کد خبر: ۸۶۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
تعداد بازدید: ۳۵۰
رئیس صداوسیما با اشاره به «تلاش‌های جبهه استکباری برای استفاده از شبکه‌هایی بر بستر اینترنت» برای این جنگ رسانه‌ای گفت: هدف‌شان این است که صداوسیما را تخریب کنند تا افکار عمومی سمت آن‌ها برود، اما به لطف الهی، امروز رسانه ملی با وجود همه توطئه‌های آن‌ها مشغول کار خودش است و در همین ایام اخیر، نظرسنجی‌ها نشان داد بالای ۸۰ درصد مردم به سازمان صداوسیما توجه دارند و این یعنی دشمنان موفق نشده‌اند.

رئیس صداوسیما: می خواهند با استفاده از شبکه‌های اینترنتی صداوسیما را تخریب کنند تا افکار عمومی سمت آن‌ها برود / با وجود این توطئه، بالای ۸۰ درصد مردم به رسانه‌ملی توجه دارندرئیس صداوسیما با تاکید بر اینکه پرداختن به دفاع مقدس و زنده کردن خاطرات آن برای جامعه و نسل امروز و آینده ایران اهمیت دارد، گفت: دفاع مقدس منشاء خودباوری و مقاومت ملت ایران بوده است؛ برای ما اثبات شده است که این ملت توانایی‌های فوق العاده‌ای دارد.

به گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم، عبدالعلی علی عسکری رئیس صداوسیما در نشست «هم اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیرو‌های مسلح و مدیران رسانه ملی» که به میزبانی ستادکل نیرو‌های مسلح برگزار شد، با بیان اینکه رسانه ملی آمادگی دارد با همکاری نیرو‌های مسلح شهیدان را به خوبی به جامعه معرفی و از ایشان الگوسازی کند، تصریح کرد: حق دفاع مقدس و شهیدان آن طور که باید ادا نشده است و آمادگی کامل داریم که الگو‌های دفاع مقدس را به هنرمندانه‌ترین شیوه به جامعه معرفی کنیم.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از موفقیت‌های امروز کشور، به ویژه در صنایع دانش بنیان، ناشی از خودباوری ملی است و ملتی که خودباوری داشته باشد، شکست ناپذیر است، به اقدام حاکم امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد: چنین اقدامی‌که او دست در دست اسرائیلی‌ها گذاشت، به این خاطر اتفاق افتاده است که شرافت و اقتدار در روح او نیست. اینکه آمدند و با صهیونیسم همراهی کردند، نشانه این است که خودباوری در روح آن‌ها نیست؛ اما ملت ایران، با شرافت، ارزشمند و مقاوم در برابر استکبار و صهیونیسم ایستاده است و بسیاری از این‌ها از برکت دفاع مقدس است.

علی عسکری با محکوم کردن اقدام امارات به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: همین آقا که خود را تحویل اسراییلی‌ها داد، به ملت خود اعتماد ندارد، زیرا این حکام هیچ‌وقت برای حق جهاد نکردند و دنیاطلب هستند. آن‌ها به همین خاطر است که فکر می‌کنند باید با آمریکا و اسراییل کنار بیایند.

رئیس صداوسیما با بیان اینکه ستاد کل نیرو‌های مسلح، نقش کلیدی در وحدت و تجمیع اقتدار نظامی‌کشور دارد و خوب عمل می‌کند، بر تعامل سازنده صداوسیما با بخش‌های مختلف نیرو‌های مسلح از جمله ارتش، سپاه، بسیج، نیرو‌های انتظامی و وزارت دفاع تاکید کرد و گفت: برخورداری کشور از صلح مسلح مقتدرانه در منطقه به برکت نیرو‌های مسلح و ذیل فرماندهی مقام معظم رهبری است.

علی عسکری با اشاره به اینکه اقتدار نظامی‌کشور امروز اجازه تعرض و تعدی دشمنان، به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را به ایران نمی‌دهد، به جریان داشتن جنگ رسانه‌ای، شناختی و فرهنگی علیه افکار عمومی ایران پرداخت و گفت: دشمن که می‌داند از طریق نظامی نمی‌تواند حریف ایران شود، تلاش مذبوحانه‌ای برای فروپاشی از درون را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه این جنگ رسانه‌ای دنیای استکبار با استعداد کامل ماهواره‌های دنیا علیه ایران پیگیری می‌شود، گفت: حدود ۱۳۰ شبکه ماهواره‌ای با لهجه تهرانی در جغرافیای ایران پخش می‌شود که همگی آن‌ها توان استودیویی و تجهیزات و برنامه‌های سنگین دارند تا افکار عمومی را به هر شکل به خود جلب کنند.

رئیس صداوسیما همچنین با اشاره به تلاش‌های جبهه استکباری برای استفاده از شبکه‌هایی بر بستر اینترنت برای این جنگ رسانه‌ای گفت: هدف‌شان این است که صداوسیما را تخریب کنند تا افکار عمومی سمت آن‌ها برود، اما به لطف الهی، امروز رسانه ملی با وجود همه توطئه‌های آن‌ها مشغول کار خودش است و در همین ایام اخیر، نظرسنجی‌ها نشان داد بالای ۸۰ درصد مردم به سازمان صداوسیما توجه دارند و این یعنی دشمنان موفق نشده‌اند.

علی عسکری تصریح کرد: در این جنگ نامتقارن، نقش آن‌ها تخریب افکار عمومی است و ما نقش امیدآفرینی داریم. به لطف الهی، صداوسیما با قدرت و غیرت همکاران و بدنه صداوسیما که انقلابی، مقاوم و صبور هستند، ایستاده است و کارش را پیش می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه در این جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای رسانه ملی دوشادوش نیرو‌های مسلح ایستاده است، شش ساحت همکاری را در زمینه‌های خبری، پوشش رزمایش‌ها، عملیات‌ها، خدمات‌رسانی نیرو‌های مسلح به مردم در شرایط بحرانی همچون کرونا یا زلزله، عملیات روانی و تبیین اقتدار نظامی‌کشور برای پیشبرد تعامل دو طرف مورد تاکید قرار داد.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: دفاع مقدس و انقلاب اسلامی منشاء همه دستاورد‌های موفق کنونی، عامل بقا و هویت ملت ایران و اعتماد ملت به خودش است. امیدواریم در این زمانه به خوبی عمل و از برکات جنگ و نیرو‌های مسلح استفاده کنیم و کشور را بهتر جلو ببریم تا به آرمان‌های خود برسد.

همکاری جهادی رسانه ملی با ستادکل نیرو‌های مسلح

سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح هم در این نشست با محکوم کردن عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی اظهار کرد: این رابطه فقط جای تاسف دارد و ما امیدواریم اماراتی‌ها هر چه زودتر از تصمیم خود بازگردند و رابطه خود با این رژیم را قطع کنند، زیرا از این به بعد هر اتفاقی در منطقه بیفتد، بر عهده آنان است.

وی با اشاره به نزدیکی ایام چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس بسیار مهم است، زیرا تا قبل از آن تاریخ کشورمان پر از حقارت و شکست بود، اما در این دفاع هشت سال با دستان خالی در مقابل ۳۰ کشور ایستادیم و حتی یک وجب از خاک خود را ندادیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به برنامه‌های رسانه ملی در مسیر شناساندن اهداف دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هم نیرو‌های مسلح و هم صدا و سیمای کشورمان کار‌های بسیار عظیمی در زمینه شناساندن دفاع مقدس به جوانان انجام داده‌اند. دفاع و امنیت برای همه مهم است؛ این امنیت را نیرو‌های مسلح با فداکاری و تلاش مثال ­زدنی به دست آورده ­اند.

وی افزود: صدا و سیما هم در جنگ شبانه روزی با دشمنان و هدف عملیات روانی آن‌ها قرار دارد و با تمام توان مقابل حملات ناجوانمردانه آن­‌ها ایستاده و آرامش و امنیت روانی را برای مردم به ارمغان می­‌آورد.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با قدردانی از تلاش­‌های سازمان صدا و سیما گفت: رسانه ملی جزو سازمان‌های موفق کشور است که رابطه‌ای جهادی با ستاد کل نیرو‌های مسلح دارد و این رابطه روز به روز عمیق‌­تر می­‌شود.

پرکار بودن رسانه ملی در شناساندن دفاع مقدس

سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این نشست گفت: ستاد مرکزی گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تشکیل شده و در هر وزارتخانه و سازمان دولتی، یک رابط با این ستاد همکاری می‌کند. ساختار برنامه چهلم، از آبان ماه ۹۸ چیده شده است، همچنین کمیته‌های تخصصی برای برگزاری هر چه بهتر چهلمین سالگرد دفاع مقدس با صدا و سیما تشکیل شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای برگزاری هر چه بهتر چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: ۵۰۵ ستاد و کمیته در این زمینه تشکیل شده است که طبق آن­‌ها ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه اصلی در دستور کار قرار دارد.

کارگر با اشاره به برنامه‌های سازمان صدا و سیما برای تبیین هر چه بیشتر دفاع مقدس بیان کرد: صدا و سیما همیشه پای کار است و تا کنون بیش از ۵۴ هزار دقیقه در معاونت سیما برنامه تولید شده، معاونت صدا نیز تولیدی بالغ بر ۲۸ هزار دقیقه داشته، معاونت سیاسی هم با ۳۷۷۱ برنامه تولیدی خوش درخشیده است.

وی افزود: معاونت امور استان‌ها هم ۱۲ هزار و ۵۱۳ برنامه تولید کرده و ۱۵۴۷ برنامه هم در معاونت برون مرزی تولید شده است که نشان می‌دهد صدا و سیما در زمینه شناساندن دفاع مقدس به جوانان پرکار بوده است.

کارگر افزود: باید یک دفتر نشر آثار دفاع مقدس در صدا و سیما ایجاد شود و هر چهار ماه جلسات مشترکی برگزار شود تا همکاری‌ها روی نظم باشد.

وی تاکید کرد: در برخی موضوعات جنگی صدا و سیما حتی از نیرو‌های مسلح هم جلوتر بوده است؛ مثل بحث راهیان نور که با تبلیغات رسانه ملی امروز زائران مناطق جنگی ما دو برابر شده اند. ما حاضریم ۱۰ سریال رده الف. با همکاری صدا و سیما بسازیم و اسناد مرجع خود را که شامل ۵۶ سند است، در اختیار رسانه قرار دهیم تا حداقل ۱۰۰ قسمت مستند معیار روی آنتن برود، زیرا ساخت این مستند‌ها از آرزو‌های آقای علی عسکری هم هست و بار‌ها در جلسات با ما آن را اعلام کرده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به دیگر تولیدات رسانه‌ای دفاع مقدس گفت: سریال‌های شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری در سال ۱۴۰۰ تولید و بهار ۱۴۰۱ روی آنتن صدا و سیما خواهد رفت. همچنین آمار نشان می‌دهد که در سال گذشته ۱۹ درصد کتاب‌های چاپ شده کشور در حوزه دفاع مقدس بوده است که نسبت به گذشته رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌­دهد.

نیاز به سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید

مرتضی میرباقری، معاون سیما نیز در این جلسه اظهار کرد: ۴۰ سال است که در زمینه دفاع مقدس تلاش کرده و ورزیده شده‌ایم و اگر مستندات جنگ بخواهد به زبان رسانه‌ای تبدیل شود، باید اصولی را رعایت کند.

وی افزود: ما امروز به راحتی در مورد امامان و پیامبران فیلم می‌سازیم، اما نمی‌توانیم در مورد فرماندهان نظامی خودمان تولید داشته باشیم؛ علت آن هم عدم تعامل با برخی از ارگان‌ها و یا خانواده­‌هاست که با محوریت ستادکل نیرو‌های مسلح قطعا قابل رفع است.

وی ادامه داد: برنامه‌های دفاع مقدسی رسانه ملی از ۱۲ شهریور آغاز می‌شود، البته پخش برخی برنامه‌های ما از خرداد کلید خورده است.

میرباقری گفت: توجه به رابطه امام و امت، مدیریت جهادی در دفاع مقدس، بسیج مردمی در جنگ، توجه به روحیه حماسی دفاع، توجه به روحیه بصیرت، توجه به شکل گیری الگوی مقاومت در منطقه و نقش زنان در جنگ از خط مشی‌های برنامه سازی دفاع مقدس است.

معاون سیما خاطرنشان کرد: ساخت سریال، مستند و انیمیشن زمان بر است و هزینه بسیاری را می‌طلبد و لازم است سرمایه گذاری مشترکی در این زمینه داشته باشیم.

نیاز به تشکیل کمیته مشترک با ستاد کل

مجید آخوندی، معاون سیاسی سازمان صدا وسیما هم در این نشست با تأکید بر هماهنگی بیش­تر در پوشش خبری وقایع مهم گفت: ما در رسانه ملی اگر خبر را به موقع اعلام نکنیم؛ مرجعیت خود را از دست می‌دهیم، زیرا سرعت در انتقال خبر بسیار مهم و حیاتی است. ذهن مردم همیشه اولین خبر را می‌پذیرد، اگر کمیته‌ای مشترک بین معاونت سیاسی صدا وسیما و معاونت فرهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل شود، دیگر مشکلی در زمینه خبررسانی ایجاد نخواهد شد. بعد از صحبت­های معاون سیاسی با دستور رئیس رسانه­ ملی و رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح مقرر شد این کمیته مشترک رسانه­ای میان سازمان صدا و سیما و ستادکل نیرو‌های مسلح به سرعت تشکیل شود.

تولیدات رادیویی در زمینه دفاع مقدس

حمید شاه آبادی، معاون صدا هم با اشاره به تولیدات رادیویی رسانه ملی در زمینه دفاع مقدس گفت: بعد از گذشت ۴۰ سال از آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله، امروز باید شیوه‌های خود را تغییر بدهیم. بیش از ۲۸۰۰ برنامه دفاعی در رادیو ساخته شده است. امروز رادیو ورزش برنامه‌ای دارد که هر هفته یک سردار شهید دفاع مقدس را معرفی می‌کند. کار‌های صوتی ۹۰ ثانیه‌ای در حال تولید است و اگر زندگینامه سرداران جنگ در اختیار ما قرار بگیرد به نتایج بهتری می‌رسیم.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های تولید شده رادیو در زمینه دفاع مقدس گفت: در حال تولید برنامه‌ای با نام ۱۰۰ شهید هستیم که پخش آن به زودی آغاز می‌شود. در رادیو فرهنگ هم پرده خوانی و نقالی دفاع مقدس را داریم.

شناساندن قهرمانان دفاع مقدس در استان‌ها

علی دارابی، معاون استان‌های رسانه ملی نیز در این دیدار اظهار کرد: امروز ۵۰ سریال و کار نمایشی در استان‌ها در حال ساخت است که نیمی از آن‌ها در زمینه دفاع مقدس است؛ مثل سریال‌های شهید تجلایی و شهید زین الدین.

وی گفت: اگر بانک اطلاعاتی ما در استان‌ها کامل شود می‌توانیم با قدرت در این زمینه پیش برویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: