کد خبر: ۸۴۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
تعداد بازدید: ۵۷۱
فرمانده پایگاه شهید بابایی مطرح کرد؛
فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی با اشاره به توانمندی نیروی هوایی در تعمیر و نگهداری انواع پرنده‌ها گفت: توانسته‌ایم علاوه بر تولید قطعات مورد نیاز در مجموعه نیروی هوایی و وزارت دفاع، تعمیرات را با توجه به تخصص بالایی که در کشورمان موجود است، انجام دهیم؛ لذا هیچ مشکلی از این لحاظ نداشته و به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

خودکفایی در تعمیر و نگهداری انواع پرنده‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، امیر سرتیپ دوم خلبان سعید فتاح فرمانده پایگاه شهید بابایی با اشاره به پیشرفت های نیروی هوایی در تولید تجهیزات مورد نیاز در سایه شدید ترین تحریم ها، گفت: از افتخارات نیروی هوایی ارتش، باید به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند "من جهاد خودکفایی را در نیروی هوایی دیدم و اولین نهضت قطعه سازی در نیروی هوایی شروع شد". متعاقبا ما نیز فرمایشات حضرت آقا را دنبال کردیم و خوشبختانه در بحث تولید قطعات مورد نیاز هواپیماهای شکاری به دستاوردهای بسیار خوبی دست یافته ایم.

وی افزود: بحمدالله با توجه به تجربیات و توانمندی بالای متخصصان با دانش، توانسته ایم علاوه بر تولید قطعات مورد نیاز در مجموعه نیروی هوایی و وزارت دفاع، تعمیرات را با توجه به تخصص بالایی که در کشورمان موجود است، انجام دهیم، لذا هیچ مشکلی از این لحاظ نداشته و به خودکفایی کامل رسیده ایم.

فرمانده پایگاه شهید بابایی ادامه داد: با توجه به علم و تجربه موجود در نیروی هوایی ارتش، ما تعمیرات سنگین هواپیمای اف ۱۴ را به صورت بومی و از سال ۱۳۷۲ در پایگاه آغاز کردیم و مفتخریم که در این مسیر با سرعت بالا و رعایت کلیه نکات توصیه شده سازنده و بنا بر دانش روز صنعت هوایی، با صرف حدود سی هزار ساعت کار، هر فروند هواپیمای اف ۱۴ را مورد تعمیرات اساسی قرار دهیم که در این مسیر تعداد زیادی از جنگنده ها مورد تعمیرات قرار گرفته و وارد چرخه پروازی شده‌اند.

وی گفت: در بحث بازآماد، دقت بسیار مهم است چرا که یکایک بخش های مختلف هواپیما از روی سازه آن باز شده‌اند، آنهایی که باید تعمیر شوند، به شعبه های موجود در پایگاه ارسال شده، برخی مورد بازبینی قرار گرفته و تعدادی نیز تعویض می شوند و در نهایت همه آنها با اولویت دقت و ایمنی بالا بر روی سازه نصب می شوند. پس از آن نیز تست پروازی جنگنده توسط خلبانان مستقر در همین پایگاه انجام می شود که بحمدالله سانحه ای تا به امروز رخ نداده است و هواپیما با سلامت کامل تحویل گردان مربوطه خود می گردد. البته در بحث تعمیرات اساسی تنها هواپیمای اف ۱۴ در این پایگاه مورد بازآماد قرار نگرفته و هواپیمای آموزشی پی سی ۷ و جنگنده اف ۷ نیز منحصرا در این پایگاه و در خود نهاجا مورد تعمیرات سنگین قرار می گیرند ولی در خصوص بازآماد جنگنده اف ۱۴ علاوه بر پایگاه ما، سازمان صنایع هوایی ایران (صها) متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز این اقدام را در مجموعه خود و بر روی این جنگنده صورت می دهد.

فرمانده پایگاه شهید بابائی با اشاره به پیشرفت های نیروی هوایی در حوزه رزم هوایی گفت: در خصوص ارتقا توان رزمی نیز باید این نکته را مدنظر داشت که تسلیحات هواپیماها در اصل دست برنده آنان در یک ماموریت تعریف شده است و در این خصوص برای هواپیمای شکاری – رهگیر اف ۱۴ چند نکته مهم مدنظر است که نخستین آن تاکتیک‌ها و فنون مورد نیاز برای درگیری هوایی است که خوشبختانه با انتقال تجربیات پیشکسوتان حاضر درهشت سال دفاع مقدس به خلبانان جوان که در حال حاضر در خدمت آنان هستیم، به توانمندی های بسیاری دست یافته ایم. چرا که با بهره گیری از گنجینه گرانبها بزرگان حاضر در جنگ که در ماموریت‌های مختلف علی‌الخصوص پرواز بر روی خلیج فارس و ماموریت اسکورت نفتکش ها نقش بی بدلیلی را در تامین امنیت آسمان ایران عزیز ایفا کردند می توانیم خلبانان تازه وارد به نیروی هوایی را با ترکیبی از دانش روز جهان و همچنین تجربیات واقعی دوران جنگ به بهترین نحو آموزش دهیم.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: