کد خبر: ۸۶۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
تعداد بازدید: ۷۲۹
سال‌هاست به امید کاهش قیمت خودرو منظر ماندیم و تنها چیزی که نصیبمان شد، خرید خودرویی بود که می‌توانستیم چند ماه و یا چند سال قبل با قیمت کمتری خریداری کنیم و دیگر پشیمانی که هیچ سودی ندارد.

قیمت خودرو در بازار منفجر شد / خیز پراید برای ۱۴۰ میلیون تومانسال‌هاست به امید کاهش قیمت خودرو منظر ماندیم و تنها چیزی که نصیبمان شد، خرید خودرویی بود که می‌توانستیم چند ماه و یا چند سال قبل با قیمت کمتری خریداری کنیم و دیگر پشیمانی که هیچ سودی ندارد.

به گزارش  خبرداغ به نقل از خودروبانک، سال‌هاست که منتظر آمدن یک روز خوب در صنعت خودروسازی هستیم، اما این روز خوب هیچ‌گاه فرا نرسید و روز به روز هم شاهد وخیم‌تر شدن اوضاع بازار و صنعت خودروسازی هستیم. سال‌هاست به امید کاهش قیمت خودرو منظر ماندیم و تنها چیزی که نصیبمان شد، خرید خودرویی بود که می‌توانستیم چند ماه و یا چند سال قبل با قیمت کمتری خریداری کنیم و دیگر پشیمانی که هیچ سودی ندارد.

بیشتر بخوانید: 

مجلس به وزیر پیشنهادی روحانی اعتماد کرد

با توجه به شرایط اخیر صنعت خودروسازی و مشکلاتی که برای این صنعت به وجود آمده است، هرساله این سوال را از خودمان می‌پرسیم که آیا روزی فرا می‌رسد که قیمت خودرو کاهش پیدا کند و معمولا با بهانه کردن فصل تابستان و شروع مسافرت‌ها و افزایش معاملات خودرو در این فصل به خودمان می‌گوییم که با تمام شدن فصل تابستان و شروع دوباره مدارس تقاضای خرید در بازار خودرو کمتر شده و می‌توانیم در فصل پاییز با قیمت کمتری صاحب خودرو شویم.

ولی در طول دو سال اخیر هر یک ماه انتظار برای خرید خودرو باعث شده تا مشتریان چند میلیون هزینه بیشتری برای خرید خودرو بپردازند و حال با شرایطی که دولتمردان برای خودروساز بزرگ داخلی برای افزایش ۳ ماه یکبار قیمت‌های خود فراهم کرده‌اند، به نظر نمی‌رسد که دیگر امیدی به کاهش قیمت‌ها در بازار باشد، به‌ویژه طی روزهای اخیر که شاهد انفجاری جدید در قیمت خودروهای داخلی هستیم، درحالی که با شروع فصل پاییز انتظار می‌رفت قیمت خودرو کاهش پیدا کند.

عمق فاجعه را زمانی می‌توان فهمید که به قیمت ۱۳۵ میلیون تومانی برای خودروی پراید ۱۱۱ می‌رسیم و این یعنی مدل‌های ۱۳۱ و ۱۳۲ پراید هم در بازار با قیمتی بالاتر از ۱۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود! این درحالی است که اواخر شهریورماه خودروی پراید ۱۱۱ با قیمت ۱۱۲ میلیون تومانی معامله شد و حالا با گذشت کمتر از یک هفته، قیمت ارزان‌ترین خودروی هاچ‌بک کشور برای رسیدن به قیمت ۱۴۰ میلیون تومانی خیز برداشته است!
دنا پلاس توربوشارژر

دنا پلاس توربو، خودروی پرحاشیه این روزهای اخیر هم به مرز ۶۰۰ میلیون تومانی رسیده است و اگر هم به فکر خرید یک شاسی‌بلند چینی باشید، لازم است که برای خودروی جک S۵ هزینه ۸۰۰ میلیون تومانی پرداخت کنید! خودروی شاسی‌بلند هایما S۷ هم در حال حاضر به قیمتی حدود ۸۵۰ میلیون تومان رسیده است. عجیب‌ترین قیمت را می‌توانیم برای خودروی مزدا ۳ بدانیم که اواخر شهریورماه به قیمت یک میلیارد تومانی رسیده بود، اما اکنون قیمت این خودرو مرزهای جدیدی را فتح کرده و به قیمت سرسام‌آور یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی رسیده است.

خودروی برجامی پژو ۲۰۰۸ هم که در اواخر شهریورماه قیمت ۹۰۰ میلیون تومانی داشت، اکنون به قیمت عجیب یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومانی رسیده است و این یعنی افزایش قیمت ۱۶۰ میلیون تومانی تنها بعد از گذشت یک هفته! سیتروئن C۳ نیز طی روز گذشته به قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی رسیده است.

در بین خودروهای تولید داخل هم می‌توان به قیمت ۲۳۸ میلیون تومانی برای پژوپارس، قیمت ۲۲۸ میلیون تومانی برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و یا قیمت ۲۹۰ میلیون تومانی برای خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ اشاره کرد که تمامی این اتفاقات نشان از بی‌بند و باری صنعت خودروسازی کشور و رها کردن آن توسط دولت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: