کد خبر: ۸۶۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
تعداد بازدید: ۳۲۰
وزیر نیرو از تامین برق مصرف کنندگان بزرگ از طریق بازار بورس انرژی خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در پایان جلسه هیات دولت گفت: در بخش برق یکی از مشکلاتی که ما به ویژه در ایام اخیر با آن مواجه بودیم این بود که چون بیش از ۶۰ درصد تولید ما توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد این‌ها برای دریافت پول برقی که به شرکت توانیر می‌فروشند، تابع قیمت‌های تکلیفی بودند و طبیعتا گله‌مند از اینکه دریافت وجه با فاصله زمانی زیاد انجام می‌شود و ما بدهکار عمده در این عرصه بودیم. امروز هیات وزیران تصویب کردند که مصرف‌کنندگان بزرگ ۵ مگاوات و بالاتر، برق را از بازار بورس انرژی دریافت کنند.

وی افزود: از آنجا که تعامل بین تولیدکننده و مصرف‌کننده صورت می‌گیرد، این کمک بزرگی به تولیدکنندگان برای دریافت سریع وجه برق است و مصرف‌کنندگان هم قیمت‌های متناسب‌تری عایدشان می‌شود. در این میان شرکت توانیر نقش تنطیم‌کننده دارد و انتقال برقی اگر باید صورت بگیرد مرکز توانیر و محل مصرف این انتقال را انجام می‌دهند ولی منحصرا خریدار نخواهد بود این حرکت به رشد و پویایی صنعت برق کمک می‌کند. 

وزیر نیرو درباره لایروبی رودخانه‌ها با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما اظهار داشت: برنامه مهندسی رودخانه که بخشی از آن لایه روبی است از پارسال و بعد از سیل بهار ۹۸ با شدت و حدت آغاز شده است. سال گذشته موفق شدیم ۵ برابر متوسط سال‌های قبل این عملیات را انجام دهیم و نتیجه این شد که چهار-پنج سیلاب بزرگی که در جنوب و جنوب شرق کشور در نیمه دوم سال  و ۹۸ اوایل سال ۹۹ داشتیم با حداقل خسارت پشت سر بگذاریم و حداکثر بهره‌برداری را از سیلاب داشته باشیم.

وی تصریح کرد:  کماکان این مسیر ادامه خواهد داشت. امیدوار هستیم همانطور که دستگاه محترم قضایی همکاری دارند، ما در آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها، بتوانیم تکالیف قانونی خود را انجام دهیم و نتیجه این باشد که در شرایط تغییر اقلیم که باید آمادگی سال‌های خشک و تر را داشته باشیم، از سیلاب به عنوان یک منبع آب شیرین، بیشتر منفعت را ببریم تا اینکه با خسارت روبرو شویم.

اردکانیان درباره سدسازی‌ها یادآور شد: طرح‌های سدسازی ما در قالب پویش هر هفته «الف ب ایران» در حال انجام است؛ این هفته بیست و سوم پویش در سال ۹۹ است که ما از ۲۵۰ پروژه‌ای که وعده داده و برنامه‌ریزی کرده‌ایم، حدود ۱۱۲ پروژه را با سرمایه‌گذاری ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح کردیم که آخرین آن در استان هرمزگان با ۲۰۰ میلیارد تومان بود و پروژه‌های صنعت برق به ثمر رسید. همزمان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر برق‌رسانی به ۱۵۰ روستای کشور نیز انجام شد امیدواریم همه این پروژه‌ها از جمله سدها که تا امسال هفت پروژه بزرگ سد مخزنی افتتاح شده است، ادامه پیدا کند و ۱۸ پروژه سد سازی سال  ۹۹ که شامل آبگیری و افتتاح است را طبق برنامه انجام دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: