاب شود. 

۱۰) سپس صفحه شخصی نمایش داده می‌شود و برای مشاهده برگه سهام عدالت باید از بین گزینه های موجود، گزینه مشاهده صورت وضعیت دارایی سهام انتخاب شود.

۱۱) در آخرین مرحله، برگه سهام نشان داده می‌شود و در بالای صفحه می‌توانید ارزش اسمی سهام و پایین‌تر از آن وضعیت واریز سود، تعداد، زمان و مبلغ سودهای واریزی تا به امروز را مشاهده کنید. 

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

Untitled-eghtesadonline-info mstelame sahame edalat 99-7-23

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: